بهبود عملکرد پروژه بام سبزبا بکارگیری مدیر اجرایی توانمند
بهبود عملکرد پروژه بام سبزبا بکارگیری مدیر اجرایی توانمند

به گزارش پگاه خبر؛شصت و هفتمین صحن علنی شورای شهر شیراز با یک نطق پیش از دستور و بررسی چندین دستور کار عصر امروز برگزار شد. دستور کار جلسه طرح کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، زیارت و گردشگری شورا، درخصوص الزام شهرداری به اقدامات اجرایی پروژه بام سبز شیراز بود که براساس آن شهرداری شیراز […]

به گزارش پگاه خبر؛شصت و هفتمین صحن علنی شورای شهر شیراز با یک نطق پیش از دستور و بررسی چندین دستور کار عصر امروز برگزار شد.
دستور کار جلسه طرح کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، زیارت و گردشگری شورا، درخصوص الزام شهرداری به اقدامات اجرایی پروژه بام سبز شیراز بود که براساس آن شهرداری شیراز مکلف است درراستای بهبود عملکرد اجرایی پروژه بام سبز اقدامات ذیل را انجام دهد؛ حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به معرفی افرادی که با سهل انگاری موجبات از بین رفتن ده‌ها هزار نهال غرص شده و امکانات پروژه مورد اشاره را فراهم کرده‌اند به قوه قضائیه اقدام کرده و گزارش آن به شورا ارسال کند.

همچنین در راستای بکارگیری یک مشاور توانمند ذیصلاح برای طراحی و راهبردی کلی پروژه بام شیراز (ادامه قرارداد با مشاور قبلی و یا به کارگیری مشاور جدید) حداکثرظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه اقدام وگزارش آن به شورا ارسال کند. اقدام در راستای با بکارگیری مدیر اجرایی دارای سابقه و تجربه مناسب و تشکیل تیم اجرایی و طراحی مستقل در پروژه مذکور، اقدامات عمرانی و توسعه زیر ساخت‌های پروژه خصوصاً بازگشایی و بهسازی راه‌های دسترسی-افزایش سرانه درخت کاری و نگهداری آنان و احداث بناهای خدماتی لازم همانند سرویس‌های بهداشتی و مخازن ذخیره آب سایت‌های گردشگری. شهرداری می‌بایست اعتبار لازم جهت اجرای این بند از محل ردیف‌های مصوب در بودجه سال جاری به صورت متناسب اختصاص دهد.

در این جلسه بررسی دستورکارها طرح کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورا، درخصوص الزام شهرداری به اصلاح و اجرای (آیین نامه کسب و کارهای نو پا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات) در رفع چالش‌های زیست بوم نوآوری به تصویب رسید که مهدی نصیری، رئیس کمیسیون فناوری شورای شهر در این باره گفت: مرکز نوآوری شهرداری
برای اینکه شتاب گیرد باید اتفاقات دیگری بیفتد که می‌توان از دو جنبه نگاه کرد؛ یکی نیازهای شهر که باید راهکار نو ارائه داد و شرکت‌های نوآور این راهکارها را بیان کنند.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر در شهر کم است، افزود: شهرداری نسبت به مهارت آموزی در راستای خلاقیت و نوآوری برنامه‌ای داشته باشد چراکه این امر در راستای مدیریت شهری است همچنین شهرداری تفاهم نامه همکاری با دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی ایجاد کند و سند بیانیه ماموریت مرکز نوآوری که شامل چشم‌انداز این مرکز است به شورا اعلام کند که در اسرع وقت باید این اتفاق بیفتد چون در آینده مشکلات شهرداری زودتر حل شود
دستور کار دیگر این جلسه مربوط به کمک و حمایت شهرداری از فعالیت‌ هیئات مذهبی، سمن و دیگر فعالیت‌های فرهنگی بود که رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت در این باره گفت: اگر سازمان فرهنگی به هر مجموعه مردمی اعم از سمن و هیئت و موکب بخواهد کمک کند باید هم مجوز فعالیت را بررسی کند و هم از نهاد بالادستی استعلام بگیرد چون مواردی بوده که با اعمال فشار سازمان مجبور به کمک می‌شود که سندیتی نداشتند و ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

محمدرضا هاجری، عضو شورای شهر شیراز نیز در این باره گفت: تعداد مراکز فرهنگی اعم از هیئت‌ها و پایگاه‌های مقاومتی و کانون‌ها زیاد است اگر هر کدام کار فرهنگی با حمایت کند جز موازی کاری چیزی به دنبال ندارد.

وی افزود: در طرح مسجدمحوری همه اینها در نظر گرفته می‌شود بعد از محرم صددرصد سازماندهی می‌شوند اما قبل از ماه محرم برای اینکه کار سامان یابد بهتر است استعلامات صورت بگیرد.

مصطفی مشفقیان، معاون شهردار شیراز نیز در این باره عنوان کرد: از کلیت طرح حمایت می‌کنیم اما یکی از سیاست‌های فرهنگی سازمان حمایت از مجالس خانگی در ایام غدیر و محرم است که این طرح دست سازمان را برای بسط مردمی رویدادها می‌بندد.
چراکه خود سازمان هم امکان تایید برخی از گروه‌ها را دارد که به صورت داخلی مجوز کمک بدهد.

وی تصریح کرد: استعلام از هیئت‌های مذهبی و مراکز بالادستی لازم است اما نباید به گونه‌ای باشد که مانع کمک به مردمی شدن رویدادها شود.
دستور کار دیگر جلسه طرح کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، زیارت و گردشگری شورا درخصوص موکب حضرت احمد ابن موسی(ع) در مسیر اربعین نجف به کربلا بود که براساس آن شهرداری شیراز مکلف است در راستای گسترش گردشگری مذهبی و معرفی سومین حرم اهل بیت(ع) و امامزادگان، هر ساله از محل ردیف بودجه‌های مرتبط فرهنگی مصوب با مسئولیت شهرداری شیراز و با هماهنگی تولیت محترم آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) و ستاد عتبات عالیات ضمن پیگیری و اخذ مجوزات قانونی، اقدام لازم جهت برپایی موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در مسیر راهپیمایی اربعین از نجف به کربلا را انجام دهد.
در این مصوبه آمده است که در راستای اجرایی کردن این موضوع کمیته راهبردی و برنامه‌ریزی با حضور نمایندگان اجرایی دستگاه‌های مرتبط، شهرداری و نماینده شورای اسلامی شهر (از کمیسیون سومین حرم، زیارت و گردشگری) با مسئولیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تشکیل و اقدامات لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بهبود عملکرد پروژه