محمدمهدی رزمجو به عنوان سرپرست جدید اداره کل استاندارد معارفه شد
محمدمهدی رزمجو به عنوان سرپرست جدید اداره کل استاندارد معارفه شد

به‌گزارش پگاه خبر؛مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کل استاندارد فارس ظهر امروز برگزار و مرتضی رهنما مدیر کل پیشین استاندارد فارس تودیع و محمدمهدی رزمجو به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معارفه شد. محسن ربانی‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این مراسم با بیان اینکه استاندارد جزء لاینفک توسعه است، اظهار داشت: اگر […]

به‌گزارش پگاه خبر؛مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کل استاندارد فارس ظهر امروز برگزار و مرتضی رهنما مدیر کل پیشین استاندارد فارس تودیع و محمدمهدی رزمجو به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معارفه شد.

محسن ربانی‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این مراسم با بیان اینکه استاندارد جزء لاینفک توسعه است، اظهار داشت: اگر در این حوزه به شاخصه‌های آن بی‌توجهی شود صنعت، امنیت غذایی و سلامت مردم صدمه می‌بینید.
وی با بیان اینکه در حاکمیت و بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این مهم اشاره شده است، گفت: اگر قرار باشد با بازارهای بین‌المللی ارتباط داشته باشیم باید تمام موارد را در نظر داشته باشیم چرا که پایه استاندارد بر علم و دانش است.
ربانی‌زاده همچنین با تأکید بر اینکه پویایی و تحول باید جزء لاینفک استاندارد باشد، افزود: اگر بخش خصوصی را نادیده بگیریم توسعه، اقتصاد و رونق استان آسیب می‌بیند، باتوجه به وظیفه‌ای که این سازمان دارد بخشی از آن در ارتباط با بخش خصوصی است اما این بدین معنا نیست که استانداردها را نادیده بگیریم.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه انتظار است که رشد و ‌‌توسعه محصولات  با رعایت استانداردها، ضوابط و شاخص‌ها انجام شود، بیان کرد:  بیش از نیمی از واحدهای دامدارس استان نیمه صنعتی هستند در صورتی که اغلب آنها قابلیت صنعتی شدن را دارند اما به دلیل ضوابط و مقررات بسیار سختگیرانه این حوزه این بخش از تولید در حال آسیب دیدن است.
ربانی‌زاده با اشاره به اینکه در استان باید رشد ۸ درصدی اقتصادی محقق شود، عنوان کرد: از این میزان کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان دولتی و مابقی مربوط به سرمایه‌گذاری و تولیدات بخش خصوصی است که این رقم تنها با همراهی و مشارکت تمامی بخش‌ها محقق می‌شود.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی  استاندار فارس با بیان اینکه حوزه استاندارد باید با شورای سیاست، برنامه‌ریزی و اقتصاد استان همسو باشد، تصریح کرد: از حساسیت‌های افراطی باید چشم پوشی شود چرا که این افراط آسیب‌زا است.
وی با بیان اینکه برای ورود به بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای باید شاخص‌های مورد قبول داشته باشیم، گفت: برخی محصولات ما به این دلیل که استاندارد لازم را ندارد، برگشت می‌خورد و در زمینه برندسازی نیز ضعیف عمل شده است.
ربانی‌زاده با بیان اینکه  استان فارس به تعبیر مقام معظم رهبری باید در قله باشد، افزود: انتظار داریم اداره کل استاندارد فارس در سطح ملی بدرخشد و با رعایت شاخص‌ها زمینه برندسازی محصولات استان را نیز فراهم کند.
تامین استانداردها حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی است
