مسئله اقتصاد و معیشت،مسئله محوری و مهم کشور است
مسئله اقتصاد و معیشت،مسئله محوری و مهم کشور است

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله دژکام در دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: نقطه تفاوت تمدن ما با تمدن غرب مقوله معنویت است و اگر کمرنگ شود جلوه کار ما نیز کمرنگ می‌شود. نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تلاش‌های خالصانه با در نظر گرفتن رضایت خداوند متعال، شامل عنایات […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله دژکام در دیدار مدیر عامل و معاونین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: نقطه تفاوت تمدن ما با تمدن غرب مقوله معنویت است و اگر کمرنگ شود جلوه کار ما نیز کمرنگ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تلاش‌های خالصانه با در نظر گرفتن رضایت خداوند متعال، شامل عنایات الهی می‌شود، در چنین شرایطی پرودگار نیز حلال مشکلات می‌شود و کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

آیت الله دژکام گفت: اقتصاد در تعالیم اسلامی مهم و تابعی از معنویت است و اگر خواست خدا باشد محقق می‌شود.

امام جمعه شیراز گفت: توسل و تضرع به درگاه خدا، اغلب اوقات سبب گره گشایی و رونق کار‌ها می‌شود، حلقه مفقوده تمدن غرب فراموش شدن جنبه معنوی کار است که درنهایت سبب فساد و نابودی می‌شود.

او گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مجموعه‌ای است که به واحد‌های تولیدی و بخش صنعت خدمت رسانی می‌کند این کار که در راستای ارتقای تولید و اصلاح وضعیت کسب و کار و معیشت جامعه است از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیت الله دژکام گفت: مسئله اقتصاد و معیشت، مسئله محوری و مهم کشور است، در این حوزه‌ها دچار نقاط ضعفی هستیم که اگر برطرف شود سایر مشکلات نیز رفع می‌شود.

امام جمعه شیراز بر توجه به سلامت روحی و جسمانی کارگران و شاغلان در شهرک‌های صنعتی نیز تاکید کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌های مسول در ایجاد فضایی مناسب برای فعالان صنعتی شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت موجود شهرک‌های صنعتی استان و مهترین اقدامات انجام شده در ۴ ماه اخیر ارائه داد.

سید مصطفی هاشمی گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص زیرساختی با هدف فراهم کردن بستر‌های لازم برای استقرارواحد‌های صنعتی از مهمترین اولویت‌ها در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

او گفت: در این زمینه دچار کمبود‌هایی هستیم که برخی از آن‌ها برعهده دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و برخی در حوزه داخل شهرک‌های صنعتی است که در حال رفع آن‌ها هستیم.
دژکام گفت: اغلب ظرفیت شهرک‌های صنعتی تقاضامحور استان به متقاضیان واگذار شده و دچار کمبود اراضی در این شهرک‌های صنعتی بویژه در مرکز استان هستیم؛ طرح‌های توسعه‌ای در این شهرک‌های صنعتی کلید خورده و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم نسبت به این مهم اقدام تا جوابگوی سرمایه گذاران باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه ویژه برای فسخ اراضی راکد خبر داد و گفت:بدون اغماض، فسخ اراضی راکد باهدف آزادسازی اراضی برای واگذاری به متقاضیان در دستور کار قرارگرفته است و در سه ماه معادل ۶ سال گذشته، اراضی راکد خلع ید شده اند.

هاشمی همچنین از اجرای طرح‌های فعال سازی واحد‌های راکد و نیز فعال سازی وحد‌های زیرظرفیت خبر داد و گفت:واحد‌های صنعتی در مرحله نخست پایش شده اند و در مراحل بعد که از هفته آینده آغاز می‌شود بر مبنای اولویت به بررسی مشکلات با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط می‌پردازیم تا زمینه فعال سازی آن‌ها فراهم شود.

وی افزود:از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز استفاده و برای واحد‌های تولیدی دارای کسری وثیقه، تا سقف ۵۰ میلیارد ریال وثیقه صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از اختصاص مشوق‌های ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق منویات رهبری خبر داد و گفت:دو بلوک در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده ایم و به آن‌ها زمین بدون فرآیند مزایده واگذار می‌شود.

هاشمی همچنین به مصوبات سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و گفت:ساخت مسجد در تعدادی از شهرک‌های صنعتی استان به پایان رسیده و فعال است و ساخت دو درمانگاه نیز انجام شده که امیدواریم دستگاه‌های ذیرب نظیر دانشگاه علوم پزشکی یا مدیریت درمان تامین اجتماعی آن‌ها را تحویل گرفته و به کارگران خدمات ارائه دهند.

او همچنین از برنامه ریزی برای تکمیل مجموعه ورزش کارگران در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه استان خبر داد و گفت: تکمیل این مجموعه ورزشی که در مرحله سوله است می‌تواند بستری برای فعالیت‌های ورزشی کارگران فراهم کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مسئله اقتصاد