مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس معرفی شد
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس معرفی شد

طی آئینی با حضور مقامات کشوری و استانی مدیر جدید سازمان تعاون روستایی استان فارس معرفی شد.

به گزارش پگاه خبر؛طی آئینی با حضور مقامات کشوری و استانی،ساعت ۱۰صبح امروز سه‌شنبه هفدهم خرداد ۱۴۰۱ با حضور محمد زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دهقانپور رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس، حاج‌آقا قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، جمالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس، حسن‌شاهی رئیس بسیج جامعه کشاورزی، احمدی رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، روستا رئیس منطقه سه صندوق تعاون روستایی ایرانیان، رضایی فرماندار شهرستان ارسنجان، معاونین سازمان تعاون روستایی، مدیران عامل اتحادیه‌های تحت پوشش و جمعی از کارکنان شبکه تعاون روستایی استان فارس سید کاظم موسوی بعنوان مدیر جدید سازمان تعاون روستایی استان فارس معرفی شد.

شبکه تعاون روستایی بازوی اجرایی توسعه بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این جلسه با اشاره به سه اصل هدایت، حمایت و نظارت شبکه تعاون روستایی گفت: تقویت تشکل‌های شبکه به عنوان بازوی اجرایی می‌تواند در توسعه بخش کشاورزی اثرگذار باشد.

مجتبی دهقانپور ادامه داد: چنانچه تشکل‌ها به عنوان نمایندگان تولیدکنندگان بخش کشاورزی در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند این مشارکت ذینفعان می تواند در رفع بسیاری از موانع موثر باشد.

به گفته وی: در سازمانی که بر محور تشکل‌ها استوار است، توانمندسازی در ابعاد مختلف از جمله در بعد مالی می تواند در تقویت زیرساختهای شبکه اثرگذار باشد.

سیدکاظم موسوی مدیر جدید سازمان تعاون روستایی استان فارس نیز در ابتدا ضمن تقدیر از حاضرین گفت: اگرچه قوانین مرتبط با بخش کشاورزی در حوزه قانون گذاری نیاز به اصلاحات زیادی دارد تا فضای مناسبی برای اقداماتی ماندگار و اثرگذار فراهم شود اما با توجه به توانمندی ها و فرصت های بسیار شبکه تعاون روستایی امید است بتوانیم قدم های مثبتی در ارتباط با بخش کشاورزی برداریم.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس بازنگری در حوزه فرآیندها را نیز خاطر نشان کرد و افزود: بخش تعاون از اصول سه گانه اقتصادی کشور است و در راستای تحقق این هدف نیازمند است گام های اساسی برداشته شود چرا که در برنامه پنجم توسعه قرار بود شبکه تعاون روستایی در تحقق ۲۵ درصد اقتصاد کشور نقش آفرین باشد اما این محقق نشد. اما با توجه به فضای رقابتی که برای تشکل‌های بخش کشاورزی فراهم است و با توجه به اتفاقاتی که در بحث مطلوب‌‌سازی یارانه در دولت سیزدهم شکل گرفته است شاید بتوان فضای رقابتی را برای تعاونی‌ها و تشکل‌ها فراهم نمود تا این تشکل‌هایی که متعلق به خود کشاورزان هستند بتوانند اهدافشان را به نحو احسن به انجام برسانند.

شایان ذکر است؛ در همین جلسه از زحمات هدایت‌الله رحیمی بعنوان مدیر سابق سازمان تعاون روستایی استان فارس تکریم شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مدیر سازمان تعاون