تذکر عضو شورا باهدف کارآمدی و آفت زدایی از مدیریت شهری
تذکر عضو شورا باهدف کارآمدی و آفت زدایی از مدیریت شهری

به گزارش پگاه خبر؛محمد رضا هاجری عضو شورای اسلامی شهر شیراز – یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ درنطق پیش از دستور خود بیان‌نمود:خداوند متعال را شاکریم فرصت داد دردوران نظام مقدس جمهوری اسلامی، امامین انقلاب و سربلندی جبهه مقاومت اسلامی بتوانیم به مردم خوب و شریف شهر شیراز در مدیریت شهری خدمت کنیم. از باب وظیفه و تکلیف، […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد رضا هاجری عضو شورای اسلامی شهر شیراز – یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ درنطق پیش از دستور خود بیان‌نمود:خداوند متعال را شاکریم فرصت داد دردوران نظام مقدس جمهوری اسلامی، امامین انقلاب و سربلندی جبهه مقاومت اسلامی بتوانیم به مردم خوب و شریف شهر شیراز در مدیریت شهری خدمت کنیم.
از باب وظیفه و تکلیف، مواردی را باهدف چابک سازی، کارآمدی و آفت زدایی از مدیریت شهری تذکر می دهم.
۱- با توجه به خدمات شیراز به شهر صدرا و تبدیل شهر صدرا به خوابگاه شاغلین در شیراز و وجود مؤسسات بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، بیمارستان جهانی پیوند اعضا و بیمارستان بزرگ سوانح سوختگی که جملگی به نام شیراز می باشند و مطالبه و علاقه ساکنین صدرا،مسئولان، پیگیری و کمک کنند تا شهر صدرا بعنوان منطقه ویژه شهرداری شیراز لحاظ، به تمامی مشکلات و حرف و حدیث ها پایان داده شود. نیازسنجی های این درخواست را همراه نظرخواهی از ساکنین، می توان راستی آزمایی و تثبیت نمود
۲- با توجه به گسترش بنگاه های مشاور املاک که از حالت طبیعی خارج شده، دلّالی را رونق داده، بالا و پایین آوردن قیمت های زمین و مسکن، گرانی های نجومی زمین و ملک را بدنبال داشته، لازم است دستگاه های نظارتی، گسترش بنگاه های مشاور املاک را به سطح طبیعی و ضروری بازگردانند. هر ۲۵۰ واحد مسکونی یک بنگاه مشاور املاک زیاد است.
ضرورت و نیازکشور، تمرکز روی تولید می باشد نه دلّالی. از فلکه قصرالدشت شیراز تا فلکه معلم، بیش از ۴۰ بنگاه معاملاتی و مشاور املاک، کارچاق کنی می کنند، این رویه عادی نیست؟!.
خبرنگاران عزیز از نزدیک گزارش تهیه نموده، که چگونه در یک خیابان با فاصله کوتاه بیش از ۴۰ بنگاه معاملاتی و مشاور املاک مستقر و مجوز گرفته اند، آنهم با درآمدهای نجومی؟!. تعدیل، کنترل و نظارت برآنها می تواند در ایجاد تعادل، عقلانیت و عدالت در تعیین قیمت های زمین و ملک اثر گذار باشد.
۳- با توجه به فشارهای اقتصادی به مردم که همه مسئولان در تلاش هستند آن را کاهش داده به حالت طبیعی بازگردانند و دشمنان را ناکام بگذارند. از عزیزان و بزرگواران شورا و شهرداری درخواست دارم بخشودگی ۳۵ درصدی عوارض ساختمانی در شیراز تا پایان سال تمدید تا گرهی از مشکلات فروبسته مردم را باز، خدمت بی منت و آسان و ارزان به مردم می بایست حالت عمومی پیدا کرده،نهادینه گردد تا رضایت مردم خوب شهرمان را بدنبال داشته باشد.
