اجلاس پایش اجرای برنامه جامع عدالت،بهره وری در آموزش پزشکی
اجلاس پایش اجرای برنامه جامع عدالت،بهره وری در آموزش پزشکی

به گزارش پگاه خبر؛با حضور روسا و معاونان آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی، پایش شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اجلاس بررسی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی، […]

به گزارش پگاه خبر؛با حضور روسا و معاونان آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی، پایش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اجلاس بررسی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی، گفت: ایجاد کلان منطقه های کشور یکی از اقدامات بسیار خوب است که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است و به استقلال منطقه ای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و در نتیجه اجرای بهتر امور حوزه سلامت کمک می کند و امیدواریم در آینده با توجه به توانمندی دانشگاه ها به استقلال هر دانشگاه منجر شود.

دکتر «سید وحید حسینی» افزود: علت توفیق در بسیاری از دانشگاه ها دنیا، استقلال این مراکز علمی در زمینه های مختلف است و برنامه ها در این دانشگاه ها بر اساس شرایط و توانمندی آن دانشگاه ارایه و اجرایی می شود.

او در ادامه اظهار امیدواری کرد، کلان منطقه ها بتوانند در اجرای امور مختلف اختیار و استقلال کافی داشته باشند تا بتوانیم در راه توسعه بیشتر علم گام برداریم.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: تلاش برای اعتلای علم و دانش و ارتقای کیفی آموزش از اولویت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز است، زیرا اصل وظیفه دانشگاه ها آموزش برای پژوهش، آموزش برای درمان و آموزش برای خدمت به مردم است.

دکتر سید وحید حسینی در ادامه از حمایت و تلاش های دکتر «ابوالفضل باقری فرد» معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه استقلال آموزش در دانشگاه ها، تقدیر کرد.

او همچنین با اشاره به موفقیت های کشور در حوزه سلامت و به ویژه کسب نتایج درخشان در زمینه مقابله با کروناویروس، یکی از موفق ترین بخش های کشور را بخش سلامت برشمرد و این موفقیت ها را حاصل تلاش تمام دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی عنوان کرد که با حضور اساتید نجیب و کارکنان تلاشگر همراه است که مزین به علم و عمل هستند.

دکتر سید وحید حسینی، یکی از دستاوردهای مهم حوزه سلامت در کشور را افزایش امید به زندگی در کشور از ۵۰ سالگی در سال ۱۳۵۷ به ۷۶ سالگی در حال حاضر عنوان کرد.

اعتباربخشی به جایگاه دانشگاه ها، رویکرد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رابط کلان منطقه پنج کشور و دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اجلاس گفت: نوع نگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بحث عدالت و بهره وری بر این است که تا حد امکان فعالیت های ستادی برون سپاری شود و استقلال دانشگاه تا جایی که امکان دارد، بیشتر شود و نقش دانشگاه ها در سطح ملی و در سطح جامعه افزایش پیدا کند.

دکتر «مهدی کدخدا زاده» اضافه کرد: بر اساس سند جامع توسعه ملی و در بحث های کلان ملی مانند عدالت آموزشی، عدالت خدمات و بین المللی سازی، زمانی می توانیم از دانشگاه ها بخواهیم در این راستا فعالیت کنند که اختیارات لازم را نیز به آنها داده باشیم؛ در این زمینه، رویکرد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعتباربخشی به جایگاه دانشگاه است و این موضوع بسیار ارزشمند است، زیرا باید بالاترین مرجع تصمیم گیری در جامعه، نخبگان جامعه باشند و این افراد عمدتا در دانشگاه ها حضور دارند و اساتید و نخبگان با تکیه بر علم و دانش می توانند، برای بهبود امور جامعه تصمیم گیری کنند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر توانمندی ها کشور برای توسعه و افزایش کیفیت کارها، گفت: با همفکری و عقلانیت در دانشگاه ها و با یک نگاه ملی، بسیاری از مسایل به ویژه موضوعات مرتبط با حوزه سلامت حل می شود.

دکتر کدخدا زاده اظهار امیدواری کرد، با تعامل و همکاری و بهره مندی از دانش اساتید دانشگاه ها، گام موثری برای ارتقای آموزش در حوزه سلامت، برداشته شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نیز در این اجلاس گفت: اجلاس امروز با هدف هماهنگی و همفکری بین دانشگاه ها و دانشکده علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور در زمینه برنامه جامع عدالت و بهره وری آموزش در علوم پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار می شود.

دکتر «محسن رازقی» افزود: در سال های گذشته، موضوع بهره وری در حوزه آموزش مورد توجه بیشتری قرار گرفته و در بازه زمانی پنج سال گذشته طرح تحول در آموزش با بسته های مختلف این طرح اجرا شده است که با اجرای طرح آمایش سرزمینی آموزش عالی حوزه سلامت همزمان شد و در کلان منطقه پنج کشور نیز با حضور اساتید دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، یاسوج، بوشهر، هرمزگان، فسا و جهرم و دانشکده های علوم پزشکی لارستان و گراش این موارد اجرایی شده و در اجلاس امروز نیز توسعه این موضوعات مورد بررسی و پایش قرار می گیرد.

او با بیان اینکه در چند سال گذشته همدلی و همفکری خوبی بین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور در زمینه اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی، وجود داشته است، اضافه کرد: با توجه به سیاست های جدیدی که در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ شده و با استفاده از تجربیات اجرای طرح تحول در حوزه آموزش، برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این برنامه، تلاش و در این اجلاس نیز گزارشی از برنامه تحول ارایه و بررسی برنامه جدید با حضور روسا و معاونان آموزشی دانشگاه ها و دانشکده علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، انجام می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارایه گزارشی از وضعیت کلان منطقه پنج کشور، از حضور بیش از ۲۱ هزار دانشجو در رشته های مختلف و بیش از دو هزار عضو هیات علمی در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، خبر داد.

این اجلاس، صبح امروز، بیست و سوم خرداد ۱۴۰۱، با حضور رابط کلان منطقه پنج کشور در وزارت بهداشت، دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمود نجابت» مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «محسن رازقی» معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و روسا و معاونان آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، در خانه استاد مجتمع فرهنگی، ورزشی و رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اجلاس پایش