مصرف سرانه برق در ایران ۵۰ درصد بالاتر از معدل مصرف جهانی است
مصرف سرانه برق در ایران ۵۰ درصد بالاتر از معدل مصرف جهانی است

به گزارش پگاه خبر؛هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  در نشست خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، به اهمیت انرژی در جهان و وابستگی آینده دنیا به انرژی‌هایی که برق محور می‌شوند، اشاره کرد. محمود رضایی همچنین به ساختار مدیریت برق در استان فارس براساس ماموریت و عدد […]

به گزارش پگاه خبر؛هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  در نشست خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، به اهمیت انرژی در جهان و وابستگی آینده دنیا به انرژی‌هایی که برق محور می‌شوند، اشاره کرد.

محمود رضایی همچنین به ساختار مدیریت برق در استان فارس براساس ماموریت و عدد ولتاژ، انتقال و فوق توزیع، در ۳۷ شهرستان به تناسب عملکرد کاری بین دو شرکت توزیع برق شیراز و برق منطقه‌ای فارس، گفت: محاسبات نشان می‌دهد که ۱۵ درصد یارانه انرژی جهان را ایران پرداخت می‌کند.

به گفته او، مصرف سرانه برق در ایران ۵۰ درصد بالاتر از معدل مصرف جهانی است و بخشی از نارسایی‌های مربوط به برق در کشور هم مربوط به همین میزان مصرف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در فارس سرویس دهی به ۵ میلیون جمعیت، ۱۲۰ شهر بیش از ۴ هزار روستا و حدود ۷۰ شهرک صنعتی را بر عهده دارند، عنوان کرد: همچنین سرویس دهی به حدود یک میلیون هکتار مساحت اراضی کشاورزی تحت مدیریت این دو شرکت انجام می‌شود.

رضایی با یادآوری اینکه برق عنصر اساسی در زندگی است که بدون آن تقریبا حیات هم غیرممکن می‌شود، گفت: برق و تکنولوژی‌های وابسته به آن وضعیت متفاوتی نسبت به آب و گاز دارد.

او گفت: امسال متاسفانه با یک خشکسالی مفرط در فارس مواجه شدیم و اگرچه میزان بارندگی معادل سال قبل بوده، اما پراکنش نامناسبی داشته است و به همین دلیل اگر مدیریت برق و آب در نقاطی که درگیر خشکسالی مفرط هستند، جداگانه در دستور کار قرار گیرد، قطعا با مشکل برای عبور از فصل گرما مواجه خواهیم شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین تقاضای مصرف برق در فارس را حدود ۴ هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از این میزان تقاضای خانگی، ۳۰ درصد کشاورزی و ۳۰ درصد صنعت است.

رضایی در خصوص تامین برق حاشیه نشینان نیز گفت: بنای جنگ با حاشیه نشینان را نداریم و استراتژی ما ساماندهی حاشیه نشینی است.

معاون استانداری فارس گفت: در همین راستا اصلاح طرح‌های هادی روستایی در دستور کار قرار گرفته تا زمینه استفاده مجاز از امکانات زیرساختی برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مصرف سرانه برق