۴- بستر سازی برای تفریح، تفرج، شادی و ورزش عمومی مردم از وظایف مدیریت شهری است که در شیراز در حال گسترش است و مورد استفاده و استقبال قرار می گیرد. در این میان، کسانی که تمایل به سبک زندگی غربی وعمل به نسخه شب نشینی کافه های پاریس، لندن، کالیفرنیا و… دارند سعی دارند همان نسخه ها را برای شیراز ترویج دهند.خیابان موسیقی،خیابان غذا، خیابان آرایش و پیرایش (نمایش مدلینگ)،زیست شبانه و… بسته های ذیل نسخه ۲۰۳۰ سازمان استعماری یونسکو، به منظور به استحاله کشاندن و بی هویت کردن سبک زندگی اسلامی – ایرانی در صحنه دست و پا می زند.؟! بی بصیرتها دانسته و ندانسته در زمینی بازی می کنند که نسخه های غربی، آنرا طراحی کرده اند.

استحکام، انسجام، پیوند و گرمی دورهمی خانواده ها را هدف قرارداده تا نهاد خانواده را به فروپاشی بکشانند.
سحرخیزی، کار و تلاش که شادابی زندگی جمعی را بدنبال دارد، هدف قرارداده اند، ۱۲ میلیون دختر و پسر مجردکه بعضا از سن مناسب ازدواج آنها گذشته، اولویت اولشان فرصت شغلی است. باید با گسترش بسترهای تولید کوچک و بزرگ، برای آنها شغل ایجاد کرد. تا عزت، نشاط و سرزندگی آنها حفظ و امید به آینده روشن پیدا کنند، باید بر دست و بازوی کسانی که برای فرصت شغلی جوانان تلاش می کنند، بوسه افتخار زد، با خیابانگردی و خیابان بازی جوانان، کام آنها شیرین نمی شود. بهتر است بر حسرت آنها با تعریف از شهرهای فانتزی، آکواریومی و ویترینی نیافزایند.
کار که پیدا کنند، مسکن ملی و ازدواج تحقق می یابد، خانواده تشکیل و بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های موجود برطرف می شود.
۵- تمامی دستگاه های خدمات رسان شهرداری به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری لازم و ضروری است، اکثریت امکانات و بسترهای خود را برای خدمات رسانی ارزان و آسان به جوانان و نوجوانان محلات در تابستان بسیج نموده، فعالیت های خود را در شمال شهر متمرکز نکنند، به محلات محروم و مستضعفی بروند که ولی نعمت ما بوده و هستند. شهرداری در زمینه خدمات رسانی بحمدالله جلودار است. سعی کنند با گسترش خدمات در محلات، جلوداری خود را عادلانه و بدون تبعیض، حفظ و صیانت نموده تا جوانان و نوجوانان محروم، امیدوارانه از آن بهره ببرند.
۶- در خبرها آمده بود ۶۱ هکتار پادگان های نظامی «دوشان تپه» و «مهمات سازی تهران» تا پایان سال، از داخل شهر تهران خارج و این ۶۱ هکتار تبدیل به بوستان و خیابان می شود. پیش تر در مشهد با انتقال لشکر خراسان این اتفاق افتاده بود. امیدواریم دست راستشان زیر سر شیراز باشد.؟! در تهران و مشهد، رکن ومحور انتقالات وزارت راه و شهرسازی و شخص مهندس رستم قاسمی بوده که بحمد الله “فارسی” می توان از ظرفیت ایشان بهره برد.
اگر سه منطقه، مرکز پیاده، هوابرد و ارتش سوم سابق به خارج از شهر شیراز انتقال یابند، سرانه فضای سبز عمومی شهر دو برابر می شود.
این کار و انتقال بزرگ، عزم ملی و همت محلی می طلبد که آن را مشاهده نمی کنیم. مگر آنکه مطالبه گسترده مردمی در فضای همدلانه، همگرایانه، رگ و احساس عزم ملی و همت محلی را بجنباند، تا شاید بتوان کاری کارستان کرد.
نقش مهندس رستم قاسمی که لازم است به شیراز دعوت شود،مجمع نمایندگان فارس بویژه شیراز و صدای واحد مدیریت استانی و شهری در این حرکت بزرگ بعنوان ابر طرح بی تأثیر نخواهد بود.
این پیشنهاد مصداق “نشستیم و گفتیم و برخاستیم نشود”. پیگیری، لازم دارد. شورا و شهرداری می بایست از مسیرهای مناسب آن را کلید زده تا درب باغ سبز به روی شهر و مردم گشوده گردد.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تذکر عضو شورا