جهش تولید و توسعه هدفمند با بکارگیری ظرفیت بسیج جامعه کشاورزی کشور
جهش تولید و توسعه هدفمند با بکارگیری ظرفیت بسیج جامعه کشاورزی کشور

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تشکیل جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی در بخش کشاورزی و همچنین بکارگیری از ظرفیت سازمان بسیج جامعه کشاورزی را یک ظرفیت و قابلیت منحصربه‌فرد به منظور پیشبرد اهداف توسعه‌ای کلان و خرد کشور دانست. محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست‌ مجلس شورای اسلامی […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تشکیل جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی در بخش کشاورزی و همچنین بکارگیری از ظرفیت سازمان بسیج جامعه کشاورزی را یک ظرفیت و قابلیت منحصربه‌فرد به منظور پیشبرد اهداف توسعه‌ای کلان و خرد کشور دانست.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست‌ مجلس شورای اسلامی در این برنامه با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید محور فعالیت‌های بخش کشاورزی باشد، مطرح کرد: بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و شعار سال که در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ترسیم شده است بایستی در این شرایط حساس کنونی که اخیرا تحولات جهانی متعددی به ویژه جنگ اوکراین و روسیه را شاهد هستیم با عزم جدی و در یک حرکت جهادی در بخش کشاورزی از مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تولید محصولات کشاورزی باید در مسیر ارتقاء بهره‌وری حرکت کنیم، افزود: آب، خاک و اقلیم از مولفه‌های اساسی بخش کشاورزی محسوب می‌شود که باید بر پایه علم و دانش در مسیر جهش تولید نیز بهره‌وری مطلوب داشته باشیم.

عسکری ظرفیت بسیج جامعه کشاورزی را یک فرصت طلایی برای کشور دانست و گفت: باید در قالب یک برنامه راهبردی و بر اساس نقشه راه در مسیر پیشرفت بخش کشاورزی این عرصه را فرماندهی کرد که بسیج با ساختار مناسبی که ایجاد کرده است می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم در انتظار عملکرد درخشان از سوی دولت انقلابی سیزدهم هستند، تصریح کرد: شاید نیاز باشد در راستای تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود در زمینه منابع انسانی متخصص اعم از فارغ‌التحصیل و تشکیلات هویت‌دار نظیر بسیج جامعه کشاورزی نیز جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی را دوباره احیا کنیم تا امکان محبوبیت دولت در خدمت‌رسانی به مردم افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس با گلایه از عملکرد برخی از بانک‌ها در زمینه توسعه در بخش کشاورزی، گفت: در مسیر تغییر الگوی کشت و تولید از سنتی به کشاورزی توسعه‌یافته و جدید مبتنی بر دانش و تکنولوژی روز نیز باید با همراهی بانک‌ها باشد که متاسفانه در برخی از مواقع موانع بانکی باعث فرصت‌سوزی می‌شوند.

عسکری با تاکید بر اینکه باید از فضای تئوری‌محور به یک فضای عملیاتی‌محور نیز فاصله بگیریم، اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه کشاورزی همانند سایر تشکیلات از جمله نظام مهندسی و نظام پزشکی، یک جامعه هویت‌دار است که می‌تواند مبتکرانه و خلاقانه در توسعه بخش کشاورزی اثرگذار باشند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

جهش تولید