هزار واحد مسکونی تسهیلات باز آفرینی یا نوسازی
هزار واحد مسکونی تسهیلات باز آفرینی یا نوسازی

به گزارش پگاه خبر؛محمد آئینی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری استان فارس گفت: امسال برای ۱۵۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات باز آفرینی یا نوسازی در کل کشور اختصاص پیدا کرده که سهم استان فارس ۱۱ هزار واحد است. وی افزود: این تسهیلات برای بافت‌های فرسوده در تهران ۴۵۰ میلیون […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد آئینی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری استان فارس گفت: امسال برای ۱۵۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات باز آفرینی یا نوسازی در کل کشور اختصاص پیدا کرده که سهم استان فارس ۱۱ هزار واحد است.
وی افزود: این تسهیلات برای بافت‌های فرسوده در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلان شهرها ۴۰۰ میلیون ودر سایر شهرستان‌ها ۳۵۰ میلیون است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص منابع اعطای تسهیلات گفت: یک منبع تسهیلات ویژه نوسازی در نظر گرفته شده که در شهرها این رقم متفاوت است، اما ۱۵۰ میلیون آن صفر درصد است و مابقی با درصدی سود، تسهیلات داده می‌شود. منبع دوم تسهیلات، تسهیلات نهضت ملی است که در بافت فرسوده بدون شرایط نهضت ملی هم قابل پرداخت و با نرخ ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.
آئینی با بیان اینکه در شورای عالی مسکن مصوب شده که نرخ تسهیلات برای بافت فرسوده ۱۲ درصد شود، گفت: وقتی منابع مالی این امر تأمین شود اعطای این تسهیلات انجام خواهد شد.

در شیراز در محدوده حرم شاهچراغ نیز با تفاهم صندوق سرمایه‌گذاری حرم تا ۶۰۰ میلیون قابل دریافت است، اما در بازآفرینی در محدوده میراثی باید اصول حفاظت رعایت شود.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات در زمینه بازآفرینی هیچ محدودیتی نیست، عنوان کرد: بانک‌های استان‌ها به ویژه استان فارس نیز کمک کنند تا قراردادهای این استان محقق شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

هزار واحد مسکونی