شعار محرومیت زدایی با عملگرایی تعبیر می شود
شعار محرومیت زدایی با عملگرایی تعبیر می شود

به گزارش پگاه خبر؛چهارمین قرارگاه جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی در شهرداری شیراز منطقه ۵ شیراز برپا شد. این مراسم با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلانشهر شیراز، فرماندار شهرستان شیراز و جمعی دیگر از مدیران شهری با استقبال اهالی منطقه و با همراهی اصحاب رسانه […]

به گزارش پگاه خبر؛چهارمین قرارگاه جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی در شهرداری شیراز منطقه ۵ شیراز برپا شد.

این مراسم با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلانشهر شیراز، فرماندار شهرستان شیراز و جمعی دیگر از مدیران شهری با استقبال اهالی منطقه و با همراهی اصحاب رسانه در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری منطقه ۵ از مناطق محروم کلانشهر شیراز است که از چرخه عمران و سازندگی تا حدودی بازمانده و نیازمند توجه ویژه از سوی دستگاه های مختلف است.

افسانه خواست خدایی در حاشیه چهارمین قرارگاه جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی که در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد، با اشاره به این موضوع که این منطقه بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در سطح این منطقه به معضل فاضلاب صنعتی و خانگی باز می گردد که در بستر رودخانه چنارراهدار جاری است و زمینه ساز چالش های عدیده ای برای اهالی منطقه و کلانشهر شیراز شده است.

وی افزود: شورای ششم شعار محرومیت زدایی را سرلوحه عملکرد و فعالیت خود قرار داده و در این راستا توجه ویژه ای به مناطق محروم دارد. به همین دلیل معضل رودخانه چنارراهدار در کارگروه صیانت از حقوق عامه مورد بررسی قرار گرفته و خروجی این جلسات ۱۸ مصوبه برای حل بحران چنارراه دار بوده است.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۵ شیراز با تشریح برخی از این مصوبه ها خاطرنشان کرد: به کارخانه های نشاسته سازی فرصت ۸ ماهه ای داده شده بود تا نسبت جابجایی کارخانه یا راه اندازی تصفیه خانه مشترک اقدام کنند. اما همانطور که پیش بینی می شد این واحدهای صنعتی تاکنون نسبت به بهره برداری از تصفیه خانه اقدام نکردند.

خواست خدایی با اشاره به این موضوع که آلودگی های صنعتی و فاضلاب های خانگی به تبعات وخیم محیط زیستی انجامیده و سلامت عمومی جامعه را خدشه دار می کند، بیان کرد: آبفای شیراز همکاری های موثری در زمینه تکمیل چرخه فاضلاب و کاهش آلودگی های رودخانه چنارراهدار داشته است.

وی افزود: کارگروه صیانت از حقوق عامه پس از تبادل نظر و بررسی همه زوایای این بحران به این نتیجه رسید که به کارخانه های آلاینده که در مجارت رودخانه چنارراهدار فعالیت می کنند مهلت مجدد سه ماهه ای داده شود تا نسبت به تهیه زیرساخت های لازم اقدام کرده و تصفیه خانه در اسرع وقت راه اندازی شود.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که جابجایی کارخانه های آلاینده هم در دستور کار است، اظهار داشت: بر اساس صورتجلسه کارگروه صیانت از حقوق عامه مصوب شد که شهرداری، آب منطقه ای و آبفای شیراز طی یک اقدام مشترک نسبت به ایجاد خط لوله و احداث تصفیه خانه اقدام کنند.

خواست خدایی در بخش دیگری از سخنانش به یکی از چالش های جدی شهرداری منطقه ۵ اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات اساسی این منطقه به کمبود روشنایی معابر باز می گردد و متاسفانه این مساله چالش های عدیده ای را در حوزه ایمنی و امنیت برای شهروندان بوجود آورده است. به همین دلیل از شرکت برق درخواست شد تا در اسرع وقت نسبت به تامین روشنایی معابر اقدام کند.

او در ادامه افزود: در محدوده و حریم شهرداری منطقه ۵ شیراز شاهد ساخت سازهای غیرقانونی هستیم که زمینه ساز اسیب های متعددی است. به منظور پیشگیری از این موارد نیازمند همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با شهرداری به صورت گسترده تری هستیم.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز در بخش پایان سخنانش اظهار داشت: از آموزش و پرورش انتظار می رود توجه بیشتری به زیرساخت های آموزشی که در سطح منطقه دو قرار دارد، داشته باشد و نسبت به نوسازی مدارسی که مدت ها از زمان تعطیلی و مخروبه شدن آنها می گذرد، اقدام کند.

بر اساس این گزارش شایان ذکر است مواردی نظیر انشعابات غیرمجاز، حضور اتباع بیگانه، اعتیاد و عرضه مواد مخدر، گسترش زیرساخت های درمانی و دیگر کمبودهایی که در محدوده شهرداری منطقه پنج قرار دارد از دیگر محورهایی که بود افسانه خواست خدایی، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۵ شیراز به آنها اشاره ویژه ای داشت.

