پرونده‌های حقوق کیفری۴۰ درصد از اراضی کشاورزی فاقد سند ثبتی است
پرونده‌های حقوق کیفری۴۰ درصد از اراضی کشاورزی فاقد سند ثبتی است

به گزارش پگاه خبر؛حسن بابایی، معاون قوه قضائیه و رئیس سارمان ثبت اسناد و املاک، یکشنبه ۱۲ تیر در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری این استان به‌ عنوان یکی از مدیران شاخص در دستگاه قضاء، گفت: آمار کاهش تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدیدنظر کیفری نشان از وضعیت مطلوب […]

به گزارش پگاه خبر؛حسن بابایی، معاون قوه قضائیه و رئیس سارمان ثبت اسناد و املاک، یکشنبه ۱۲ تیر در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری این استان به‌ عنوان یکی از مدیران شاخص در دستگاه قضاء، گفت: آمار کاهش تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدیدنظر کیفری نشان از وضعیت مطلوب در دادگستری فارس است.

او وسعت اراضی کشور را ۱۶۴ میلیون هکتار اعلام و با بیان اینکه از این میزان ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی است، اضافه کرد:سال گذشته با کمک همکاری روسای دادگستری توانستیم ۱۳۱ میلیون هکتار سند تک برگی را صادر کنیم در واقع ۹۶ درصد عرصه‌های ملی دارای سندملکی هستند که ۴ درصد دیگر مربوط به کمیسیون‌های رفع تکلیف می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین با اشاره به وجود ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور، ادامه داد: صدور سند برای اراضی که موجب اختلاف بین وارث شده، هدفگذاری امسال است.
بابایی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری در هفتم تیرماه امسال، عنوان کرد: حضرت آقا ۷ راهبرد را ارائه دادند که در پنجمین راهبرد به مبحث حقوق عامه پرداخته شد و ایشان به صراحت اعلام کردند که وضعیت اراضی و حدنگاری مشخص و تعیین تکلیف شود.

او گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان ۳۰ تا ۴۰ درصد از پرونده‌های حقوق کیفری مربوط به اراضی کشاورزی فاقد سند ثبتی است.
معاون قوه قضاییه با بیان اینکه خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد عرصه‌های ملی استان فارس دارای سند است، گفت: متاسفانه نه در استان فارس بلکه در کل کشور شاهد اقدام شاخصی در زمینه اراضی کشاورزی نبودیم و امیدواریم با حمایت ائمه‌ جمعه، کشاورزان به مستندسازی اسناد کشاورزی تشویق شوند، چرا که قابلیت و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

پرونده‌های حقوق