تصویب طرح برگزاری نمایشگاه بانوان کارآفرین فارس
تصویب طرح برگزاری نمایشگاه بانوان کارآفرین فارس

به گزارش پگاه خبر؛زهرا یقطین در نشست مشترک با بانوان کارآفرین شهرستان کازرون و بررسی مشکلات، گفت: گفتمان الگوی سوم زن مسلمان هنوز گفتمان غالب و اکثریت در جامعه ایرانی نیست. او گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سالهاست که گفتمان الگوی سوم زن را مطرح کرده اند و ما به عنوان متولیان امر به […]

به گزارش پگاه خبر؛زهرا یقطین در نشست مشترک با بانوان کارآفرین شهرستان کازرون و بررسی مشکلات، گفت: گفتمان الگوی سوم زن مسلمان هنوز گفتمان غالب و اکثریت در جامعه ایرانی نیست.

او گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سالهاست که گفتمان الگوی سوم زن را مطرح کرده اند و ما به عنوان متولیان امر به عنوان مأموریت اصلی حوزه زنان و خانواده، باید با استفاده از ظرفیت اندیشمندان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و با برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد، تحلیل ها، مسائل و چالش‌های گفتمان زن شرقی و غربی و توازن بین نقش مادری و همسری و حضور اجتماعی را مطرح کنیم تا در یک فرایند چند ساله منسجم گفتمان الگوی سوم زن گفتمان غالب زن و دختر سرزمینمان شود.

یقطین از تصویب طرح برگزاری نمایشگاه برای بانوان کارآفرین و صاحب کسب و کار خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ظرفیت و توانمندی‌های بانوان جمع آوری و در معرض نمایش گذاشته شود تا بستری برای جذب سرمایه گذاران و جذب حمایت‌های تسهیلاتی، رفع موانع و مشکلات فراهم شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس به تهیه و تدوین نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدات حوزه زنان وخانواده در هر شهرستان اشاره کرد.

او گفت: با ابتکاری که دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور انجام داد، در ابتدای سال تمامی ظرفیت‌ها اعم از جامعه نخبگان، کسب و کارها، فعالان اجتماعی و سمن‌ها در هر شهرستان شناخته شده است و انتظار داریم فرمانداری‌ها در اجرای برنامه‌های ۷ محور اصلی فعالیت حوزه زنان وخانواده از این اطلاعات به خوبی و صحیح بهره ببرند.

یقطین یکی از برنامه‌های اصلی حوزه زنان و خانواده را تربیت دختران کنشگر عنوان و گفت: فراخوان معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در هفته‌های اخیر و استقبال و حمایت از ایده‌ها و نظرات دختران در حوزه‌های مختلف در همین راستا خواهد بود.

او، راه اندازی گروه‌های همدلی مادری و همسری در محلات را از دیگر برنامه‌های حوزه زنان و خانواده معرفی و گفت: ایجاد گروه‌های همدلی و مواسات برای زنان خانه دار در محلات مختلف شهر شیراز با شناسایی عناصر و افراد مورد اعتماد در هر محله و آموزش این افراد، برای ایفای بهتر نقش همسری و مادری در حال انجام است که امید است که در شهرستان‌ها هم این طرح اجرا شود.
شایان ذکر است در سفر به شهرستان کازرون برنامه‌های متعددی از جمله گلباران و ادای احترام به ساخت مقدس شهدای کازرون، دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، بازدید از مراکز کارآفرینی و پارک بانوان و برگزاری اجلاس مشاوران و کارشناسان زنان و خانواده فرمانداری‌های کازرون، سپیدان، ممسنی و رستم انجام شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

تصویب طرح برگزاری