اقامتگاه سنتی آلان با الهام از معماری قاجاریه در گذر نصیرنظام شیراز
اقامتگاه سنتی آلان با الهام از معماری قاجاریه در گذر نصیرنظام شیراز

به گزارش پگاه خبر؛مرتضی کشاورز در جمع خبرنگاران اظهار نمود: اقامتگاه سنتی《 آلان 》با الهام گرفتن از معماری قاجاریه و استفاده از آینه، سنگ، آجر و گره چینی در گذر نصیرنظام شیراز به بهره برداری رسید. کشاورز گفت: قدمت منزلی که قادری سرمایه گذاری و بازسازی کرده به اواخر دوره‌‌ی قاجار مربوط می‌شود. بالغ بر […]

به گزارش پگاه خبر؛مرتضی کشاورز در جمع خبرنگاران اظهار نمود:
اقامتگاه سنتی《 آلان 》با الهام گرفتن از معماری قاجاریه و استفاده از آینه، سنگ، آجر و گره چینی در گذر نصیرنظام شیراز به بهره برداری رسید.

کشاورز گفت: قدمت منزلی که قادری سرمایه گذاری و بازسازی کرده به اواخر دوره‌‌ی قاجار مربوط می‌شود. بالغ بر ۲۰۰ میلیاردریال در آن سرمایه گذاری شده است. این اقامتگاه ظرفیت پذیرش ۲۲ مهمان را دارد و در آن ۱۶ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

رییس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه های سنتی و هتل بوتیک‌های استان فارس نیز به خبرنگاران گفت: افزایش واحد های سنتی به ۲۷ واحد و مجموع ۲۰۰ اتاق، نشان از استقبال مهمانان و سرمایه گذاران از این نوع اقامت در واحد‌های اقامتی است.

مجتبی رحمانیان افزود: منحصر بفرد بودن و خدمات خاص از خصوصیات اقامتگاه های سنتی‌ها و بوتیک هتل هاست که باعث جذب مهمانان با سلیقه های خاص گردیده است. حضور واحد های سنتی در بافت های قدیمی شیراز ضمن ایجاد نوسازی و زیبایی در محلات، و افرایش رفت آمد همشهریان به بافت سنتی، زمینه مناسبی برای اشتغال افراد در این واحد ها، امنیت و نشاط بیش از پیش اجتماعی به همراه رونق اقتصادی ایجاد نموده است.

انتهای پیام/سمیه یگانه

اقامتگاه سنتی