گره گشائی از کارهای فروبسته مردم با مدیریت واحد شهری است
گره گشائی از کارهای فروبسته مردم با مدیریت واحد شهری است

به گزارش پگاه خبر؛ محمدرضا هاجری – عضو شورای اسلامی شهر شیراز مورخه یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۲در نطق پیش از دستوربیان‌نمود: یا خالق اللوح والقلم با سلام بر حضرت شمس الشموس، کریمه اهل بیت و امین ولایت که در دهه پر برکت کرامت عطر و بوی ولایتمداری در فضای جمهوری اسلامی ایران را به شامه ها رسانده […]

به گزارش پگاه خبر؛ محمدرضا هاجری – عضو شورای اسلامی شهر شیراز مورخه یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۲در نطق پیش از دستوربیان‌نمود:

یا خالق اللوح والقلم

با سلام بر حضرت شمس الشموس، کریمه اهل بیت و امین ولایت که در دهه پر برکت کرامت عطر و بوی ولایتمداری در فضای جمهوری اسلامی ایران را به شامه ها رسانده اند و تمسک و تأسی به توصیه های هفتگانه ولی امر مسلمین در جوار تربت پاک امام راحل و فقید رضوان الله تعالی علیه در حمایت و صیانت از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران، جهاد تبیین و مقابله با تحریف و تخریب انقلاب اسلامی، تلاش در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و حفظ روحیه انقلابی و جهادی در تمامی صحنه های داخلی و خارجی و با آرزوی سلامتی و سربلندی برای مردم شریف و باصفای شهر مقدس شیراز، از باب وظیفه، مواردی چند را به منظور اصلاح وضع موجود و چابک سازی مدیریت واحد شهری باستحضار می رسانم.
اول: برای دسترسی آسان به فضای پاک، آسمان آبی، پرهیز از انواع و اقسام آلودگی هوا، صدا، آب، خاک و امثالهم، ۲۳ دستگاه مسئول هستند که شاهد ترک فعل بعضی از این دستگاه ها می باشیم. در عرصه خدمات و تلاش های عملی، شورا و شهرداری جلودار است و بعضاً سنگینی کار دیگر دستگاه ها را بر دوش می کشد. لازم است بخشی از اختیارات و بودجه های دیگر دستگاه های ترک فعل کننده به شهرداری انتقال تا تعادل و عدالت شهری بهتر و بیشتر رعایت و گسترش یابد.
دوم: حادثه تلخ و ناگوار ساختمان متروپل آبادان و قبلاً پلاسکوی تهران، زنگ خطری برای دیگر شهرها از جمله شیراز بوده تا از اینگونه اتفاقات جلوگیری نماید. تعارض منافع شهرداری آبادان در شراکت در ساختمان می بایست در دیگر شهرها مورد توجه ویژه قرار گیرد تا قابل تکرار نباشد. نظارت و دقت در ساخت و ساز نباید پای شراکت قربانی و جان انسانها به حراج گذاشته شود. لازم است از افتخار آفرینی مأموران جوان و خدوم آتش نشانی شهرداری شیراز در کمک به حادثه تلخ آبادان بصورت ویژه تقدیر و تشکر نموده، از شهردار محترم شیراز درخواست دارم از نیروهای اعزامی آتش نشانی شهرداری شیراز برای کمک به مردم عزیز آبادان، تجلیل و تقدیر عملی و اثرگذار صورت گیرد تا مشوقی باشد برای گسترش و تعمیم خدمات رسانی عزیزان موفق و سربلند.
سوم: گستردگی پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری، نشانه خوبی از رعایت اصولی فنی و شهرسازی ندارد. می بایست با تخلفات بصورت کاربردی و محکم تر برخورد شود. درآمدهای کمیسیون ماده ۱۰۰ نمی بایست محور و اصل تأمین هزینه قرار گیرد. می بایست منابع مالی پایدار، جایگزین شوند.
در این رابطه، اعتراض به آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری از حالت عادی خارج شده، آراء دیوان عدالت اداری به توقف و لغو احکام صادره نه تنها به کاهش تخلفات ساختمانی کمک نمی کند، بلکه آنرا افزایش داده و می دهد. لازم است همچون جلسه مشترک شورا و شهرداری تهران با ریاست قوه قضائیه، در شیراز نیز اینگونه جلسات برگزار تا ضمن بررسی و بازبینی وضع موجود، با طرحی نو، کاربردی و میدانی، بتوان سطح تخلفات ساختمانی را کاهش داده، خانه های امن برای مردم به ارمغان آورد.
چهارم: علی رغم اینکه همه می دانیم قشر مستضعف جامعه از موتور سیکلت استفاده می کنند، متأسفانه پارکینگ های بین الحرمین و آستان مقدس احمدی و محمدی، اجازه ورود و نگهداری از موتور سیکلت ها را نمی دهند. این تبعیض و بی عدالتی نسبت به طبقه محروم و فقیر شهر قابل قبول نمی باشد. لازم است سازمان حمل و نقل و کمیسیون مربوطه به این تبعیض و بی عدالتی پایان داده، در محل توقف خودروها، جایگاه مناسبی را برای نگهداری موتور سیکلت ها در نظر بگیرند تا از شر تبعیض و بی عدالتی خارج شویم.
پنجم: سگ گردانی در بوستانها، خیابانها و خودروهای گرانقیمت در شهر شیراز حالت طبیعی ندارد. امنیت و آسایش خانواده ها قربانی افرادی شده که به نام آزادی، بر روح و روان مردم سوهان کشی می کنند. علی رغم آنکه در بوستانها ورود سگ را ممنوع اعلام کرده اند، بعضاً مشاهده می شود قانون گریزانِ متمایل به عصر سگی کردن شهر، قصد ندارند به آرامش و آسایش دیگران احترام بگذارند. باید کاری کرد که همه التزام عملی به قانون پیدا کنند، مانند گسترش بستن کمربند در خودروها. در صفحه حوادث رسانه ها هر روز از حمله سگ ها به خانواده ها در بوستانها، حمله سگ ها به کودکان و مادران باردار، قتل بر سر سگ گردانی، در محاصره سگ ها، اعتراض به سروصدای سگ ها در مجتمع های مسکونی و… همه لازم است ضمن ترحم بر حیوانات، حق و حقوق مردم را در برابر هجوم سگ های ولگرد در محلات خلوت، سرگردانی های هنجار شکنانه در شهر، فکری اساسی، کاربردی و سلامت آور جسمی و روحی و روانی کرد تا شاهد گسترش این روش و منش های سگ پسندانه نباشیم.
ششم: شورای اسلامی مرکز تولید فکر و ایده های نو، ابتکاری و تازه است. محل کسب تجربیات جمعی تازه در مدیریت محلی و شهری و تقویت آن است. جایگاه منظم کردن تصمیمات، صدای واحد همراه با تعامل کار و اثر بخش است. محل سیاستگذاری، ساماندهی و نظارت خدمات همه جانبه با اولویت مناطق محروم و گره گشائی از کارهای فروبسته مردم خوب و باصفا با مدیریت واحد شهری است.
محل بروز تضادهای داخلی نیست، محل پیروزی یا شکست در ورطه امور جناحی، باندی و سیاسی نیست، محل معطل و تحقیر کردن مردم پشت دربهای بسته نیست، محل تقدم دادن منافع فردی بر منافع جمعی نیست، محل تقابل با دستگاه ها و سازمانهای اجرایی نیست.
فضایی آمیخته با خودبینی و بدبینی برای انجام کار جمعی نیست، شورا جایگاه ایجاد چالش، درگیری، باج خواهی، تمامیت خواهی، زیاده خواهی و تحمیل به شهرداری و تضعیف کار جمعی و مدیریت شهری نیست. متاسفانه حرمت ها شکسته می شود، تخریب و تحریف دو طرفه شورا و شهرداری دیگر جایی برای مخالفت و اعتراضات بیرونی نگذاشته و اگر اصلاح نشود، منافع شهر چوب حراج خورده، هزینه اش بیش از منافع خواهد بود.
هر چه هست از قامتِ ناسازِ بی اندام ماست
ور نه تشریفِ تو بر بالایِ کس کوتاه نیست
هفتم: روزنامه جام جم دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ صفحه ۳ گزارش کاملی از پشت پرده فساد قیر و خرید و فروش حواله های قیر در امارات و هند به چاپ رسانده بود که درد آور است. مجلس، قیر مجانی برای طرح های عمرانی و راه های روستایی تصویب می کند اما به جای استفاده در جاده ها و طرح های عمرانی شهرها و راه های روستایی، حواله های قیر را در امارات و هند و دیگر کشورها دست به دست می کنند!
در کلانشهر شیراز، بسیاری از طرح ها به علت نداشتن قیر، با مشکل مواجه شده، مردم عزیز شیراز با حداقل مطالبه، خواستار آسفالت کوچه پس کوچه های قهر و آشتی خود هستند، اما دست شهرداری به قیر نمی رسد.
کمبود تولید قیر در ایران نداریم، دلالها نمی گذارند توزیع قیر عادلانه و منطقی مدیریت شود. بهتر است به مافیای قیر پایان داده شود تا مردم لایق و شایسته، افتتاح طرح های عمرانی را مشاهده کنند.
هشتم: امروز مردم از ساخت و آماده سازی فضای مفرح، سبز، ورزشی و تفریحی شهر رضایت داشته، تشکر می کنند اما از حواشی مانند سگ گردانی لجوجانه افراطی، تجمع مصرف کنندگان مواد مخدر و امثالهم در اینگونه اماکن ناراحت هستند، شهرداری و معاونت خدمات شهری و سازمان سیما و منظر در ایمن سازی روحی و روانی فضاهای مفرح پیاده رو های سلامت مانند شاهد، قصرالدشت از طریق دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و حراست شهرداری ورود پیدا نموده، نگذارند هنجارشکنان آرامش خانواده ها را در بوستانها و پیاده راه ها سلب کنند.

انتهای پیام/محمد رضا ایزدی

گره گشائی