هاشمی مشاور رئیس و دبیر کمیته انتصابات سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه  دولت سیزدهم باید زمینه‌ساز شکل‌گیری دولت اسلامی باشد تا حرکت به سوی جامعه و تمدن نوین اسلامی محقق بشود، گفت: مقام معظم رهبری در‌ بیانیه گام دوم انقلاب اشاره‌ای به نظریه انقلاب اسلامی دارند و سه مفهوم کارگزار انقلابی، فرآیند انقلابی و کارکرد انقلابی را بیان می‌کنند.
وی با بیان اینکه معتقدیم برای شکل‌گیری دولت اسلامی کارگزار انقلابی باید منصوب بشود تا زمینه‌ و مقدمه حرکت انقلابی کردن فرآیندها ایجاد شود، افزود: در این صورت فرآیندها و کارکردها انقلابی می‌شود و در غیر این صورت کارکردهای سازمان، انقلابی نخواهد شد.
هاشمی به رسالت سازمان ملی استاندارد اشاره و بیان کرد: ساز و کارهای تعیین شده اگر بخواهند عملیاتی و اجرایی بشوند و کارکرد آن در جامعه دیده شود، وظیفه و رسالت آن بر عهده کارکنان این سازمان با تکیه بر مؤلفه‌های انقلابی و اسلامی است.
وی تصریح کرد: انتظار از سازمان ملی استاندارد این است که ضامن امنیت مردم، خدمات و کیفیت کالا در حوزه سلامت باشد و رسالت عمل کردن در این حوزه به معنای واقعی حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی است.
مقابل هیچ کس نیستیم اما سلامت مردم خط قرمز ماست
محمد مهدی رزمجو سرپرست جدید اداره کل استاندارد فارس نیز در سخنانی بیان کرد: خدمت‌رسانی به مردم تنها یکی از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی است اما برخی دستگاه‌ها خدمات ویژه‌تری ارائه می‌دهند که با سلامت و امنیت مردم در ارتباط بیشتری هستند.
وی با بیان اینکه سازمان استاندارد امنیت روانی و سلامت جسمانی را ارائه می‌دهد، افزود: از این حیث فعالیت آن با سازمان‌های دیگر بسیار متفاوت است و در صورتی که این امنیت مخدوش بشود واکنش‌های بسیاری را در بر دارد.
رزمجو به وضعیت ساختمان این اداره کل اشاره کرد و افزود: تقاضا داریم تا مجموعه استانداری اهتمام ویژه‌ای به این مجموعه داشته باشد تا  اگر قرار باشد استاندارد رعایت شود در ابتدا ساختمان، روابط، رفتار و فرآیند درست باشد.
سرپرست جدید اداره کل استاندارد فارس بیان کرد: استفاده از ظرفیت کارشناسان خبره سازمان و استفاده از تجربیات سایر همکاران در سطح‌ کشور یکی از مواردی است تا بتوانیم خاضعانه از تجربه‌های سایر استان بهره ببریم و آنرا در استان خود بکار ببریم همچنین در فرآیندکاری باید از تجربیات بین‌المللی استفاده کنیم.
رزمجو گفت: تولیدکننده باید سازمان استاندارد را تیم خودش بداند و در این راستا ما در مقابل هیچ کس نیستیم و مچ‌گیری نیز نمی‌کنیم اما به هیچ عنوان سلامت، امنیت مردم و استاندارد کالا را فدای مصالح دیگران نمی‌کنیم.

سرپرست جدید اداره کل استاندارد فارس همچنین از نبود بانک‌های اطلاعاتی در این حوزه گلایه و ابراز کرد: چرا در شرایط فعلی ما نباید یک بانک اطلاعاتی داشته باشیم تا بدانیم کدام آزمایشگاه‌ها چه دستگاه‌ها و تجهیزاتی دارند تا بتوانیم از ظرفیت هر یک از آنها در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.
وی همچنین بر صداقت و پاک دستی شغلی نیز تأکید کرد و گفت: به مجرد اینکه احساس کنم توانایی در اداره این شغل و سازمان را ندارم مطمئن باشید که ترک مسئولیت خواهم کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

محمدمهدی رزمجو