به گزارش پگاه خبر؛عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار اصلاح قانون مديريت پسماند بهويژه در حوزه سرمايهگذاری و مشاركت بخش خصوصی شد. افسانه خواستخدایی در هشتمین نشست کمیته تخصصی مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار شد با اشاره به ۳ موضوع اساسی با محوريت […]
به گزارش پگاه خبر؛عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار اصلاح قانون مديريت پسماند بهويژه در حوزه سرمايهگذاری و مشاركت بخش خصوصی شد.
افسانه خواستخدایی در هشتمین نشست کمیته تخصصی مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار شد با اشاره به ۳ موضوع اساسی با محوريت كارگروه تخصصی مديريت پسماند، شامل اصلاح قانون مدیریت پسماند، آیین نامه جمعآوری هوشمند پسماند خشك و دستورالعمل اجرایی مدیریت و کنترل جمعیت حيوانات، بيان كرد: در حالیكه قانون تعداد زیادی از دستگاههای اجرایی را مکلف به همكاری و شرح وظيفه كرده اما متاسفانه چون ضمانت اجرايی در اين باره وجود ندارد بعضا شاهد عدم حضور و همکاری دستگاههای متولی و يا نامشخص بودن اقدامات آنها هستيم.
او تصریح کرد: بهترین اصلاح کننده در این حوزه پسماند، مدیران مجموعه کلانشهرها در حوزه پسماند هستند، چرا كه هم دارای دانش هستند و هم در حوزه اجرا حرف برای گفتن دارند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز اميدواری از اینکه در اين نشست آييننامههای مشابه به بحث و بررسی گذاشته شود، عنوان کرد: شهرداری شيراز و مجموعه سازمان مدیریت پسماند پيگير اقدامات نوين در بخش برونسپاری، سرمایهگذاری و جمعآوری هوشمند پسماند خشک و همچنین آموزش شهروندان در اين حوزه هستند و تلاش جدی دارند.
خواستخدایی مجددا خواستار اصلاح قانون مديريت پسماند به ويژه در حوزه سرمايهگذاری و مشاركت بخش خصوصی شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی


