صیانت از باغ‌های قصردشت شیراز در مقابل تخریب و تغییر کاربری
صیانت از باغ‌های قصردشت شیراز در مقابل تخریب و تغییر کاربری

به گزارش پگاه خبر؛سید مصطفی بحرینی، روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در همین راستا و با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و آزاد سازی حریم رودخانه ها طی یک سال گذشته تاکنون اقدامات مطلوبی انجام شده است. وی ادامه داد: پارسال با ثبت ۱۲ هزار هکتار از اراضی […]

به گزارش پگاه خبر؛سید مصطفی بحرینی، روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در همین راستا و با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و آزاد سازی حریم رودخانه ها طی یک سال گذشته تاکنون اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: پارسال با ثبت ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه قلات، کودیان و تنگ سرخ در شمال غرب شیراز به عنوان مناطق حفاظت شده توانستیم در مقابل تصرف و تغییر کاربری این اراضی مانع ایجاد کنیم.
او اظهار داشت: همچنین سال گذشته حدود ۳۰ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها، تالاب‌ها و اطراف سدها در استان آزادسازی و رفع تصرف شد.
اجازه تخریب باغ های قصردشت را نمی دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت صیانت از باغ‌های قصردشت شیراز در مقابل تخریب و تغییر کاربری افزود: برای حفاظت از این باغ‌ها یک قرارگاه پیشگیری تشکیل شده و پرونده هایی نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی، پیگیری اجرای دقیق طرح کاداستر و ثبت اراضی ملی و کشاورزی را از دیگر اقدامات انجام شده در جهت حفاظت از اراضی برشمرد و گفت: در همین ارتباط با دلالان و افرادی که اقدام به تفکیک غیرمجاز زمین می کردند برخورد شد.

او اضافه کرد: سال گذشته سه هزار و ۹۸۳ پرونده مرتبط با رفع تصرف اراضی ملی، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و آب منطقه‌ای تشکیل شد و در این ارتباط ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۸۱ هزار میلیارد ریال آزادسازی شد و ۲ هزار و ۵۹۱ نفر نیز در این ارتباط دستگیر شدند.
کنترل روزانه مجرمین سابقه دار
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: به منظور کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار استان، کمیته‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان تشکیل و مجرمین شناسایی شده به شکل روزانه کنترل و رصد می شوند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

صیانت از باغ‌های