صدوربیش از ۹۷ درصد ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیک در دادگستری استان
صدوربیش از ۹۷ درصد ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیک در دادگستری استان

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه، با بیان اینکه بزرگترین حوزه قضائیه کشور در استان فارس با ۴۷ حوزه فعال حوزه‌های قوه قضائیه است گفت:در ارزیابی عملکرد سه ساله استان فارس، همواره فارس رتبه‌های […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه، با بیان اینکه بزرگترین حوزه قضائیه کشور در استان فارس با ۴۷ حوزه فعال حوزه‌های قوه قضائیه است گفت:در ارزیابی عملکرد سه ساله استان فارس، همواره فارس رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده است و دادگستری فارس با توجه به کمبود نیرو و حجم پرونده‌های موجود، یکی از حوزه‌های موفق در کشور است.
وی، افزود: در دادگستری فارس ۹۷.۶ درصد ابلاغیه‌های دادگستری به صورت الکترونیک صادر می‌شود که سعی داریم صد در صد ابلاغ‌ها الکترونیک شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی،  همچنین از راه اندازی سامانه خدمات قضایی من خبر داد و گفت: این سامانه در حال حاضر ۱۹ خدمت ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها استعلام‌گیری در هنگام انجام معامله است، که می‌تواند بسیاری از کار‌های مردم را تسهیل بخشد.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان، به صورت آنلاین محاکمه می‌شود گفت:۱۲ درصد از مجموع دادرسی‌های فارس بدون کاغذ است و هدف امسال رسیدن به ۴۰ درصد است و در نظر داریم مردم از منزل خود بتوانند دادرسی‌های خود را پیگیری کنند.

او گفت:یکی دیگر از مسائل مورد توجه فارس، بحث پژوهش است که می‌توان آنرا عامل موفقیت فارس دانست که به واسطه وجود قضات عالم و دانا در فارس کسب شده است.
وی با اشاره به شعار سال، گفت:دادگستری فارس، در سال گذشته ۱۸۹ شرکت را که دارای ورشکستگی بودند نجات داد و در همین سه ماه گذشته سال جاری بیش از ۲۰ کارگاه و شرکت تولیدی را احیا کرده است.

حجت الاسلام موسوی در خصوص سرعت رسیدگی به شکایات هم گفت:در زمان حاضر تنها ۳۰ هزار پرونده فعال در ۴۷ حوزه قضایی است و این نشان می‌دهد که سرعت رسیدگی به پرونده‌ها افزایش یافته است.
وی گفت: نزدیگ به ۵۰ درصد پرونده‌های ما در شورای حل اختلاف منجر به مصالحه می‌شود.
وی گفت: استان فارس بعد از تهران دومین استان در برخورد با مفسدین است.
او در خصوص تملک املاک دولتی گفت: در سال گذشته بیش از ۲هزار و ۷۰۰ هکتار زمین رفع تصرف شده است.

وی احیای حقوق عامه را یکی از موفقیت‌های فارس برشمرد و افزود: رودخانه چنارشاهجان و آلودگی آن دادستانی ورود کرد و ۸۰ درصد مسائل آن رفع شد و همچنین مسائل ساخت و ساز سپیدان ورود کردیم و این‌ها از جمله مواردی بود که دادستانی برای احیای حقوق عامه موفق عمل کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موارد را صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بیان کرد و‌گفت: امسال در این حوزه ۱۲ هزار هکتار از اراضی قلات، کوه سرخ و تنگ سرخ تحت پوشش اراضی حفاظت شده قرار گرفتند و اواخر سال گذشته هم نزدیک به ۳۰ هکتار از اراضی که عمده آن‌ها در بستر رودخانه‌ها تالاب‌ها و حوالی سد‌ها و بیشتر در حوزه سپیدان بود آزاد سازی شد.

بحرینی افزود: در حوزه اراضی رفع تصرف شده در سال گذشته نیز بیش از ۳ هزار پرونده تشکیل و موجب شد ۲ هزار و هفتصد هکتار معادل ۸۱ هزار میلیارد ریال ارزش اراضی رفع تصرف شود و در همین رابطه بیش از ۲ هزار نفر متهم شناسایی شدند.

وی با تاکید بر مبارزه با مفسدین اقتصادی و محتکران و اخلال گران در نظام ارزی استان هم گفت: روزانه به طور متوسط ۲ هزار واحد صنفی مورد رصد بازرسان قرار می‌گیرند.

حسینی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هم در این جلسه با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: استان فارس بیش از ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک با همسایگان شرقی دارد که اصلی‌ترین مبادی ورود مواد مخدر به استان هستند.
وی، گفت: امسال در استان فارس نزدیک به ۱۰ تن مواد مخدر کشف شد و ۲ هزار و ششصد قاچاقچی و خرده فروش هم دستگیر شدند.

حسینی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر هم گفت: از دی ماه سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر از معتادان متجاهر ساماندهی شدند و با راه انداری کارگاه‌های کوچک ۳۱۰ ظرفیت شغلی برای آن‌ها ایجاد شد
اشرفی دبیر برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضائیه در دادگستری کل استان، همایش تحلیل و آسیب شناسی آرا از منظر حقوقی و فقهی، چهارشنبه اول تیرماه همراه با رونمایی از چهارمین جلد کتاب قوه قضائیه و برترین‌های جشنواره‌ها، افتتاح پژوهشگاه مشترک قوه قضائیه و دانشگاه شیراز، همایش یاوران صلح به منظور تجلیل از اولیای دم که قاتل را عفو کرده اند و همایش تجلیل از قضات برتر و بازنشسته جشنواره فناوری و تقدیر از حوزه قضایی برتر، دیدار‌های مردمی، برگزاری وبینار‌های علمی حقوقی و بررسی حقوقی حادثه هفتم تیر وایجاد مشاوره رایگان حقوقی در اماکن تاریخی و گردشگری از مهترین برنامه‌های این هفته در فارس عنوان کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

صدوربیش از ۹۷