۴۸۰ نانوایی استان دستگاه‌های کارتخوان هوشمند
۴۸۰ نانوایی استان دستگاه‌های کارتخوان هوشمند

به گزارش پگاه خبر؛محسن ربانی زاده گفت: با اجرای این طرح از مصارف غیر معمول آرد جلوگیری  و مشخص می‌شود که نانوایی‌ها چه میزان عرضه نان داشته‌اند و به چه میزان آرد نیاز است تا بتوان آنرا مدیریت کرد. او گفت: این طرح  با هدف توزیع عادلانه یارانه آرد در بین مردم  اجرا شده که […]

به گزارش پگاه خبر؛محسن ربانی زاده گفت: با اجرای این طرح از مصارف غیر معمول آرد جلوگیری  و مشخص می‌شود که نانوایی‌ها چه میزان عرضه نان داشته‌اند و به چه میزان آرد نیاز است تا بتوان آنرا مدیریت کرد.
او گفت: این طرح  با هدف توزیع عادلانه یارانه آرد در بین مردم  اجرا شده که به شکل پایلوت در استان زنجان در حال اجرا است و بنا شده که در بین نانوایی های سایر استان‌ها نیز دستگاه کارتخوان هوشمند توزیع شود تا در زمان مشخص به دستور وزیر کشور به عنوان متولی آرد و نان کشور اجرای طرح آغاز شود.
ربانی زاده گفت: کار توزیع دستگاه کارتخوان هوشمند در استان از سوی بانک سپه در حال انجام است که  توزیع کارتخوان از  دیگر بانک ها نیز انجام شود تا پشتیبانی مطلوب تری ایجاد شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیاز ماهانه استان به آرد را ۴۰ هزار تن دانست و گفت: اگر هوشمندسازی انجام شود امکان دارد که نیاز استان کمتر شود.

او گفت: با اجرای این طرح هیچ تغییر خاصی در ارائه نان به مردم ایجاد نخواهد شد و نان به قیمت فعلی در بین مردم عرضه و یارانه آرد به حساب نانوایی هایی که از دستگاه پوز استفاده می کنند واریز می‌شود.

ربانی زاده گفت: آغاز اجرای طرح منوط به دستور وزیر کشور است که تاکنون دستوری در این زمینه صادر نشده اما باید به سمتی برویم که تفاوت نرخ آرد آزاد و یارانه‌ای به نوعی مدیریت شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: هم اکنون  آرد واحدهای تولید کننده نان فانتزی و نان های حجیم و نیمه حجیم آزاد شده و قیمت نان تولیدی آن ها نیز رقابتی است و دولت هیچ دخالتی در این زمینه ندارد اما تصمیم گرفته شده که هر قرص نان ساندویچی بین سه تا چهار هزار تومان عرضه شود.

 سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر چهارشنبه هفته گذشته خود به استان فارس، با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد در استان فارس گفت: اجرای این طرح علاوه بر اینکه امکان نظارت برخط برای کشور را فراهم می‌کند، مانع خروج و قاچاق منابع کشور می شود.

او گفت:  در حال حاضر ۲۴ میلیون و ۹۴۷ هزار قرص نان در  شبکه جدید هوشمندسازی یارانه آرد نان به استان‌های زنجان و قزوین اختصاص یافته و فارس نیز سومین استانی است که این طرح در آن اجرا می شود.

خاندوزی گفت: اجرای این طرح حرکت به سمت حکمرانی هوشمند مبتنی بر اطلاعات اقتصادی که شایسته نخبگان و نظام اطلاعاتی و مالی کشور است خواهد بود و امکان ضربه به سفر مردم را به حداقل می رساند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۴۸۰ نانوایی استان