پیش‌بینی بهره‌برداری کامل خط ۲ تا ایستگاه امام حسین‌(ع) در سال۱۴۰۲
پیش‌بینی بهره‌برداری کامل خط ۲ تا ایستگاه امام حسین‌(ع) در سال۱۴۰۲

به گزارش پگاه خبر؛علی رضا اسکندری،رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح براین نکته که افزایش خطوط مترو از مصادیق توسعه یافتگی کلان شهرهاست، گفت: انتشار و فروش ٨٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تزریق نقدینگی در دستور کار گرفته است. علی‌رضا اسکندری در آیین آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادی و پایان حفاری […]

به گزارش پگاه خبر؛علی رضا اسکندری،رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح براین نکته که افزایش خطوط مترو از مصادیق توسعه یافتگی کلان شهرهاست، گفت: انتشار و فروش ٨٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تزریق نقدینگی در دستور کار گرفته است.

علی‌رضا اسکندری در آیین آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با میلاد امام رضا(ع) و با حضور فرماندار شهرستان شیراز، شهردار شیراز، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد، یکی از مصادیق توسعه‌یافتگی کلانشهرها را افزایش خطوط مترو دانست.

وی گفت: این مهم در کلانشهرهای ایران پیشرفت خوبی طی سال‌های اخیر داشته و کلانشهر شیراز هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه با همت و تلاش مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در شیراز با پیشرفت خوبی در خط دوم مترو روبه‌رو هستیم، افزود: از ابتدای شروع به کار فعالیت دوره ششم شورای شهر شیراز با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، راه‌اندازی خط ۲مترو و خط ۳ طی جلسات متعددی به بحث و بررسی گذاشته شد.

اسکندری با تصریح براین نکته که راه‌اندازی مترو در شیراز مورد توجه شوراییان این کلانشهر است، گفت: انتشار و فروش ٨٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت نمونه بارز این موضوع است که امید است نقدینگی این پروژه هر چه سریع‌تر تزریق شود.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در بودجه سال ١۴٠١ شهرداری شیراز، معادل این مبلغ جزو تکالیف شهرداری آمده تا در بهره‌برداری از این پروژه تسریع شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر تداوم این خطوط در ایستگاه‌های بیشتر به‌عنوان انتظار شورای اسلامی شهر از مجموعه مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: با توجه به بافت جمعیتی در شرق این کلانشهر، نیاز شهروندان برای دسترسی به خطوط مترو را بیش‌ از پیش کرده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شروع عملیات اجرایی تونل خط سه نیز از دیگر انتظارات اعضای شورای شهر شیراز و کمیسیون حمل‌ونقل از مدیریت شهری است.

اسکندری با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مبنی بر بهره‌برداری از چند ایستگاه خط ۲ تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد: این موضوع تا دهه فجر سال جاری انجام شود و بهره‌برداری کامل از این خط تا ایستگاه امام حسین(ع) تا سال ١۴٠٢ پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

پیش‌بینی بهره‌برداری