نان دزدی از سفره مردم /پشت صحنه صف های طولانی نان
نان دزدی از سفره مردم /پشت صحنه صف های طولانی نان

به گزارش پگاه خبر؛این روزها یکی از نگرانی های مردم  شلوغی صف‌های نان است .  صف‌هایی که وقت زیادی از افراد را برای تهیه چند نان می‌گیرد.  اگر به نانوایی‌ها سر زده باشید ، یا مانند مسولین از پشت شیشه خودرو با کولر خنک و کت و شلوار نگاهی به صفوف نانوایی انداخته باشند ،ساعات […]

به گزارش پگاه خبر؛این روزها یکی از نگرانی های مردم  شلوغی صف‌های نان است .  صف‌هایی که وقت زیادی از افراد را برای تهیه چند نان می‌گیرد.

 اگر به نانوایی‌ها سر زده باشید ، یا مانند مسولین از پشت شیشه خودرو با کولر خنک و کت و شلوار نگاهی به صفوف نانوایی انداخته باشند ،ساعات کارنانوایی ها کاهش یافته و دیگر ازپخت نان اول صبح هم خبری نیست.
چرا برخی نانوایی‌ها به همان اندازه که سهمیه آرد می‌گیرند، نان پخت نمی‌کنند و ساعت کاری شان کم شده است ؟
شلوغی صف‌های نان  به معضل و چالشی جدید  برای مردم تبدیل شده  و مردم،  باید پس از معطلی بسیار  و با ناراحتی چند نان بی کیفیت تحویل بگیرند. این مشکل در گرمای شیراز و شهرستان ها مردم را کلافه کرده است .

فرمانداری ها در اجرای برنامه دولت و گرانی های اخیر باید تدبیری کنند که برخی نانوایان نان دزد نتوانند آرد سهمیه ای را حتی به اندازه یک کیلو در بازار آزاد بفروشند .

ساختارهای نظارت ضعیف و بی تفاوت بر امر توزیع نان به گونه ای است که تهیه نان ، علیرغم ادعای مسولین مبنی بر وفور آرد و نان برای مردم سخت شده است .
اگر در استان فارس نظارت بر توزیع و پخت نان اینگونه سخت و خارج از کنترل شده است چگونه مدیران استان برای کارتی شدن و فروش طرح جدید داوطلب هستند ؟

اتحادیه نانوایان و فرمانداری ها و مجموعه تعزیرات باید پاسخگوی وضع موجود باشند .امروز نان دزدی زشت ترین شیوه امرار معاش است برای کسانی که روزی با پخت نان و نمک اصطلاح همراه با حرمت نان و نمک را به خوبی می فهمیدند .

مخاطب این نوشتار نانوایان درستکار و زحمتکشی نیستند که در گرمای سوزان با پاکدستی و انسانیت به وظیفه خود عمل می کنند ،بلکه خطاب به تعدادی از نان دزدهایی است که در فضای گرفتاری مردم ،موجب ایجاد صفوف طولانی شده اند

سودجویی و فروش آرد سهمیه مردم در بازار آزاد کاری است که به راحتی می توان کنترل شود در حالیکه خبری از قاطعیت و برخوردهای سخت با متخلفان نیست .

نان دزدی در شرایط کنونی به مراتب پلید تر از قاچاق مواد مخدر است چرا که درست در روز روشن و علنی به مردم دروغ می گویند و با کاهش ساعات پخت نان موجب آزار مردم شدند .

ابراهیم عباسی، روزنامه نگار،فعال اجتماعی
انتهای پیام/

نان دزدی