تلاش قانونی شهرداری منطقه ۵ برای بحران آلودگی رودخانه چنار راهدار
تلاش قانونی شهرداری منطقه ۵ برای بحران آلودگی رودخانه چنار راهدار

به گزارش پگاه خبر؛رضا مسعودی در جمع خبرنگاران در قرارگاه مشترک جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی فرمانداری و شورای اسلامی شهر شیراز که در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) منــطقه ۵ شهرداری برگزار شد، با اشاره به این موضوع که در این منطقه با مشکلات ریشه‌دار و عمیقی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین […]

به گزارش پگاه خبر؛رضا مسعودی در جمع خبرنگاران در قرارگاه مشترک جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی فرمانداری و شورای اسلامی شهر شیراز که در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) منــطقه ۵ شهرداری برگزار شد، با اشاره به این موضوع که در این منطقه با مشکلات ریشه‌دار و عمیقی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در این منطقه به رودخانه چنار راهدار بازمی‌گردد که از دیرباز مورد سوءاستفاده عده‌ای از سودجویان قرارگرفته است.

وی بخشی از آلودگی‌های چنار راهدار را مربوط به سرریز شدن فاضلاب‌ها به رودخانه عنوان کرد و افزود: آلودگی‌های رودخانه چنار راهدار به چالش‌های عدیده‌ای در حوزه‌های محیط زیستی، بهداشت، سلامت، بحران‌های اجتماعی و مواردی از این‌دست انجامیده است.

شهردار منطقه ۵ شیراز با اشاره به این موضوع که اهالی این منطقه که در مجاورت رودخانه چنار راهدار ساکن هستند به‌واسطه این معضل با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: شهرداری منطقه ۵ با توسل به راهکارهای قانونی در تلاش است تا صنایع موجود در مسیر رودخانه را مجاب کند که پساب‌های خود را به رودخانه وارد نکنند و با احداث تصفیه‌خانه‌های محلی این معظل را مدیریت کنند.

مسعودی با اشاره به این موضوع که در قالب قرارگاه شهید شیبانی مطالبات مردمی که برای سال‌ها بر زمین‌مانده بود را پیگیری می‌کنیم، بیان داشت: مجموعه مدیریت شهری همکاری‌های همه جانبه‌ای را با مجتمع‌های صنعتی که در این محور قرارگرفته‌اند انجام داده است. از تکالیفی که بر عهده شهرداری گذاشته شده، مسیری بود که برای احداث شبکه گاز برای کارخانه‌ها در نظر گرفته شود که این مسئله انجام‌شده و کارخانه‌ها بخشی از تجهیزات لازم را برای احداث تصفیه‌خانه تهیه‌کرده است.

وی یکی دیگر از مشکلات منطقه را روشنایی معابر اعلام کرد و افزود: بسیاری از خیابان‌ها و محلات از روشنایی کافی برخوردار نیستند و این امر تردد شبانه را برای شهروندان با مشکلات زیادی در حوزه‌های ایمنی و امنیت ایجاد می‌کند.

شهردار منطقه ۵ شیراز خواستار رسیدگی اداره برق به این چالش پیش روی مردم شد و اظهار داشت: با تأمین روشنایی معابر شاهد افزایش ایمنی و امنیت در محلات خواهیم بود و از بسیاری از حوادث پیشگیری خواهد شد.

او افزود: یکی دیگر از مشکلات در سطح شهرداری منطقه ۵ شیراز به وجود ضایعات فروشی‌هایی بازمی‌گردد که در دل بافت مسکونی به فعالیت پرداخته و مشکلات زیادی را برای شهروندان پدید می‌آورند، به همین دلیل باید زمینه انتقال این صنف به سایت‌هایی که در خارج از شهر برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته‌شده را تسریع کرد.

مسعودی خواستار هم‌افزایی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای ساماندهی فعالیت‌های ضایعاتی‌ها شد و اظهار داشت: فعالیت در عرصه جمع‌آوری و فروش ضایعات شغل پردرآمدی محسوب می‌شود که این امر عده‌ای را وسوسه می‌کند تا با به فراموشی سپردن بهداشت عمومی، به این امر مبادرت ورزند.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرداری منطقه ۵ شیراز را ساخت‌وسازهای غیرمجاز عنوان کرد و افزود: از امور اراضی تقاضا داریم تا با توسل به قانون به یاری شهرداری آمده و نقش مثبتی در ساماندهی این معضل فزاینده ایفا کند تا بتوانیم مشکلات فزاینده‌ای که در حال گسترش است را مدیریت کنیم.

شهردار منطقه ۵ شیراز در بخش پایانی سخنانش به یکی از پروژه‌های مهم منطقه که نقش فزاینده‌ای در گسترش نشاط در جامعه خواهد داشت، اشاره کرد و گفت: پیست موتورسواری به همراه شمار دیگری از پروژه‌های شهری در حوزه‌های عمرانی، گسترش فضای سبز و دیگر مواردی که مورد درخواست شهروندان بوده، در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تلاش قانونی