آماده‌باش بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان
آماده‌باش بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان

گزارش معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از اقدامات اولیه انجام شده در حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد

به گزارش پگاه خبر؛معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پی نشتی مواد شیمیایی کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، گزارشی از اقدامات اولیه پشتیبانی، تامین نیرو، تجهیزات و وسایل ضروری برای خدمت رسانی به مصدمان از سوی مجموعه دانشگاه ارائه داد.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» خبر داد: با اعلام خبر نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، بلافاصله تیم واکنش سریع دانشگاه شامل دو متخصص طب اورژانس، متخصصان جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس شیراز به بیمارستان این شهرستان اعزام شدند و برای مدیریت بهینه این بحران در این مرکز درمانی حضور پیدا کردند.

او از اعلام آماده‌باش بیمارستان های شیراز و شهرستان های کوار، فراشبند و قیروکارزین خبر داد و گفت: همچنین با فعال شدن مرکز پایش مراقبت های درمان دانشگاه و «EOC»، کارگروه پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با حضور در ستاد دانشگاه و فراخوان نیروهای مرتبط، تشکیل جلسه داد.

دکتر هاشمی اصل افزود: اعلام آماده باش ناوگان خودرویی دانشگاه، کارکنان انبارها، تهیه بسته های ضروری و موردنیاز مصرفی درمانی بیماران، دارویی، دستگاه ها و تجهیزات ضروری موردنیاز، اعزام تعدادی از نیروهای حفاظت فیزیکی دانشگاه در همان دقایق اولیه به بیمارستان فیروزآباد برای مدیریت این بحران، از جمله این اقدامات اولیه بود.

او با بیان اینکه تامین اکسیژن که خود از نیازهای ضروری مصدومان این حادثه است، از دیگر تدابیری بود که آماده سازی شد، ادامه داد: در فاز نخست، نزدیک به ۲۵۰ کپسول اکسیژن در شیراز و شهرستان‌های همجوار به صورت آماده باش قرار گرفته تا در صورت نیاز در کمترین زمان به این مرکز درمانی ارسال شود.

این مقام مسوول در دانشگاه از آمادگی کامل اورژانس هوایی فارس برای پوشش این بحران خبر داد و افزود: از سوی مجموعه اورژانس فارس نیز یک دستگاه بالگرد، ۱۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از شهرستان شیراز به محل حادثه و در محدوده شهرستان اعزام شدند تا در صورت نیاز اعزام بیمار به بیمارستان های شیراز و دیگر شهرستان ها در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

دکتر هاشمی اصل از آمادگی مجموعه سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خبر داد و گفت: کانون های بسیج جامعه پزشکی با بیش از ۵۰ نیروز بسیجی در شهرستان های همجوار فیروزآباد نیز در ساعات اولیه برای خدمت رسانی به این مصدومان اعلام آمادگی کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه درباره هماهنگی های برون سازمانی که از سوی مرکز عملیات دانشگاه و «EOC»، انجام شده نیز توضیح داد: هماهنگی های برون سازمانی لازم با سازمان‌های مرتبط به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی نیز برای مدیریت این حادثه انجام شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

آماده‌باش بیمارستان