ایجاد سایت الگویی تولیدی- ترویجی پنبه در منطقه بریز لارستان
ایجاد سایت الگویی تولیدی- ترویجی پنبه در منطقه بریز لارستان

به گزارش پگاه خبر؛کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان از اجرای سایت الگویی تولیدی – ترویجی پنبه با هدف افزایش ماده آلی خاک با استفاده از کودهای آلی غنی شده و تاثیر آن بر عملکرد پنبه خبر داد. زینت محسنی گفت : طرح بررسی تاثیر کودهای آلی، نیمه ارگانیک و کودهای شیمیایی بر عملکرد پنبه […]

به گزارش پگاه خبر؛کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان از اجرای سایت الگویی تولیدی – ترویجی پنبه با هدف افزایش ماده آلی خاک با استفاده از کودهای آلی غنی شده و تاثیر آن بر عملکرد پنبه خبر داد.

زینت محسنی گفت : طرح بررسی تاثیر کودهای آلی، نیمه ارگانیک و کودهای شیمیایی بر عملکرد پنبه در مساحت یک هکتار از مزرعه آقای افشین طاهری در منطقه بریز شهرستان لارستان اجرا شده است.

به گفته وی این سایت شامل تیمار کود آلی، کود کامل و کودهای شیمیایی ( دی آمونیم فسفات، سولفات پتاسیم ، اوره و گوگرد به همراه تیوباسیلوس) و شاهد بدون کود می باشد.
محسنی ابراز کرد: در این طرح رقم کاریزما با استفاده از دستگاه خطی کار به میزان ۴۰ کیلوگرم در هکتار کشت شده است.

وی با بیان اینکه ضدعفونی بذور با سم کربوکسین تیرام صورت گرفته است ، گفت : به منظورکنترل آفات و بیماری ها از بذرمال سم کروز ، به منظور افزایش قدرت جوانه زنی و استقرار گیاه از بذرمال روی وبذرمال عناصر ریزمغذی و جهت کنترل علف های هرز از سم علف کش پرول قبل از کشت استفاده شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ایجاد سایت الگویی