گام مهم و اثرگذار برای شفافیت در شهرداری
گام مهم و اثرگذار برای شفافیت در شهرداری

پنج شنبه گذشته کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با حضور اعضای کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه، معاونین شهردار و کارشناسان مربوط برگزار شد .

به گزارش پگاه خبر؛پس از سال‌ها شعار شفافیت اینبار طرحی در شورای شهر مطرح شد که با اجرای این طرح و ثبت معاملات در سیستم یکپارچه ،هرگونه دخل و تصرف و تغییر در کاربری ها ،محاسبه حقوق شهرداری در مجوزهای ساخت ،صدور مجوزها بصورت سیستمی و خارج از اختیار کارشناسان و مدیران انجام خواهد شد .

سالهاست یکی از سرچشمه های فساد در شهرداری ها موضوع نحوه محاسبه حقوق و عوارض شهری ،تغییر کاربری و فرآیندهای صدور مجوز و پروانه ساخت است که موجب ایجاد دلالی ،زیرمیزی و دریافت رشوه شده است .

با آغاز طرح مکانیزه شدن فرایند صدور مجوز شهروندان از ابتدا تا پایان صدور مجوز را در سامانه مشاهده خواهند کرد .
رییس کمیسیون برنامه و بودجه در این جلسه گفت :باید یکبار برای همیشه و با دستورالعملی جامع و کامل همه موضوعات را مطرح و گام اساسی برای مقابله با فساد برداشت .

مهندس صفایی معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز با استقبال از این طرح گفت :آبرو و اعتبار خودم را می گذارم تا این طرح اجرا شود به شرطی که همه اعضا شورا و شهرداری پای کار باشند و پس از اجرا خواهان تغییر و استثناء نباشند .

مهندس مصفا معاون مالی و درآمدی شهرداری گفت :حاضریم به مدت دو ماه کلیه بودجه و حقوق کارکنان شهرداری را از سایر منابع پرداخت کنیم تا در مدت دو ماه سامانه جامع و یکسان سازی محاسبه و پرداخت عوارض و صدور پروانه اجرایی گردد .

مهندس ترابی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز نیز در موافقت با اجرای طرح سامانه یکپارچه صدور مجوز سیستمی گفت :برای مقابله با فساد و ایجاد شفافیت یکبار برای همیشه باید همه جزییات را در نظر گرفت و با تشریک مساعی همه اعضای شورا ،شهرداران مناطق و‌کارشناسان زیرساخت شفاف در مراحل مختلف صدور پروانه ایجاد گردد .

دکتر اسدی طراح و ارائه کننده طرح ایجاد سامانه گفت :با تجربه سالیان متمادی خدمت در شهرداری و‌معاونت اداری مالی معتقدم برای مقابله با فساد ،دلالی ،تخلفات مختلف در مورد پروانه ساخت و‌کاربری ها این طرح فصل الخطاب عملکرد شورا و شهرداری باشد .

وی تاکید کرد : با اجرای سامانه یکپارچه همه اتهامات و هر گونه احتمال سوء استفاده ازبین خواهد رفت و از سویی نیازمند همراهی همه ارکان شهرداری و بخشهای مرتبط با صدور مجوز ساخت خواهد بود .

دکتر اسدی با بیان اینکه در شهرداری تهران نیز این طرح اجرا شده است افزود :دلالی و واسطه گری به دلیل اطلاع برخی از افراد از منافذ به پایان خواهد رسید و قدرت نظارت مدیریت و شورای شهر نیز افزایش خواهد یافت .

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

گام مهم و اثرگذار