ضرورت بازبینی و تجدیدنظر در روند کمیسیون ماده۱۰۰
ضرورت بازبینی و تجدیدنظر در روند کمیسیون ماده۱۰۰

به گزارش پگاه خبر؛دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به وضعیت رسیدگی کمیسیون ماده ١٠٠ شهرداری و ایراد و اشکالاتی که در آن وجود دارد، گفت: لازم است تجدیدنظرهایی در زمینه رسیدگی و اتخاذ تصمیم آن اعمال شود و از نگاه دریافت جریمه به سمت استاندارد سازی ساختمان‌ها پیش رود و احکام معطل […]

به گزارش پگاه خبر؛دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به وضعیت رسیدگی کمیسیون ماده ١٠٠ شهرداری و ایراد و اشکالاتی که در آن وجود دارد، گفت: لازم است تجدیدنظرهایی در زمینه رسیدگی و اتخاذ تصمیم آن اعمال شود و از نگاه دریافت جریمه به سمت استاندارد سازی ساختمان‌ها پیش رود و احکام معطل مانده به ویژه نسبت به موارد قلع و قمع و اعاده به وضعیت سابق در دستور کار ویژه قرار گیرد.

سید مصطفی بحرینی اظهار کرد: برگزاری این جلسه حاکی از اهتمام متولیان امر نسبت به اصلاح امور است.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه متروپل، تصریح کرد: بروز چنین حوادثی به نوع عملکرد ما بر می‌گردد که باید تعارفات را کنار بگذاریم و برای حفظ سلامتی و جان شهروندان تلاش‌های جدی‌تر و مؤثری انجام شود.

بحرینی ادامه داد: اگر نگاهی اجمالی به وضعیت شهر و شهرسازی در کشور داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که متاسفانه نظارت دقیقی در امور ساخت‌وسازها نیست و البته این موضوع منحصر به شیراز هم نبوده و مبتلابه اغلب مناطق کشور و به ویژه کلانشهرها است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به وضعیت ساختمان‌های در حال احداث و ساختمان‌هایی که در حال بهره‌برداری هستند و از قدمت طولانی برخوردارند، عنوان کرد: لازم است کلیه ساختمان‌های ناایمن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و نسبت به رفع خطر و استاندارد و ایمن سازی آنها اقدامات لازم انجام و مراتب به دادستانی اعلام شود.

بحرینی گفت: دادگستری استان آمادگی حمایت و همراهی جهت رفع نواقص و ایرادات و دفع مخاطرات ساختمان‌ها را دارد و لازم است در اسرع وقت کمیته کارشناسی مرکب از دستگاه‌های متولی، ناظر و مرتبط و با حضور نماینده دادستان مسائل را از جهات مختلف فنی و شهرسازی، حقوقی و استاندارد سازی بررسی و نتیجه در جلسه آتی مطرح شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تصریح کرد: طی سال‌های گذشته متاسفانه ناشی از اهمال و بی توجهی اقدام به فروش منابع شهر به ویژه در حوزه باغات و احداث و تکمیل ساختمان‌ها شده است و باید نسبت به تغییر رویکرد با حفظ و مراقبت از امکانات موجود و اصلاح امور درآمدی، هزینه و ارائه خدمات گام موثر برداشته شود.

بحرینی تاکید کرد: امیدوار است مسئولین امر با اراده قوی، انجام هماهنگی با دستگاهها و نهادهای مرتبط و تصمیم گیری صحیح به وظایف و تکالیف قانونی اهتمام داشته باشند و دستگاههای ناظر نیز با رصد مستمر و مؤثر اقدامات ، مراتب ترک فعل یا اقدامات مغایر قانون را به دادستان گزارش نمایند.

اقدامات موثر دادستانی مرکز فارس با همکاری متولیان در راستای کاهش موارد ناایمن در کلانشهر شیراز

ابراهیمی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز در این جلسه از مجموعه شهرداری شیراز بابت برگزاری این جلسه تشکر و در خصوص ابهامات قانونی پیرامون پایان کار، ساخت و سازهای بدون پروانه، بیان کرد: به آتش‌نشانی شهرداری شیراز و اداره کل استاندارد فارس مجوز ورود به بازرسی مستمر ایمنی اماکن عمومی داده‌ایم.

او به اقدامات موثر دادستانی مرکز فارس با همکاری متولیان در راستای کاهش موارد ناایمن در کلانشهر شیراز، خاطرنشان کرد: رفع تجاوز به برق و اماکن عمومی و صدور مجوزهایی در این باره، رعایت مقررات ایمنی در بخش گازرسانی، بازدید میدانی از اماکن در معرض خطر از جمله سنگ سیاه و بازار وکیل، مدیریت بحران رانش کوه در منطقه منصور آباد و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی ناایمن از جمله این موارد است‌.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ضرورت بازبینی