برگزاری نخستین رویداد استارت آپی روش نوین پیشگیری ارزیابی حوادث صنعتی
برگزاری نخستین رویداد استارت آپی روش نوین پیشگیری ارزیابی حوادث صنعتی

نخستین رویداد استارت آپی روش های نوین پیشگیری، ارزیابی و تحلیل حوادث صنعتی با معرفی برترین تیم ها خاتمه یافت.

به گزارش پگاه خبر؛نخستین رویداد استارت آپی با موضوع روش های نوین پیشگیری، ارزیابی و تحلیل حوادث صنعتی با مشارکت مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر لامرد ، دانشگاه دولتی لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، بسیج علمی سپاه لامرد، شرکت عمران صنعت اریکه و دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد.

داریوش حیدری ؛ رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز در مراسم اختتامیه این رویداد ضمن اشاره به اهمیت برگزاری رویداد گفت : روشهای نوین ثبت، تجزیه، و تحلیل حوادث صنعتی، اتوماسیون ها و نرم افزارهای تخصصی بررسی و ثبت حوادث صنعتی، خلاقیت و نوآوری و همچنین شناسایی خطر، ارزیابی ریسک و ارتقاء فرهنگ ایمنی چهار محور اصلی این همایش بوده است.

حیدری افزود: ‌۴۶ ایده از سراسر کشور به کارگروه این رویداد ارسال شده ، که شش ایده برتر انتخاب که در پایان مراسم جوائز ارزنده ای تقدیم صاحبان ایده خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر لامرد در همین زمینه افزود: علاوه بر اینکه باید سرمایه گذارانی را جهت حمایت از این ایده پردازان انتخاب کنیم، به پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شیراز هم معرفی خواهیم کرد.

حیدری ضمن تشکر و قدردانی از ایده پردازان، داوران، کارگروها، منتورها و مدیر اجرایی این همایش اظهار کرد: اولین و یکی از بزرگترین رویدادهای استارتاپی در خصوص HSE امروز در شهرستان لامرد با استقبال خوبی برگزار شده است.
در ادامه حسین آزاد ؛ امیر دریا دار دوم و فرمانده اسبق منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت : وقتی نگاه به درون از بالاترین مقام دینی، سیاسی، مرجعیت و ولی فقیه بعنوان ستون اصلی مملکت و ستون اصلی نظام اسلامی بعنوان ریل اصلیِ حرکت مطرح می شود برای رسیدن به تمدن اسلامی با نگاه به انتظار و جامعه مهدویت این نگاه باید بومی، منطقه ای و ملی باشد.

وی ادامه داد : نگاه به درون و قدرت های درون افزا برای هم افزایی و پیشرفت و ایجاد بستر مناسب برای جامعه متمدن اسلامیِ در انتظار موعود یکی از دیدگاه های اصلی و محوری مقام معظم رهبری در تولید علم و علم سازی است.
امیر دریادار دوم حسین آزاد تصریح کرد: خلاقیت و مه شکنی در دانش مطرح است که امروز بحث استارت آپ ها و پرداختن به مسایل محوری بخصوص ایمنی باید جدی گرفت.

وی تصریح کرد: خلاقیت در این دانش بر اساس تکنولوژی های علمی و تحقیقات علمی با نگاه به درون و بر اساس افراد آموزش دیده و پرورش یافته با فرهنگ د‌رونی که بر اساس اعتقادات دینی ما است زودتر به این شکاف علمی بین کشورهای اسلامی و کشورهای پیشرفته خواهیم رسید.

فرمانده اسبق منطقه یکم نیروی دریایی ارتش افزود: برای پرکردن این شکاف علمی باید خلاقیت را در مَه شکنی دانش علمی پیش رو لحاظ کنیم و این فاصله بین علم کشورهای اسلامی و کشورهای پیشرفته را پر کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از راه های میان بر، بحث رویدادهای استارت آپی است که مهم ترین اصل آن نگاه به درون است و وقتی می خواهد یک اقدامی در منطقه یا شهرستان بومی انجام شود نگاه به دانش و اندیشمندان و فرهیختگان منطقه بشود.

امیر دریادار دوم آزاد افزود: وقتی که می خواهد نگاهی به کشور بشود نیز باید نگاه به اندیشمندان کشوری بشود و وقتی نگاه به جوامع اسلامی می شود باید نگاه به اندیشمندان اسلامی بشود.
وی همچنین بیان کرد: تمام تلاشمان باید این باشد که با داشته های خودمان به استقلال و خودکفایی دانشی برسیم.
همچنین مهندس پارسائی از شرکت عمران صنعت اریکه که از پشتیبانان این رویداد، در سخنان کوتاهی در زمینه حمایت از این گونه کارهای علمی را وظیفه خود دانست و حاضر به هرگونه همکاری در این زمینه شد.

گفتنی است از این شش ایده، دو ایده برتر با عناوین طرحی با عنوان نرم افزار مدیریت HSE و طرحی با عنوان سیستم ایمنی انفجار به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند.

درپایان مراسم از داوران ، منتورها، پشتیبانان مالی و برگزیدگان این رویداد تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/محمد رضا ایزدی

برگزاری نخستین رویداد