برگزاری آزمون سراسری سال ١۴٠١ در استان
برگزاری آزمون سراسری سال ١۴٠١ در استان

کنکور سراسری سال ١۴٠١ ،در استان فارس با حضور ۶٣ھزار و۴۵٢ داوطلب در ۴ روز برگزار
خواھد شد.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر علیرضا افشاری فر، نمایندۀ تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس و دانشگاه شیراز، درجمع خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر، درخصوص برگزاری کنکور سراسری١۴٠١ در استان فارس به توضیح پرداخت و گفت: برگزاری آزمون ھمزمان با سراسر کشور، از روز چھارشنبه ٨تیرماه ١۴٠١ در استان فارس آغاز خواھد شد و تا روز شنبه ١١تیرماه ادامه خواھد یافت.
به گفته ی وی، کنکور سراسری١۴٠١ روز چھارشنبه ٨تیرماه، ویژۀ گروه آزمایشی ھنر؛ روز پنجشنبه نھم تیرماه ویژۀ داوطلبان گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی» و «علوم انسانی»؛ روز جمعه دھم تیرماه، ویژۀ گروه آزمایشی «علوم تجربی» و روز شنبه ١١تیرماه برای داوطلبان گروه آزمایشی «زبان ھای خارجی» برگزار می شود.
نماینده ی تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون سراسری ١۴٠١ در استان
فارس، در ٣٧ شھرستان استان فارس و ۴٧ حوزۀ امتحانی با رعایت کامل ضوابط قانونی و
دستورالعمل ھای بھداشتی برگزار خواھد شد.

به گفته ی دکتر افشاری فر، از میان ۱۴۸۹۲۲۰ داوطلب کنکور سراسری در کل کشور، ۶٣۴۵٢
داوطلب از استان فارس است که از این تعداد، ۸۹۰۳ نفر در گروه ھنر، ۲۳۱۵۸ نفر در گروه
علوم انسانی، ۸۹۰۳ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، ۱۷۸۴۱ نفر در گروه علوم تجربی و ۴۶۴۷
نفر در گروه زبان ھای خارجی شرکت کرده اند.

وی یادآوری کرد: کارت ھای شرکت در آزمون ھمۀ متقاضیان ، به ھمراه راھنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۵تیرماه تا روز سه شنبه ٧تیرماه برای مشاھده و پرینت روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق بھ درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه نموده و با واردکردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه، یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راھنما و کارت شرکت در آزمون تھیه نمایند.

او افزود: افرادی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شرکت در آزمون شده اند، باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه ھای آزمایشی دوم و سوم (گروه ھای آزمایشی ھنر و زبان ھای خارجی) خود نیز اقدام
نمایند.
نمایندۀ تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس در ادامه به تفاوت ھای برگزاری این دوره از آزمون با سال ھای پیش پرداخت و گفت: در کنکور سراسری امسال، برای ھر دفترچه یک پاسخنامۀمجزا در نظر گرفته شده است و ھر دفترچه و ھر پاسخنامه شخصی سازی شده است؛ بدین صورت
که شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی ھر داوطلب روی جلد دفترچۀ آزمون وی درج گردیده است ودفترچۀ سؤالات ھمراه با پاسخنامۀ ھر آزمون، مربوط به ھر داوطلب در یک بسته قرار می گیرد و در زمان مشخص تحویل داوطلب می گردد.

وی با اشاره به شرایط ناشی از بیماری کرونا در کشور، اظھار کرد: امسال ھم تمام تمھیدات لازم گرفته شده و تمامی داوطلبان، طبق دستورالعمل ھا موظف ھستند که نکات بھداشتی را رعایت کنند.
برای رعایت دستورالعمل ھای بھداشتی و فاصله گذاری ھای اجتماعی، مانند سال ھای گذشته در نظر استفاده از ماسک نیز ماسک ٣ لایه معمولی (بدون فیلتر) الزامی است.
دکتر افشاری فر درخصوص داوطلبانی که به کرونا یا امیکرون مبتلا ھستند نیز، توضیح داد: چنانچه افرادی مبتلا به بیماری کرونا ھستند، در زمان ورود به حوزۀ برگزاری آزمون، با ارائۀ رسید نتیجۀ آزمایشPCR باید مسئولان حوزه را مطلع نمایند تا پیش بینی ھای لازم، در این خصوص صورت گیرد.

نماینده ی سازمان سنجش در استان فارس در پایان، بایادآوری اینکه آزمون سراسری ١۴٠١ ، ساعت ٨صبح در روزھای اعلام شده آغاز می شود و درھای ورود به حوزه ھای امتحانی، در
ساعت ٣٠:٧ بسته خواھد شد؛ از داوطلبان خواست تا به موقع در محل آزمون حضور یابند.

انتهای پیام/محمدرضا ایزدی

برگزاری آزمون سراسری