عبدالرحمن معاشر فعال سیاسی اصولگرا :معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس شایستگی لازم برای تصدی مسولیت را ندارد/بررسی واکنشها ،مواضع و جزییات هنجار شکنی در شیراز
عبدالرحمن معاشر فعال سیاسی اصولگرا :معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس شایستگی لازم برای تصدی مسولیت را ندارد/بررسی واکنشها ،مواضع و جزییات هنجار شکنی در شیراز

در پی انتشار فیلمی از تجمع هنجار شکنانه در روز چهارشنبه مصادف با سالروز شهادت شهید چمران اعتراضات مردمی و نخبگانی در شیراز رخ داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پگاه خبر ؛ولنگاری فرهنگی و بی توجهی به مبانی دینی از جمله نکاتی است که مکرراً ، مقام معظم رهبری به مسئولان و مدیران متذکر شده اند .

در حالیکه دولت کار و کرامت با هدف توجه به ارزشهای اسلامی و انسانی با حضور آیت الله رییسی در راس قوه مجریه بر سر کار آمده است ،در کف خیابانها و پارکهای شیراز اثری از فعالیتهای فرهنگی و فضا سازیهایی که بتواند موجب اصلاح و ارشاد ناهنجاریها باشد دیده نمی شود .

آنچه مسلم است انتشار فیلمی از صحنه کشف حجاب همراه با نمادها و مدلهای لباس متعلق به گروههای شیطان پرستی و مشاهده تجمع تعدادی از افراد مرتبط با یکدیگر، بصورت سازماندهی شده و هماهنگ با هیات ورزشی اسکیت زیر نظر اداره ورزش و جوانان به بهانه بزرگداشت یاد و نام شهید چمران در بلوار چمران شیراز نشان دهنده سوء مدیریت و کمبود نظارت بر اماکن عمومی است .

بی حرمتی به نام شهید چمران در سال روز شهادت آن مجاهد عارف در شهری که مدیران و‌مسئولینش مدام از نامگذاری توسط مقام معظم رهبری و افتخار به نام سومین حرم اهل بیت (ع ) می کنند موجب واکنش های متعددی در فضای مجازی مبنی بر محکومیت این نوع رفتارها شده است .

عبدالرحمن معاشر

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه گفت :برخی از کسانی که مسئولیت اداری داشتند باید جواب بدهند و فراخوانده شدند اما اینکه با نوجوانان چنین و چنان رفتار شده؛ درست نیست .

در همین زمینه سردارسرتیپ پاسدار سیروس سجادیان رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده سابق انتظامی استان فارس با صدور پیامی ضمن اعتراض شدید و محکومیت این امر خواستار عزل و برخورد با مجموعه های متصدی پیشگیری از وقوع چنین جرائمی شده است .

از جمله دیگر واکنشهای مردمی در اعتراض به این موضوع اعلام فراخوان برای حضور مردم در راهپیمایی بعداز نماز جمعه در شیراز در محکومیت این رخداد بود .

عبدالرحمن معاشر از فعالان سیاسی اصولگرا نیز در توییتی با اشاره به مسئولیت معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس خواهان عزل و برکناری وی به دلیل سوء مدیریت شد .

وی در توییت خود گفته است :معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس که با رفتار منفعلانه عدم اقدام به موقع و فقدان نظارت کافی زمینه هتک حرمت در شهر سومین حرم اهل بیت را فراهم کرده است شایستگی لازم برای ادامه تصدی این مسئولیت را ندارد.

عبدالرحمن معاشر

محبی پور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس و رییس شورای اطلاع رسانی قبل از تصدی سمت سیاسی ، مسولیت امنیتی در نهاد نظامی داشته و تا کنون در این مورد اظهار نظری نکرده است .

بی تردید معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با در نظر گرفتن ظرفیت‌های فراوان موجود می تواند در پیشگیری و هماهنگی نیروهای مرتبط عمل نماید ،اگر چه سیاست سکوت در مورد اینگونه رخدادها و عبور از چنین موضوعاتی پسندیده نیست.

همچنین بنا به اعلام خبرگزاری ایرنا به استناد اظهارات فرماندار شیراز ،حکایت از دستگیری حدود ۱۰نفر از سازمان دهندگان و عوامل اصلی این تجمع دارد .
برخی احزاب و صاحب نظران در فضای مجازی نیز واکنشهای مختلفی نشان داده و از جمله گفته می شود که اگر چنین رخدادی در دولتهای اصلاح طلب رخ داده بود برخی کفن پوشان و مدعیان امر به معروف اعتراضات تندی داشتند که در این دولت با توجه به همسویی این نیروها واکنشی دیده نشده است .

طبق مشاهدات عکسهای منتشره از اجتماع دختران بی حجاب در حالیکه در پایان این مراسم تعدادی از مسولین هیات اسکیت ازجمله یک خانم چادری در کنار خانم بد حجاب دیده می شود که در این زمینه هم شنیده شده است مسول هیات ورزشی اسکیت توسط ورزش و جوانان برکنار شد .

شهرداری شیراز نیز با صدور بیانیه ای از هرگونه مشارکت و اطلاع از این برنامه اعلام برائت نموده و مدعی است که آرم شهرداری بعنوان حامی برنامه جعل شده است .

آنچه مسلم است این نوع بد حجابی ها و کشف حجاب منحصر به تجمع چهارشنبه گذشته نیست و متاسفانه رعایت ارزشهای اسلامی و انسانی در برخی معابر،فروشگاههای بزرگ و پارکهای شیراز رنگ باخته است بنحوی که پارک بعثت شیراز و پیاده راه های سلامت به مکانی برای بدن نمایی برخی بانوان و سگ گردانی شده است .

اکنون با گذشت سه روز از فضای پیش آمده در حالی که رییس دادگستری استان فارس نیز از بررسی و رسیدگی به موضوع خبر داده است باید گفت برخورد با پدیده‌های ضدفرهنگی و بخصوص در بخش مرتبط با جوانان دارای ظرافت‌های بسیاری است که انشاالله با درایت و پیشگیری از وقوع جرائم و هنجار شکنی ها شاهد نشاط و شادی فرزندان و خانواده ها و بهره گیری سالم از محیط های تفریحی ورزشی باشیم .

انتهای پیام/

عبدالرحمن معاشر