توازن حوزه سخت افزاری و نرم افزاری درترویج فرهنگ ایثار و شهادت
توازن حوزه سخت افزاری و نرم افزاری درترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ نطق پیش از دستور، فرصتی است برای انتقال درد و رنج مردمی که امیدوارانه ما را وارد شورا نموده تا حافظ منافع و مصلحت آنها و فارغ ازرنگ آمیزی سیاسی، از کارهای فروبسته آنها گره گشائی نموده، مطالبات و توقعاتشان را دریافت، و […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ نطق پیش از دستور، فرصتی است برای انتقال درد و رنج مردمی که امیدوارانه ما را وارد شورا نموده تا حافظ منافع و مصلحت آنها و فارغ ازرنگ آمیزی سیاسی، از کارهای فروبسته آنها گره گشائی نموده، مطالبات و توقعاتشان را دریافت، و برای تحقق آنها سر از پا نشناسیم.

با استفاده صحیح و کاربردی از ظرفیت های انسانی و طبیعی، می توان اقدامات اساسی و زیر بنایی انجام داد، لازم است در همه طرح ها و برنامه های مدیریت شهری، سه پیوست محوریت سومین حرم، فرهنگی – اجتماعی و عدالت محوری لحاظ گردد.

۱- در تقویم کشوری، روز ۱۳ و۱۴ تیر ماه بعنوان روز شهرداری ها نامگذاری شده که مبارک است. به شهردار شهر مقدس شیراز، شهرداران مناطق یازده گانه تبریک گفته، برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. لازم است شورا در تجلیل از این عزیزانِ عرصه میدان عمران و آبادی سنگ تمام بگذارد. در رصد پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری، علی رغم مشکلات مالی، شهرداری شیراز قبل از اتمام هر ماه حقوق و مزایای راننده های استیجاری، کارکنان خدمات شهری، پسماند، فضای سبز، شرکتی ها را پرداخت می کنند و در آخر حقوق نیروهای رسمی شهردای شیراز پرداخت می شود. دیگران را برخود مقدم داشتن در پرداخت حقوق بویژه به قشر کارگری شهرداری، از افتخارات عدالت محورانه شهرداری شیراز است که قابل تجلیل و تمجید می باشد. به نمایندگی از مردم از همه عزیزان سپاسگذاریم.
۲- ستاد بحران و خدمات شهری شهرداری بویژه سازمان آتش نشانی لازم و ضروری است برای تمامی اماکن عمومی، مدارس، دانشگاه ها، مجتمع های تجاری، سینما ها و… شناسنامه ایمنی تهیه و صادر نمایند. بدون شناسنامه ایمنی، اجازه داده نشود به فعالیت های خود سرانه ادامه دهند، پیشگیری مهم تر است. نباید هیچ بنایی مصلحت اندیشانه از ایمن سازی عبور نماید، چرا که با جان مردم بازی می شود.
۳- از تشکیل باندهای فرهنگی تمامیت خواه که بیشتر به دنبال یارگیری هستند تا فراگیری فرهنگی، احساس خطر می کنیم.
ثروت، قدرت و شهرت فرهنگی اگر در دستان باند های فرهنگی قرارگیرد، فضا و هوای فرهنگی را مسموم و ظرفیت های گسترده فعالان فرهنگی محلات و مساجد چوب حراج خورده، قربانی باند های فرهنگی میشوند. سپردن کارهای بزرگ به دست افراد کوچک، ناتوان و غیر متخصص که از باب یارگیری و مرید پروری رواج یافته، باید اصلاح شود؛ آنهم با نسخه هایی که مورد تأیید، حمایت، اعتماد و اطمینان ولی امر مسلمین قرار دارد، مانند سیاستهای کلی نظام، برنامه چشم انداز، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و شورای فرهنگ عمومی استان ها.
۴- لازم است در کنار بوستانهای بزرگ مانند «جبل دراک» و «بام شیراز» بوستانهای منطقه ای و محلی گسترش یابد. توزیع عادلانه فضای سبز و بوستانهای محلی، مطالبه و توقع مردم محرومی است که نه باغشهر دارند و نه خودرو شاسی بلند برای رفتن به بوستانهای بزرگ. در هر محل می بایست به تعداد افراد ساکن، درخت کاشته و فضای مفرح و سبز ایجاد کرد.