شهردار منطقه ۵ شیراز گفت:

پیگیری مطالبات مردمی در سومین حرم اهل بیت(ع) یکی از رسالت‌های مهم و بنیادین مدیریت شهری است که اهتمام ویژه‌ای به آن داریم.

مهندس رضا مسعودی در چهارمین قرارگاه جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی که با حضور مدیران ارشد شهری برگزار شد با اشاره به این موضوع که در این منطقه با مشکلات ریشه‌دار و عمیقی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در این منطقه به رودخانه چنارراهدار باز می‌گردد که از دیرباز مورد سوءاستفاده عده‌ای از سودجویان قرار گرفته است.
وی بخشی از آلودگی‌های چنارراهدار را مربوط به سرریز شدن فاضلاب‌های چهار کارخانه نشاسته‌سازی به رودخانه عنوان کرد و افزود: آلودگی‌های رودخانه چنارراهدار به چالش‌های عدیده‌ای در حوزه‌های محیط زیستی، بهداشت، سلامت، بحران‌های اجتماعی و مواردی از این دست انجامیده است.

او با اشاره به این موضوع که اهالی مظلوم منطقه ۵ که در مجاورت رودخانه چنارراهدار ساکن هستند به‌واسطه این معضل با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: شهرداری منطقه ۵ با توسل به راهکارهای قانونی در تلاش است تا کارخانه‌های نشاسته‌سازی را مجاب کند که پساب‌های خود را به رودخانه وارد نکنند و با احداث تصفیه خانه‌های لوکال این بحران را مدیریت نمایند.

شهردار منطقه ۵ شیراز با اشاره به این موضوع که در قالب قرارگاه شهید شیبانی مطالبات مردمی که برای سالیان طولانی بر زمین مانده بود را پیگیری می‌کنیم، بیان داشت: مجموعه مدیریت شهری همکاری‌های همه جانبه‌ای را با مجتمع‌های صنعتی که در این محور قرار گرفته‌اند انجام داده است. تکلیف شهرداری شده بود که مسیری برای احداث شبکه گاز برای کارخانه‌ها در نظر گرفته شود که این مسئله انجام شده و کارخانه‌ها بخشی از تجهیزات لازم را برای احداث تصفیه خانه تهیه کرده و ظرف سه ماه آینده باید به بهره‌برداری برسد.

مهندس مسعودی یکی دیگر از مشکلات منطقه را روشنایی معابر اعلام کرد و افزود: بسیاری از خیابان‌ها و محلات از روشنایی کافی برخوردار نیستند و این امر تردد شبانه را برای شهروندان با مشکلات زیادی در حوزه‌های ایمنی و امنیت ایجاد می‌کند.

او خواستار رسیدگی اداره برق به این چالش پیش روی مردم شد و اظهار داشت: با تأمین روشنایی معابر شاهد افزایش ایمنی و امنیت در محلات خواهیم بود و از بسیاری از حوادث پیشگیری خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: یکی دیگر از مشکلات در سطح شهرداری منطقه ۵ شیراز به وجود ضایعات فروشی‌هایی باز می‌گردد که در دل بافت مسکونی به فعالیت پرداخته و مشکلات زیادی را برای شهروندان پدید می‌آورند. به همین دلیل باید زمینه انتقال این صنف به سایت‌هایی که در خارج از شهر برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده را تسریع کرد.
شهردار منطقه پنج شیراز خواستار هم‌افزایی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای ساماندهی فعالیت‌های ضایعاتی‌ها شد و اظهار داشت: فعالیت در عرصه جمع آوری و فروش ضایعات شغل پردرآمدی محسوب می‌شود که این امر عده‌ای را وسوسه می‌کند تا با به فراموشی سپردن بهداشت عمومی، به این امر مبادرت ورزند.

مهندس مسعودی با بیان این که حضور اتباع بیگانه در سطح شهرداری منطقه ۵ شیراز زیاد است و این امر به معضلات عدیده‌ای خواهد انجامید، اظهار داشت: بسیاری از اتباع بیگانه در این منطقه به جمع آوری زباله‌ها پرداخته و پس از جداسازی مواد قابل بازیافت، باقی مانده پسماند را در کنار خیابان رها کرده که این امر منجر به مشکلات فراوانی برای شهروندان و شهرداری خواهد شد.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرداری منطقه ۵ شیراز را ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: از امور اراضی تقاضا داریم تا با توسل به قانون به یاری شهرداری آمده و نقش مثبتی در ساماندهی این معضل فزاینده ایفا کند تا بتوانیم مشکلات فزاینده‌ای که در حال گسترش است را مدیریت کنیم.

شهردار منطقه پنج شیراز در بخش پایانی سخنانش به یکی از پروژه‌های مهم منطقه که نقش فزاینده‌ای در گسترش نشاط در جامعه خواهد داشت، اشاره کرد و افزود: پیست موتورسواری به همراه شمار دیگری از پروژه‌های شهری در حوزه‌های عمرانی، گسترش فضای سبز و دیگر مواردی که مورد درخواست شهروندان بوده است در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

شعار محرومیت زدایی