طرح مردمی سازی یارانه ها، تولیدکنندگان نیازمندارتقای بهره وری
طرح مردمی سازی یارانه ها، تولیدکنندگان نیازمندارتقای بهره وری

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی دهقان پور در همایش نکوداشت مهندسین کشاورزی حافظان امنیت غذایی گفت: افزایش قدرت از رهگذر دانش امکان پذیر است و ارتقای ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی با به کارگیری مهندسین کشاورزی خبره، ماهر و کارآزموده در واحد‌های تولیدی محقق می‌شود. به گفته او افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیازمند […]

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی دهقان پور در همایش نکوداشت مهندسین کشاورزی حافظان امنیت غذایی گفت: افزایش قدرت از رهگذر دانش امکان پذیر است و ارتقای ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی با به کارگیری مهندسین کشاورزی خبره، ماهر و کارآزموده در واحد‌های تولیدی محقق می‌شود.
به گفته او افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیازمند تلفیق دو رویکرد ارتقای تولید و حفظ منابع تولید و مداومت و پایداری در این امر است.
دهقان پور گفت: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، تولیدکنندگان به دنبال راهکار‌های افزایش بهره وری همراه با کاهش هزینه‌های تولید خواهند بود.

او گفت: یکی از مصادیق تحقق پذیری این امر، استفاده از نیروی ارزشمند مهندسین بخش کشاورزی است چرا که در انتقال دانش و تسریع آهنگ پذیرش نوآوری‌ها توسط تولید کنندگان می‌توانند نقش اساسی و بسزایی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد در اتاق فکر و در راستای وظایف مترتب با حوزه حاکمیتی خودش از دانش مهندسین ناظر نهایت بهره ببرد.
دهقان پور، به برون سپاری و واگذاری تصدی‌ها نیز گریزی زد و گفت: آمادگی داریم که از پتانسیل اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در این زمینه استفاده کنیم و معتقد هستیم این افراد بازوی کمکی برای توسعه بخش کشاورزی هستند و در تسهیل فضای کسب و کار نقش موثری خواهند داشت.

او به مزایای تشکیل کمیته جلب سرمایه گذاری نیز اشاره و گفت: کاهش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از نقاط ضعف است که امیدواریم با مردمی سازی یارانه‌ها این نقیصه برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:ه امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است و باید در تولید کالا‌ها و محصولات اساسی خودکفا شویم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

طرح مردمی سازی