نگاهی به انتصابات فرمانداری ها و چانه زنی برای باقی ماندن یک اصلاح طلب در سرچهان
نگاهی به انتصابات فرمانداری ها و چانه زنی برای باقی ماندن یک اصلاح طلب در سرچهان

به گزارش پگاه خبر؛بعد از انتخاب آیت الله دکتر ابراهیم رییسی و استقرار دولت سیزدهم انتصابات استانداران و فرمانداران و تغییر در نمایندگان عالی دولت کلید خورد . با تغییر استاندار و انتصاب دکتر ایمانیه یک چهره مشهور اصولگرا و انقلابی ، مدیران در سطوح مختلف مجموعه وزارت کشور در فارس به خوبی پیام تغییرات […]

به گزارش پگاه خبر؛بعد از انتخاب آیت الله دکتر ابراهیم رییسی و استقرار دولت سیزدهم انتصابات استانداران و فرمانداران و تغییر در نمایندگان عالی دولت کلید خورد .

با تغییر استاندار و انتصاب دکتر ایمانیه یک چهره مشهور اصولگرا و انقلابی ، مدیران در سطوح مختلف مجموعه وزارت کشور در فارس به خوبی پیام تغییرات را درک کردند ، به گونه ای که تعدادی از فرمانداران و مدیران ستادی با اعلام آمادگی برای تغییر ،برخی از همان ابتدا خداحافظی کردند .

از این سو استاندار منصوب دولت کار و کرامت با مقاومت در برابر جریانات سیاسی و حتی نمایندگان مجلس، ضمن دوری از شتابزدگی و عدم پذیرش توصیه ها ،نمایندگان مجلس و جناح ها را از دخالت در انتصابات باز داشت .

با گذشت یکسال از تشکیل دولت سیزدهم و در حالیکه بسیاری از اشارات ریاست جمهوری مبنی بر کنار گماردن مسئولین منصوب دولت روحانی و کابینه دوازدهم مکرر اعلام شده است ، ابهام در علت ابقای ابراهیم رحیمی فرماندار اصلاح طلب شهرستان سرچهان افکار عمومی را در بین نیروهای انقلابی تحت تاثیر قرار داده است .

هیات دولت در نشست دهم مهر ۹۸ با تشکیل هفت شهرستان جدید موافقت کرد و شهرستان سرچهان به مرکزیت شهر کره‏‌ای، دهستان ارژنگ به مرکزیت روستای قنات ابراهیم، بخش باغ ‏صفا به مرکزیت روستای باغ صفا و انتزاع چندین روستا از دهستان سرچهان و الحاق به دهستان باغ ‏صفا موافقت کرد.

شهرستان سرچهان به مرکزیت شهر کره‌‏ای نیز از ترکیب بخش‏ مرکزی به مرکزیت شهر کره‌‏ای شامل دهستان‏‌های توجردی و سرچهان و شهر حسامی و بخش باغ ‏صفا تشکیل شده است.

هفتم آذر ۹۸ ابراهیم رحیمی که از نزدیکان دولت یازدهم و دوازدهم بود و در کارنامه خود عضویت در ستاد انتخابات روحانی رییس دولت سابق و رقابت با دولت کنونی را دارد، علیرغم عملکرد ضعیف در بخشداری زرقان و کارمند اسبق فرمانداری شیراز ،صرفا به واسطه اتصال به احزاب مورد وثوق دولت قبل به فرمانداری سرچهان منصوب شد .

روند تغییرات فرمانداران در دولت سیزدهم به نحوی بود که حتی برخی فرمانداران مانند علوی فرماندار فیروزآباد و بیات پور فرماندار مرودشت که پیشتر شائبه گرایش اصولگرایی و عضویت در سپاه پاسداران را داشتند با نگرش جدید از مدیریت برکنار و گزینه های جدیدی منصوب شدند .

اصرار استانداری فارس برای بقای فرماندار سرچهان موجب ابهام و نارضایتی در بین حامیان دولت در سرچهان شده است .
علیرغم معرفی گزینه های شایسته و حتی نزدیک به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در شهرستان ،از سوی استانداری فارس تا کنون تصمیمی مبنی بر تغییر در فرمانداری سرچهان اعلام نشده است .

آنچه مسلم است پویایی و تغییر در سطح نمایندگان عالی دولت می تواند به هماهنگی بیشتر و همدلی بین حامیان و معتقدین به دولت سیزدهم کمک نماید .
شهرستان سرچهان از جمله مناطق محروم و دارای استعدادهای فراوانی است که نیازمند تغییر و توسعه در بسترهای مختلف است و بدون شک حضور افراد وفادار به دولتی که مسبب وضع موجود است نمی تواند نشانه خوبی از درایت و تدبیر مسولین وزارت کشور باشد .

وزیر محترم کشور و معاونین وزارت باید توجه داشته باشند که با ورود دولت در دوسالگی خدمت ،انتظار دلسوزان نظام و انقلاب و نیروهای ولایتمدار برای انتصاب یک فرماندار همسو در شهرستان سرچهان چندان توقع زیادی نیست .

انتهای پیام/

نگاهی به انتصابات