تعامل صنایع در مصرف بهینه برق،راهبردی برای گذر از تابستان پیش رو است
تعامل صنایع در مصرف بهینه برق،راهبردی برای گذر از تابستان پیش رو است

به گزارش پگاه خبر؛مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در بازدید از مجتمع صنعتی ذوب آهن و فولاد کوار در معیت نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : تعامل با صنایع در مصرف بهینه برق ، رویکرد راهبردی برای گذر از تابستان پیش رو است. مهندس حقیقی […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در بازدید از مجتمع صنعتی ذوب آهن و فولاد کوار در معیت نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : تعامل با صنایع در مصرف بهینه برق ، رویکرد راهبردی برای گذر از تابستان پیش رو است.

مهندس حقیقی در پایان بازدید از تاسیسات و تجهیزات و کارخانجات صنعتی و تولید فولاد و ذوب آهن دراین شهرستان در نشستی با حضور عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم کوار ، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی ، اتصال به شبکه برق صنایع و تلاش برای تداوم تولیدات صنایع را یک حرکت راهبردی دانست و افزود: با هم افزایی بین دستگاهی باید تلاش کرد که از تابستان پیش رو با کمترین تنش و قطعی برق عبور کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در این نشست که با حضور معاونان برنامه ریزی و طرح و توسعه شرکت برق فارس ، مدیر دفتر خدمات مشترکین و مجریان پروژه خط و ایستگاه شرکت برق منطقه ای فارس برگزار شد با حضور دکتر رحیمی و فرماندار شهرستان کوار مسایل و مشکلات تامین برق فولاد کوار و مسایل فنی و مشکلات مردم منطقه را بررسی کرد.

مهندس حقیقی در این نشست از آغاز طرح های تشویقی مدیریت مصرف برق خبر داد و گفت: با پیش بینی های هواشناسی مبنی بر گرم شدن شدید هوا، طرح های تشویقی مدیریتی در بخش صنایع و کشاورزی آغاز شده است ، انتظار ما این است که صنایع استان با استقبال از طرح های مدیریت مصرف و کاهش مصرف برق در نقاط اوج مصرف تابستانی و روزهای پیش رو کمک نمایند تا بتوان با کمترین تنش و خاموشی از این روزها عبور نماییم .

وی ادامه داد: به همین منظور و با توجه به برنامه های مدیریت مصرف بار صنعت برق و در قالب هماهنگی انجام شده با وزارت صمت، صنایع بزرگ برنامه های تعطیلات تابستانه و تعمیرات سالانه خود را در زمان هایی که با صنعت برق هماهنگ شده است انجام می دهند. این هماهنگی ها در استان فارس و جنوب کشور نیز انجام گرفته و امید است با مدیریت مصرف هم برق مشترکان خانگی و صنعتی را تامین نماییم و تابستان جاری را بدون خاموشی عبور کنیم.
مهندس حقیقی ادامه داد: همچنین براساس نیاز صنعت برق و با توجه به میزان مصرف برق در شبکه با توافق هایی که از پیش انجام شده است، در ساعت های خاصی، صنایع مصرف برق خود را محدود می کنند تا هم اینک شبکه دچار اختلال نشود و محصولات صنایع و تولید کاهش نیابد . در ازای این همکاری، صنایع از پاداش های صنعت برق برخوردار می شوند ، این پاداش ها در صورتحساب انرژی مشترکین اعمال می گردد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس اضافه کرد : موضع ما در حل مسائل، بیشتر متوجه خدمت رسانی به مردم منطقه و‌جذب رضایت عمومی مردم است و در این راستا سعی در همکاری با کارخانجات صنعتی از جمله کارخانه تولید فولاد کوار داریم ، امیدواریم با رعایت سقفی که وزارت صنایع و وزارت نیرو برای مصرف برق صنعتی تعیین کرده اند و رعایت همکاری بین صنایع و برق فارس از تابستان سال جاری با کمترین تنش کمبود برق عبور کنیم ، سیاست شرکت برق منطقه‌ ای فارس حل مسائل صنایع با رویکرد برد برد است.

دکتر عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم کوار ، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از خدمات شرکت برق فار سدر تامین برق مشترکان و شتاب بخشی به حرکت چرخ صنعت در منطقه کوار اظهار داشت : مدیریت مصرف برق مشترکان صنعتی موضوعی است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد تا با کمترین مشکل بتوانیم از تابستان پیش رو عبور نماییم.

انتهای پیام/سمیه یگانه

تعامل صنایع