استقبال دوندگان جاده ولایت در استان فارس
استقبال دوندگان جاده ولایت در استان فارس

 همزمان باولادت امام رضا(ع)دوندگان جاده ولایت وارد مشهد می شوند

به گزارش پگاه خبر؛سیروس پاک فطرت گفت :ورزشکاران جاده ولایت که همه ساله از مرز شلمچه  مسیرعبور کاروان امام رضا (ع) تا مشهد مقدس را طی می کنند روز یکشنبه وارد اقلید استان فارس و قدمگاه امام هشتم (ع) شدند.

مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی گفت : ۲۰ نفر از دوندگان جاده ولایت که اهل خراسان رضوی هستند مسیر حدود ۲ هزار کیلومتری  شلمچه تا  مشهد را به صورت امدادی طی خواهند کرد.همچنین در مسیر حرکت دوندگان هر استان به کاروان ولایت می پیوندند.

وی افزود : دوندگان جاده ولایت استان فارس در محدوده استان یزد پرچم حضرت شاه چراغ ( ع ) را تحویل کاروان می‌دهند.  این کاروان شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱  همزمان  با سالروز ولادت امام رضا ( ع ) وارد مشهد می شوند.

سیروس پاک فطرت فرماندار اسبق شهرستان اقلید گفت :  بر اساس اسناد موجود،سرزمین کنونی شلمچه، نقطه‌ای بوده که کاروان امام رضا (ع) هنگام حرکت از مدینه به سوی مرو از آن به داخل خاک ایران پای گذارده است. همین مساله باعث شد این نقطه مرزی از قدیم نزد مردم خوزستان بویژه عرب‌زبان‌ها از اعتبار خاصی برخوردار باشد به نحوی که این شهر، نخستین منزلگاه و همزمان قدمگاه حضرت در ایران زمین محسوب می‌شود.

سیروس پاک فطرت گفت استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی همان مسیری است که کاروان  امام رضا ( ع ) در هنگام ورود به ایران برای رسیدن به مشهد مقدس آن را طی کرده اند.

‌ وی در پایان گفت : مرز شهر دژکرد و سپس شهر سده در محل قدمگاه گاه آقا علی ابن موسی الرضا(ع ) استراحت نموده و در ادامه در مسیر با استقبال مردم ولایت مدار روستاها قرار گرفته و سپس به شهر اقلید خواهند رسید و دوندگان استان فارسی آنان را تا مرزاستان یزد بدرقه خواهند کرد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

استقبال دوندگان