طرح مقایسه ارقام پنبه در منطقه بریز لارستان اجرا شد
طرح مقایسه ارقام پنبه در منطقه بریز لارستان اجرا شد

به گزارش پگاه خبر؛کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان از اجرای طرح مقایسه ارقام پنبه در سطح پنج هکتار در منطقه بریز از توابع بخش مرکزی شهرستان خبر داد. زینت محسنی گفت : از آنجایی که انتخاب رقم مناسب تاثیر قابل ملاحظه ای در زراعت پنبه دارد، به منظور مشخص نمودن مناسب ترین رقم پنبه […]

به گزارش پگاه خبر؛کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان از اجرای طرح مقایسه ارقام پنبه در سطح پنج هکتار در منطقه بریز از توابع بخش مرکزی شهرستان خبر داد.

زینت محسنی گفت : از آنجایی که انتخاب رقم مناسب تاثیر قابل ملاحظه ای در زراعت پنبه دارد، به منظور مشخص نمودن مناسب ترین رقم پنبه طرح مقایسه بین رقم داخلی گلستان و ارقام خارجی لیدر و کاریزما در سطح پنج هکتار و در مزرعه آقای حاجی طاهری اجرا گردید.

او بیان کرد : در این طرح ، پنبه با دستگاه خطی کار غلات و با متوسط بذر مصرفی ۴۰ کیلوگرم در هکتار کشت و جهت آبیاری مزارع سیستم آبیاری تیپ در همه قطعات اجرا شده است.

به گفته وی در این طرح علاوه بر مقایسه میزان وش تولیدی در واحد سطح ، طول دوره رشد و تعداد غوزه های هر بوته و وزن وش در غوزه مقایسه خواهد شد.

محسنی افزود : جهت مشخص نمودن مناسب ترین بذر ، تغذیه بهینه سهم به سزایی دارد لذا با مصرف کودهای پایه طبق آزمون خاک از کودهای فسفات دی آمونیم، سولفات پتاسیم، اوره و گوگرد به همراه باکتری تیوباسیلوس و همچنین از بذرمال روی و بذرمال حاوی عناصر ریزمغذی در همه تیمارها استفاده شده است.

وی گفت : به منظور کنترل بیماری ها و آفات اول فصل، ضدعفونی با سم کربوکسین تیرام و کروزر و جهت کنترل علف های هرز از سم پرول قبل از کشت استفاده شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

طرح مقایسه ارقام