عزتمندی حرم سوم اهل بیت(ع)بانمایش بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)بابرنامه ‌ریزی مناسب
عزتمندی حرم سوم اهل بیت(ع)بانمایش بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)بابرنامه ‌ریزی مناسب

به گزارش پگاه خبر؛آیت ‌الله لطف ‌الله دژکام، امروز جمعه ۱۳ خرداد در خطبه‌ های نماز جمعه امروز با تسلیت رحلت جانسوز امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) موجب شد تا دنیا به معنویت بازگردد. نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: عصر معاصر با این انقلاب […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت ‌الله لطف ‌الله دژکام، امروز جمعه ۱۳ خرداد در خطبه‌ های نماز جمعه امروز با تسلیت رحلت جانسوز امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) موجب شد تا دنیا به معنویت بازگردد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: عصر معاصر با این انقلاب به قبل و بعد از امام خمینی(ره) نامگذاری شده و اگر در کشورهای دیگر جهان استثمار به چشم می خورد به دلیل بی ‌دینی و جدایی دین از سایر امور زندگی است.

وی دین را برای زندگی یک ضرورت دانست و عنوان کرد: با وجود دین است که علم و تکنولوژی در مسیر درست حرکت می کند مسیر سعادت از دین و معنویت عبور می کند.

آیت الله دژکام ادامه داد: فریاد بلند امام (ره) با خون شهیدان جان گرفت عصری که امام راحل آغاز کرد و بر پایه آموزه ‌های اسلام ناب استوار است و نیاز بشر به معنویت را جبران می کند.

وی اضافه کرد: دیانت ناب و توحید ناب اسلامی و هماهنگی عقل، وحی، عرفان و معنویت از ویژگی ‌های مکتب امام خمینی (ره) است و برای اینکه بدهکار امام و شهدا نباشیم باید در تداوم و حفظ این مکتب ناب اسلامی تلاش کنیم.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر رشد اقتصادی کشور گفت: ایران اسلامی امروز از نظر نظامی قدرت خوبی دارد اما در عرصه اقتصاد و اخلاق باید بیشتر کار انجام شود.
وی ادامه داد: با صبر و مقاومت مردم و تلاش مدیران باید ضمن جبران گام‌ های عقب مانده خود را به مقصد برسانیم و انقلاب معنوی ما پیشرفت را با معنویت در تضاد نمی بیند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مشکلات معیشتی وجود دارد اما نباید دین و اخلاق را کنار بگذاریم و باید با خودکفایی به رشد بخش اقتصادی توجه کنیم و الگوی اسلامی زمینه ‌ساز ظهور امام زمان (عج) را عرضه کنیم.
وی با گرامیداشت دهه کرامت گفت: امام رضا (ع) مایه افتخار و امنیت کشور ماست و با همراهی تمام مردم در دهه کرامت باید نمود عشق به اهل بیت (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) مشاهده شود.
آیت الله دژکام افزود: شیرازی ها و استان فارسی ها باید به طور ویژه به ششم ذی ‌القعده که روز گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) است بپردازند و ضمن بزرگداشت حضرت احمد ابن ‌موسی (ع) با مهمان نوازی و برنامه ‌ریزی مناسب، عزتمندی حرم سوم اهل بیت (ع) را به نمایش بگذارند.

وی با بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) عنوان کرد: در ۱۴ خرداد خبرگان ملت با اراده الهی ولی فقیه زمان، امام خامنه ‌ای (مدظله العالی) را به عنوان رهبر معرفی کردند و امروز باید بدانیم که راه نجات امت اسلامی، اطاعت از ولایت فقیه است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برای پیشرفت فارس باید دستگاه های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روحانیت و … راه وحدت را در پیش بگیرند و مراکز دانش ‌بنیان نیز به میدان بیایند.

وی اضافه کرد: راه، جاده و خطوط ریلی برای پیشرفت فارس ضروری است و عقب ماندگی های فارس در این حوزه باید جبران شود و شاهد راه اندازی سریع تر آزادراه شیراز-اصفهان باشیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در استان باید فعال شود تا نان سر سفره مردم بیاید و از وزیر نفت انتظار داریم به این حوزه در فارس توجه بیشتری کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

عزتمندی حرم سوم