شهدای مدافع سلامت تا ابد موجب افتخار، خیر و برکت مجموعه سلامت هستند
شهدای مدافع سلامت تا ابد موجب افتخار، خیر و برکت مجموعه سلامت هستند

به گزارش پگاه خبر؛رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز صبح امروز به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک کرامت، با خانواده های شهدای مدافع سلامت دانشگاه دیدار کرد. دکتر «سید وحید حسینی» ضمن تبریک ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت رضا(ع)، این روز را روز عزت و شوکت […]

به گزارش پگاه خبر؛رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز صبح امروز به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک کرامت، با خانواده های شهدای مدافع سلامت دانشگاه دیدار کرد.

دکتر «سید وحید حسینی» ضمن تبریک ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت رضا(ع)، این روز را روز عزت و شوکت ایرانیان دانست که میزبان امام مهربانی ها در این منطقه جغرافیایی عالم باشند و زیر سایه این امام بزرگ به وظایف خود عمل کنند.

او با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های جهادگونه کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا، یاد و خاطره ۹ شهید مدافعان سلامت زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را گرامی داشت.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ؛ هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند، مُرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند»، تاکید کرد: روح و حضور شهدا در برهه های مختلف، راهگشا بوده است.

دکتر سید وحید حسینی بیشترین خیر و برکت مجموعه سلامت را خدمت رسانی به مردم معرفی کرد و افزود: خانواده شهدای مدافع سلامت تا ابد در اقدامات خیری که به نام مجموعه سلامت انجام می شود، شریک و سهیم هستند.

شهدای مدافع سلامت نه تنها در خدمت رسانی به مردم، بلکه در خانواده و زندگی شخصی نیز، نمونه بودند

مشاورعالی رییس دانشگاه نیز در این نشست با تبریک به مناسبت ولادت امام هشتم حضرت رضا(ع) تاکید کرد: سلامت مردم به ویژه در بحران کرونا را مدیون تلاش مدافع سلامت هستیم و خدمات و تلاش بی وقفه آنان در برابر این بیماری، بر مردم پوشیده نیست.

دکتر «محمود نجابت» با اشاره به فعالیت ها و احساس همبستگی شهدای مدافع سلامت به مردم، افزود: برخی از شهدای مدافع سلامت از گذشته در گروه های جهادی نیز فعالیت داشته و به خدمت رسانی سلامت در مناطق محروم می پرداختند.

او درباره ویژگی های شهدا افزود: طبق گزارش های مردمی و خاطره هایی که از شهدای مدافع سلامت یاد می شود، آنان نه تنها در خدمت رسانی سلامت به مردم، بلکه در خانواده و زندگی شخصی نیز نمونه بودند.

دکتر نجابت با بیان اینکه شهدا مایه برکت مجموعه سلامت هستند، ابراز امیدواری کرد تا فرزندان آنان نیز با صبر، شکیبایی، توسل، توکل و امید، پیرو منش و تفکر شهدا باشند.

دکتر «مریم تقوا» مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان نیز در این نشست ضمن تبریک دهه مبارک کرامت و ولادت حضرت امام رضا(ع)، عنوان کرد: شهدای مدافع سلامت در راستای پاسداری از سلامت مردم، از علم و جان خود در این راه مایه گذاشته و در برابر این بیماری، جهاد گرانه کوشیدند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، ۹ شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، شهید دکتر «علی کشتکار» شهید مدافع سلامت شهرستان لامرد، شهید «سعید شفاعت» شهید مدافع سلامت بیمارستان نمازی شیراز، شهید دکتر «سید فخرالدین میرحسینی» شهید مدافع سلامت «پزشک خانواده» شیراز، شهید دکتر «عباس صفرپور» شهید مدافع سلامت شهرستان فیروزآباد، شهید «سعید رضائی» شهید مدافع سلامت شهرستان مرودشت، شهید «مریم رحیمی» شهید مدافع سلامت بیمارستان شهید رجایی شیراز، شهید دکتر «فریدون زارع خفری» شهید مدافع سلامت «پزشک خانواده شیراز»، شهید «زهرا سوری» شهید مدافع سلامت «مراقب سلامت شیراز» و شهید دکتر «نوید ذکری» شهید مدافع سلامت «پزشک خانواده شیراز» هستند.

در پایان این آیین از خانواده های شهدای مدافع سلامت دانشگاه تقدیر شد.

این آیین صبح امروز شنبه، بیست و یکم خرداد ۱۴۰۱ در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور دکتر «محمدحسین انباردار» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه و دکتر «پژمان نعمت الهی» مدیر حراست دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

شهدای مدافع سلامت