بکارگیری دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در باغات انجیر کوار
بکارگیری دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در باغات انجیر کوار

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار،دستاوردهای علمی و تحقیقاتی ایستگاه تحقیقات انجیر استهبان در باغات انجیر کوار اجرایی شد. عبدالرسول جوکار گفت: نحوه نگهداری برانجیر در زمان گرده افشانی باغات انجیر دیم نقش بسزایی درکمیت و کیفیت محصول دارد. این موضوع توسط دکتر حمید زارع رئیس محترم ایستگاه تحقیقات انجیر استهبان به انجیرکاران […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار،دستاوردهای علمی و تحقیقاتی ایستگاه تحقیقات انجیر استهبان در باغات انجیر کوار اجرایی شد.

عبدالرسول جوکار گفت: نحوه نگهداری برانجیر در زمان گرده افشانی باغات انجیر دیم نقش بسزایی درکمیت و کیفیت محصول دارد. این موضوع توسط دکتر حمید زارع رئیس محترم ایستگاه تحقیقات انجیر استهبان به انجیرکاران پیشرو آموزش و بکارگرفته شد.

وی بیان کرد: این محقق بهترین روش نگهداری برانجیر را ظروف کاغذی عنوان نموده و نقش آنرا در افزایش کمیت و کیفیت محصول ارائه کردند، ظروف کاغذی علاوه بر اینکه باعث ماندگاری برانجیر و افزایش عمر زنبور بلاستوفاگا می گردد ازانتقال قارچ به انجیر خوراکی جلوگیری می کند در حالی که
ظروف فلزی باعث تشکیل و رشد قارچ گردیده که می تواند به همراه زنبور وارد انجیر خوراکی شده و با از بین بردن جنین باعث عدم تشکیل گوشت میوه گردیده و رنگ میوه حاصله نیز قهوه ای وکدر می گردد، بنابراین ظروف مناسب نگهداری برانجیر نقش مهمی در کمیت و کیفیت این محصول ارزشمند دارد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: شهرستان کواردارای ۷۵۰ هکتار انجیر دیم مثمر و ۳۰۰هکتار باغات جدیدالاحداث است و سالیانه شاهد توسعه باغات انجیر در شهرستان هستیم.

افزایش سطح علمی باغداران و بکارگیری دستاوردهای علمی نقش مؤثری در افزایش کمیت و کیفیت محصول و اقتصاد باغداران خواهد داشت.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بکارگیری دستاوردهای