نیازمند افزایش فناوری‌های مکمل جدید در حوزه پسماند هستیم
نیازمند افزایش فناوری‌های مکمل جدید در حوزه پسماند هستیم

به گزارش پگاه خبر؛حمید رضا‌طهوری،مشاور وزیر کشور در امور فناوری با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماند باید براساس یک برنامه توسعه منطقه ای حرکت کرد، گفت: نیازمند اضافه کردن فناوری‌های مکمل جدید در حوزه پسماند هستیم. حمیدرضا طهوری در هشتمین نشست کمیته تخصصی مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار شد، […]

به گزارش پگاه خبر؛حمید رضا‌طهوری،مشاور وزیر کشور در امور فناوری با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماند باید براساس یک برنامه توسعه منطقه ای حرکت کرد، گفت: نیازمند اضافه کردن فناوری‌های مکمل جدید در حوزه پسماند هستیم.

حمیدرضا طهوری در هشتمین نشست کمیته تخصصی مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار شد، گفت: صحبت از تناژ پسماند در ۱۴۰۰ شهر و اقداماتی که در این حوزه انجام شده است، نشان می‌دهد راه طولانی پیش روی ما قرار دارد.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری ادامه داد: برای انجام این مسئله که در برخی موارد منجر به ایجاد نارضایتی‌ شده باید اقدامات بزرگ‌تری در دستور کار قرار گیرد.

طهوری گفت: در حوزه پسماند باید براساس یک برنامه توسعه منطقه‌ای و اضافه کردن فناوری‌های مکمل جدید در آن، اقداماتی را انجام و موضوع صنعتی شدن را در دستور کار قرار دهیم و در این راه نیاز است تا بازگشت و حضور سرمایه‌گذاران ارتقا یابد.

او با بیان اینکه انجام اقدامات در این حوزه نیازمند منابع مالی است، افزود: باید بتوانیم تعداد بسیار زیادی پروژه‌های اجرایی در تمام نقاط شهرها و مناطق کشور اجرا کنیم.

طهوری ادامه داد: همچنین باید از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در این زمینه استفاده شود و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و ترغیب سرمایه گذاران از طریق تضمین‌های مناسب به آنها بتوانیم زمینه حضور آنها را فراهم و بستر ورود فناوری را در این حوزه ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه در این موضوع باید تفکر ما مشارکتی باشد، گفت: در این حوزه ما با کمبود مجری موفق و کاربلد مواجه هستیم و در این راستا می‌توانیم با استفاده از مشاورین خارجی و حضور سرمایه‌گذاران در این حوزه بهره ببریم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

نیازمند افزایش