اولویت پیش رو،گذر از تابستان امسال با کمترین خاموشی خانگی است
اولویت پیش رو،گذر از تابستان امسال با کمترین خاموشی خانگی است

جلسه هماهنگی ادارات بهره برداری برق فارس با موضوع عبور از پیک و اوج مصرف تابستانی با حضور مهندس حقیقی مدیرعامل ، معاون و مدیران بهره برداری و کلیه روسای ادارات بهره برداری در سالن کنفرانس این معاونت برگزار گردید.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در این نشست با بیان اینکه اولویت پیش رو ، گذر از تابستان امسال با کمترین خاموشی خانگی و حوادث برق است از اتخاذ تمهیدات ویژه برای گذر از تابستان پرمصرف امسال خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری صنعتی و کشاورزی و همچنین برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و رسیدن به مصرف بهینه و همچنین مدیریت بار و تقاضا از جمله راهکارهایی است که وزارت نیرو با ارائه مشوق هایی برای رسیدن به نقطه تعادل در تولید و مصرف برق ارائه کرده است.

مهندس حقیقی با اشاره به اینکه نخستین ماه گرم سال با افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل سپری شد گفت : در اواخر اولین ماه گرم سال، مصرف ۶۲ هزار مگاوات برق در کشور ثبت شد که نسبت به سال گذشته ١۵٠٠ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.برنامه ریزی هایی جامع از جمله تغییر ساعت کاری ادارات هدف‌گذاری شده تا در طرح تغییر ساعات اداری، ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات شاهد کاهش مصرف برق در کل کشور باشیم که این میزان صرفه‌جویی به بخش خانگی اختصاص می‌یابد و بر اساس اعلام وزارت نیرو تاکنون بیش از ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق ثبت شده است و حدود ۷۰ درصد هدف در طرح تغییر ساعات اداری محقق شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس تاکید کرد : صرفه جویی در مصرف قطعا به معنی به سختی افتادن نیست ، ما شاهدیم که با همین تغییر در ساعت های کاری ادارات چقدر صرفه جویی شده است ، در این طرح باید درجه حرارت سرمایش در ادارات بالای ۲۵ درجه تعیین شود و قبل از پایان ساعات کار نیز دستگاه‌های سرمایشی را خاموش کنند.

وی خواستار همکاری بانک ها برای در نظر گرفتن این مصوبه شد و ادامه داد: بانک‌ها در سال‌های گذشته این موضوع را کمتر رعایت می‌کردند، اما با اعلام بانک مرکزی این موضوع رعایت شده و در برخی از نهاد‌ها شاهد صرفه‌جویی بوده‌ایم.قطعا دستگاه‌هایی که از این طرح تخطی می‌کنند شناسایی و برق آن‌ها قطع می‌شود.

مدیر عامل برق فارس ضمن برشمردن ظرفیت عظیم منابع انسانی و بهره‌گیری بهینه از تجهیزات با انجام سرویس و نگهداری پیشگیرانه تاکید نمود: حفظ دارایی های شرکت و تلاش جهت بهره برداری بهینه و افزایش طول عمر بهره برداری تجهیزات از اولویت ها می باشد بنحوی که اگر بتوانیم یک سال به طول عمر تجهیزات اضافه نمائیم معادل میلیاردها تومان صرفه جویی و عدم نیاز به هزینه سرمایه ای می باشد.

مهندس حقیقی ضمن اشاره به ناترازی تولید و مصرف ، عنوان نمودند که باید همگی تلاش نمایند تا تابستان پیش رو را با کمترین تبعات حادثه و خاموشی سپری نمائیم و بایستی خطاهای انسانی در طراحی ، اجرا و بهره برداری را کاهش و به صفر برسانیم.

مدیرعامل برق فارس در پایان با ذکر این مهم که ادارات بهره برداری وظیفه بهره برداری خط و پست را بعهده دارند و چون بیشترین حوادث ما مربوط به خط است بایستی در خط بطور ویژه نگهداری و نظارت بهتری داشته باشیم و در این راستا نیاز است از ظرفیت های نیروی انسانی مجرب استفاده شود.

و تاکید نمود: بهره برداری باید به گونه ای اهداف و برنامه عملیاتی خود را ساماندهی نماید که شاخص های قابلیت اطمینان شبکه پایش و بهبود یابد.
همچنین در ابتدای جلسه دکتر فرامرزی معاون بهره برداری ضمن خوش آمدگویی ، به اقدامات مورد لزوم جهت عبور از پیک تابستان ۱۴۰۱ و چالش های موجود پرداخت.

در ادامه روسای نواحی بهره برداری فارس و بوشهر با بیان و تشریح مسائل و مشکلات موجود در شبکه های تحت پوشش از مدیریت عامل راهنمایی و کمک خواستند و مقرر گردید مصوبات جلسه مذکور پیگیری گردد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

اولویت پیش رو