اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج حیا توسط رسانه ها را جهت دهی کند
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج حیا توسط رسانه ها را جهت دهی کند

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، جمعه ۲۷ خرداد در نماز جمعه شیراز ضمن تاکید بر ترویج معنویت و مراقبه اجتماعی در جامعه گفت: در دین اسلام به مراقبت شخصی و اجتماعی همواره تاکید شده است و تمام اقشار جامعه باید به مراقبه توجه کنند. نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، جمعه ۲۷ خرداد در نماز جمعه شیراز ضمن تاکید بر ترویج معنویت و مراقبه اجتماعی در جامعه گفت: در دین اسلام به مراقبت شخصی و اجتماعی همواره تاکید شده است و تمام اقشار جامعه باید به مراقبه توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: بانوان در جامعه دینی و مراقبه اجتماعی جایگاه ویژه ای دارند که نمونه این مراقبه را می توان در حیا و عفت عنوان کرد و البته حیا و عفت علاوه بر بانوان باید در رفتار آقایان نیز در جامعه باشد اما برای زنان این ۲ صفت بسیار مهمتر است.

وی اضافه کرد: حیا در راه رفتن، سخن گفتن و … باید نمود دشاته باشد و صرفا به پوشش نباید محدود شود و اگر در جامعه حیا و عفت باشد در مراقبت از جامعه می توانیم موفق عمل کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: برای رفع نگرانی و گلایه مردم در مورد حیا، اخلاق و انسانیت در جامعه، مراجعه به روحانیت و منبر در سبک سنتی وجود دارد که اکنون نیز ناکارآمد نیست اما به بازسازی و تقویت نیازمند است و تذکر لسانی نیز در خصوص این موارد بخشی از وظیفه همگانی مردم در جامعه است که می تواند مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

آیت الله دژکام ادامه داد: تعریف وظیفه برای نیروی انتظامی در این خصوص موجب نمی شود تا از سایر افراد جامعه سلب تکلیف شود و در مسایلی مانند دستگیری سارقان بانک ملی شاهد ععملکرد موثر نیروی انتظامی بوده ایم که قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: حیا به عنوان یک صفت خوب مورد توجه و علاقه بسیاری از مردم است و برای ترویج و جهت دهی آن باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه ها را جهت دهی کند و برای آنها چهارچوب های مشخصی در این خصوص تعریف کند.

امام جمعه شیراز در خطبه ‌های دوم نماز جمعه امروز با گرامیداشت  روز تشکیل جهاد سازندگی گفت: استان فارس به عنوان قطب کشاورزی در حوزه کشاورزی باید کارهای بزرگی به سبک و روش جهادی به انجام برساند.

وی ادامه داد: هدفگذاری مناسب برای توسعه کشاورزی و دامداری استان و افزایش تولید باید مورد توجه باشد و همچنین مبارزه با تورم و کنترل قیمت ها باید در اولویت مسئولان استان باشد.

آیت الله دژکام با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در فصل گرما عنوان کرد: با اعمال پنج درصد صرفه جویی در مصرف آب می توانیم بدون مشکل از فصل گرما عبور کنیم و مردم باید این مهم را در اولویت روزانه خود در نظر داشته باشند.

وی با تبریک روز «اصناف» نیز گفت: کاسب، حبیب خداست و به دلیل اینکه اصناف در جامعه نقش مهمی دارند به عنوان حبیب و دوست خدا نامیده شده اند و در خصوص مالیات نباید اصناف مورد بی ‌انصافی قرار بگیرند و تعامل اصناف در بحث مالیات و سایر مباحث با دولت می توانند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رقابت سالم مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و باید ضمن درس گرفتن از منش و رفتار ایشان به تفکرات مختلف احترام بگذاریم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی