ایجاد انگیزه برای حضور سرمایه گذار در فارس
ایجاد انگیزه برای حضور سرمایه گذار در فارس

به گزارش پگاه خبر؛نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای های راهبردی آب، راه و انرژی استان فارس روی مسائل کلان این حوزه ها متمرکز شوند. ابراهیم عزیزی در نشست شوراهای راهبردی آب، راه و انرژی استان فارس که با حضور امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نمایندگان مجلس و مدیران کل دستگاههای […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای های راهبردی آب، راه و انرژی استان فارس روی مسائل کلان این حوزه ها متمرکز شوند.

ابراهیم عزیزی در نشست شوراهای راهبردی آب، راه و انرژی استان فارس که با حضور امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نمایندگان مجلس و مدیران کل دستگاههای اجرایی در مهمانسرای استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: نهالی که دو سال پیش به عنوان شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس شکل گرفت، رفته رفته به یک درخت تنومند تبدیل شده که محصول یک نگاه عمیق بود.

او افزود: جدا از بحث آب، راه و انرژی پیشنهاد بنده این است که شورایی نیز برای احیای صنایعی چون آی تی شکل گیرد چراکه در گذشته استان قطب این حوزه بوده اما به دلیل برخی سو مدیریت ها در واگذاری ها این جایگاه را از دست داده ایم.

عزیزی با تاکید بر حمایت جدی از بخش خصوصی نیز گفت: امروز با تکیه بر بودجه های اندک دولتی نمی توان پروژه های کلان را دنبال کنیم و تنها راهی که پیش روی ما است، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می باشد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به سرمایه‌گذاران در استان اظهار داشت: یک سوال جدی اینجا مطرح است که چرا سرمایه گذاران بزرگ استان فارسی، انگیزه ای برای حضور در استان ندارند و سرمایه خود را در استان های دیگر به کار برده اند؟

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی افزود: امروز تنها دو پروژه بزرگ ما یعنی خط انتقال آب از خلیج فارس و آزاد راه شیراز بوشهر به ترتیب ۵۰و ۸۰همت بودجه می خواهد که اگر مدل های مالی جدید برای آن نداشته باشیم، با بودجه های دولتی نمی توان کاری انجام داد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار استفاده حداکثری مدیران از ظرفیت های قانون بودجه شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ایجاد انگیزه برای