تحقق ارتباط بین صنعت و دانشگاه اولویت‌اصلی شهرک‌های صنعتی فارس
تحقق ارتباط بین صنعت و دانشگاه اولویت‌اصلی شهرک‌های صنعتی فارس

به گزارش پگاه خبر؛مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس دوشنبه ۶ تیر در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه تحقق  ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اولویت‌های اصلی این شرکت است،  گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فارس، به دنبال این هدف مهم هستیم. سید مصطفی هاشمی با بیان […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس دوشنبه ۶ تیر در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه تحقق  ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اولویت‌های اصلی این شرکت است،  گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فارس، به دنبال این هدف مهم هستیم.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه بستر مناسبی برای تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه در استان فارس فراهم شده است، افزود: مجموعه شهرک‌های صنعتی استان نیز نیازمند استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها است تا از این طریق بتوانیم با روش‌های پژوهشی کاربردی و استفاده از تحقیقات علمی به رفع مشکلات صنعت بپردازیم.

او با بیان اینکه نگاه ما به همکاری با دانشگاه‌ها تعاملی ، کاربردی و عملیاتی است، گفت: هدف اصلی از این تعاملات، همکاری با دانشگاه‌ها برای توسعه، پیشرفت و ارتقای جایگاه صنعت استان است.

هاشمی ادامه داد: در ماموریت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی ظرفیت‌هایی نظیر؛ کلینیک صنعت، حمایت از پایان نامه‌ها، حمایت از طرح‌های پژوهشی کاربردی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی تخصصی برای صنایع، مراکز خدمات فناوری و کسب وکار، فن بازار منطقه‌ای فارس، طرح‌های ارتقای فناوری در واحدهای صنعتی ،برگزاری استارت آپ‌ها و خوشه‌های صنعتی و کسب وکار وجود دارد که در تمام این حوزه‌ها نیازمند همکاری با دانشگاه هستیم.

در این تفاهم نامه که به امضای سید مصطفی هاشمی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان رسید، بر همکاری مشترک طرفین در زمینه امور  آموزشی،  پژوهشی، تحقیقات کاربردی، اجرایی و مدیریتی، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط استان فارس تاکید شده است.

برگزاری نشست‌های علمی و همایشهای پژوهشی و رویدادهای فناورانه، طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی مشترک، ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی، همکاری طرفین در زمینه انتخاب موضوعات پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در بخش صنعت و حمایت مالی از آنها، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، استفاده از توان کارشناسی و ظرفیت‌های محیطی برای فراگیری علوم و مهارت‌های تخصصی، استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین در راستای  ارتباط موثر با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط استان فارس و تربیت نیروی کار متخصص و ماهر برای اشتغال در واحدهای صنعتی مطابق با نیاز صنعت تاکید شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تحقق ارتباط