مردم در این راستا تمام قد حاضر به همکاری مشترک می باشند. شهر از فقدان بوستان های کوچک محلی رنج می برد. بهتر است در این راستا کاری اساسی، زیربنایی و بنیادی صورت گیرد و از شعار به عمل برسند.
معاونت و کمیسیون خدمات شهری، توانایی لازم را برای تحقق و گسترش فضای سبز محلی را دارند.
قرار بود کل بوستان ولی عصر(عج) به عنوان باغ موزه دفاع مقدس از طریق یک زیرگذر به مؤسسه نشر آثار دفاع مقدس الحاق و موزه جنگ در بوستان ولی عصر شکل بگیرد، متأسفانه همتی در مؤسسه نشر آثار دفاع مقدس و شهرداری منطقه ۲ متولی بوستان ولی عصر (عج) مشاهده نمی شود.
قرارگاه خاتم قول داده بود اسکلت ساخته شده در میانه بوستان ولی عصر (عج) را به دو تالار اختصاص دهد، اگر متولیان توان این کار را ندارند، اعلام تا دردمندان و دل سوختگان دیگری، این مأموریت را به سر انجام برسانند.
در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است میان حوزه سخت افزاری و نرم افزاری توازن ایجاد شود. بودجه های مربوطه در هر دو حوزه استفاده گردد، جملگی صرف ساخت و ساز کالبدی بنا و ساختمان ها نشود. راهیان نور، یادواره شهدا، چاپ کتاب خاطرات که سبک زندگی اسلامی – ایرانی را آموزش می دهد در حوزه نرم افزاری می بایست محله به محله، مسجد به مسجد برگزار و فراگیر شود.
۵- لازم است شورا و شهرداری در کمک به ساخت همراه سرای بیماران و در راه ماندگان بیمار(ابن سبیل) در شهر، کاری کنند. به تعبیر مقام معظم رهبری باید از درد و رنج و آلام بیماران و همراهان آنها کاسته شود. استراحت همراهان بیمار در وسط بلوار زند، ولی عصر، کنار بلوار چمران و نصب چادر می بایست با راهکار مناسب به حداقل برسد.
مجمع خیرین تأمین سلامت فارس و صندوق مهر حضرت زهرا (س) مربوط به بیماران در راه مانده و نیازمند می توانند مشکل موجود اسکان و حمایت از بیماران و همراهان آنها را حل و فصل کنند. شورا وشهرداری می بایست در کمک به این دو سازمان مردم نهاد سرعت و سبقت بگیرد.
همانطور که شیراز، قطب تولید ثروت از قِبَل پزشکی است، باید برای کاهش درد و رنج بیماران و همراهان آنها هم کاری مفید انجام داد.

۶- شهرداری بویژه معاونت خدمات شهری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز، لازم و ضروری است اولویت خود را روی آزاد سازی، احیا و بازسازی چشمه آب رکنی قرار دهد، رها کردن تفرجگاه آب رکنی با آن همه شهرت و هزینه میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری منطقه ۳ شیراز، رها شده، لازم است با همتی مضاعف سرچشمه آب رکنی را با ادامه کار و آزاد سازی حریم و فضای سبز موجود به تفرجگاه زیبایی برای استفاده عموم تبدیل نماید. فرصت طلبان از همان آب اندک تفرجگاه با تانکرهای بزرگ، آبها را برای فضای سبز درختان سازمانها و ادارات می برند که نشان می دهد در این مکان که میلیاردها تومان هزینه شده، بدون نظارت رها شده است. ؟!
از معاونت وکمیسیون خدمات شهری به صورت ویژه تقاضا دارم نسبت به تفرجگاه آب رکنی و باغ موزه دفاع مقدس ولی عصر (عج) ورود پیدا نموده تا آنها را به سرانجام برسانند.

همت بلند دار که مردان روزگار
از همت بلند به جایی رسیده اند

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

توازن حوزه