حرکت‌های سیاسی سبب اتحاد هیئت‌ها و مقدمه پیروزی انقلاب  است
حرکت‌های سیاسی سبب اتحاد هیئت‌ها و مقدمه پیروزی انقلاب  است

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ترقی پنج‌شنبه ۲۶ خرداد در یادواره شهدای آغازگر انقلاب اسلامی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری برای دولتمردان سیزدهم در راستای حکمرانی مطلوب و رفع چالش‌ها و مشکلاتی که در کشور طی سال‌های اخیر حادث شده، گفت: مناسبت این مجلس تجلیل از شهدای ۲۶ خردادماه و طلایه […]

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ترقی پنج‌شنبه ۲۶ خرداد در یادواره شهدای آغازگر انقلاب اسلامی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری برای دولتمردان سیزدهم در راستای حکمرانی مطلوب و رفع چالش‌ها و مشکلاتی که در کشور طی سال‌های اخیر حادث شده، گفت: مناسبت این مجلس تجلیل از شهدای ۲۶ خردادماه و طلایه داران آفتاب و عزیزانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری نوری درخشنده در دوران ظلمت ستمشاهی بودند.
او ادامه داد: شهدای ٢۶ خرداد به قیام لله مبارزه برای تحقق حکومت دینی و اسلامی را در کشور و به ندای نصرت ‌خواهی امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی پاسخ مثبت دادند و در خدمت امام(ره) زمینه‌های تحقق قیام خونین ۱۵ خرداد را فراهم کردند، گفت: شهدای عزیز و مبارزان انقلابی با برنامه‌ریزی تشکیلاتی زمینه ارتقای مبارزه امام(ره) را در سطح کشور به گونه‌ای فراهم کردند تا رژیم ستمشاهی با چالش‌هایی مهمی در فرایند حکومتش مواجه شود.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی کشور عنوان کرد: عوامل رژیم طاغوت به دلیل ارتباطات موثر و کارساز امام(ره) که زمینه سقوط ستمشهاهی را فراهم کرده بود تلاش کردند تا با دستگیری و تبعید امام، بین امام و مردم فاصله بیندازند و از این طریق تداوم مبارزه را با یک چالش جدی رو به رو کنند.
ترقی عنوان کرد: اگر به شیوه مدیریت امام در مبارزات انقلاب اسلامی توجه کنیم، متوجه می‌شویم که اگر امام زمینه ائتلاف حضور نیروهای انقلابی، متدین و هیئت‌های مذهبی را در سال ۴١ در منزل خود فراهم نمی‌کردند و موتلفه اسلامی تشکیل نمی‌شد به طور قطع قیام امام در آن مقطع به نتیجه نمی رسید.
او خاطرنشان کرد: این نوع روش و مشی حضرت امام راحل زمینه چنین تشکلی را فراهم کرد و همچنین حرکت‌های سیاسی سبب اتحاد هیئت‌ها و مقدمه پیروزی انقلاب شد که باید به عنوان درس همیشگی آن را در بوته تحلیل و بررسی قرار دهیم.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان اینکه این شیوه نشان می‌دهد که اصولا دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی جز با هم‌افزایی، وحدت و انسجام نیروهای انقلاب نیروهای انقلاب امکان تحقق ندارد، افزود: خفقان، دستگیری‌های پی در پی شخصیت‌های مهم و طرفدار حضرت امام و شکنجه‌های بسیار آزاردهنده و پیچیده‌ای که با رهبری امریکایی‌ها ایجاد کرده بودند، فضای بسته‌ای که در کشور ایجاد شده بود که همه از امکان تداوم مبارزه و سرنگونی رژیم ناامید بودند.

ترقی اظهار کرد: هیچکس نمی‌توانست باور کند امکان این هست که بعد از کشتار وسیع و شهادت هزاران نفر در ۱۵ خرداد سال ۴۲ بتوان مقابل رژیم ایستاد اما شهامت و رشادت شهدای عزیز موجب شد که صدای گلوله آنها فضای سکوت و تسلیم و ناامیدی را بشکند و جان تازه‌ای به نیروهای انقلاب برای تداوم مبارزه ببخشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جریان‌هایی که در همان زمان با انقلاب مخالف بودند و ایستادگی امام در برابر انقلاب سفید شاه و کاپیتولاسیون را اقدام تهاجمی تلقی می‌کردند و همصدا با اسراییل و امریکا مبارزات را زیر سوال می‌بردند امروز هم همان‌ها تلاش می‌کنند مبارزه را زیر سوال ببرند و شبهه ایجاد می‌کنند که امام دستور اقدام نظامی به هیچ کسی نداده است.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: در پاسخ به این شبهه باید گفت که تمام سخنرانی‌های امام را اگر توجه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که امام نوک تیز حمله را به سمت دولت و نخست وزیرها نشانه می‌رفت و تلاش می‌کرد انها را وادار به عمل به قانون اساسی کند و در واقع قانون اساسی با تایید علما در کشو اجرا کنند.

ترقی ادامه داد: پس از اینکه شاه خود مستقیما وارد مبارزه با شخصیت‌های دینی شد و تلاش کرد که مرحعیت از ایران را به عراق بکشاند تا مبارزات دینی در ایران وجوز نداشته باشد، مشاهده می‌کنیم که نقش اسراییل و آمریکا در ایران آنچنان باپرجا می‌شود که امام مجبور می‌شود صحن مبارزه با دولت‌ها را به میارزه با شخص شاه بکشاند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی کشور خاطرنشان کرد. امام رژیم گذشته را در چندین سخنرانی مفسد فی الارض، دشمن ملت و ضد اسلام معرفی کرد.

ترقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نقش شهدای موتلفه در تغییر مسیر انقلاب از سقوط، و جمود و ترس و و حشت به یک یک حرکت حساب شده  و برنامه ریزی شده و براساس هدایت های امام نقش موثری بود و از ان مقطع به بعد وظیفه خود را بر کادر سازی و پرورش نیروهای انقلاب گذاشتند تا انقلاب تداوم یابد.

این فعال سیاسی گفت: بسیاری از اعضای این تشکل با سفر به استان‌های مختلف صدا، فریاد و اندیشه امام را منتقل و زمینه پیروی انقلاب در سال ۵٧ فراهم کردند و وقتی امام برگشتند، برخی از نیروهایی که از زندان آزاد شده بودند در کنار امام زمینه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کردند و امروز به برکت خون همین شهدا، انقلاب اسلامی به یک موقعیت در عرصه بین المللی و داخلی ارتقا پیدا کرده که در تصور کشی نمی گنجید که این انقلاب به دستاوردهای عظیمی دست یابد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

حرکت‌های سیاسی