عناصر حکومت اسلامی به اقشار محروم جامعه توجه کنند
عناصر حکومت اسلامی به اقشار محروم جامعه توجه کنند

به گزارش پگاه خبر؛اسماعیل محبی‌پور،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس،پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان ارسنجان افزود: عناصر حکومت اسلامی در عین حال که باید از افزایش سرمایه در جامعه حمایت کنند بایستی به اقشار محروم جامعه هم توجه داشته باشند. هر جا این اصل را زیر پا گذاشتیم باعث شد مردم […]

به گزارش پگاه خبر؛اسماعیل محبی‌پور،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس،پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان ارسنجان افزود: عناصر حکومت اسلامی در عین حال که باید از افزایش سرمایه در جامعه حمایت کنند بایستی به اقشار محروم جامعه هم توجه داشته باشند. هر جا این اصل را زیر پا گذاشتیم باعث شد مردم از حاکمیت فاصله بگیرند.

وی به اصل ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران در عمر چهل و چند ساله خود موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورده اما ناکامی‌ هم بوده است.
محبی‌پور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه«ما در ایجاد دولت اسلامی هنوز موفق نشده‌ایم»، گفت: خادمین و ارکان دولت باید اسلام را به خوبی بشناسند و در مسیر آن مجاهدت کنند. قانونی که صفر تا صد آن اسلامی باشد قطعا در مسیر زندگی بشریت به انسان کمک خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد: در نوع رفتار و استفاده از ظرفیت‌های قانونی هنوز به نقطه آرمانی نرسیده‌ایم و زمانی این امر محقق خواهد شد که حاکمین با اعتقاد سر کار بایستند.
او با بیان اینکه باید در انتخابات و انتصابات دقت کنیم، گفت: عرصه انتخاب برای مردم فراهم است و مردم می‌توانند هر کدام از تفکرات را که برای آنها عزت، شرف، آبرو، استقلال و آزادی را به ارمغان می‌آورد و باعث ارتقای کشور می‌شود انتخاب کنند.
محبی‌پور ادامه داد:  امروز دولت سیزدهم با شعار دولت کرامت‌ و عدالت بر سرکار آمده است که در این دولت تلاش می‌شود با حفظ کرامت مردم و بهره‌گیری از بسیج تمامی امکانات از ظرفیت‌های داخلی و هم از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده شود.
وی گفت: در رفتار دولتمردان باید کرامت مردم حفظ شود. لذا نیاز است که در این مسیر توسعه استان و کشور تغییراتی صورت بگیرد که اعمال این تغییرات نیز هزینه‌بر و زمان بر است.
معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به طرح دولت در زمینه مردمی‌سازی یارانه‌ها بیان داشت: وزیر اقتصاد برای اعمال این تغییرات جراحی بزرگی را انجام داد که اگر این کار را نمی‌کردیم در حفظ امنیت غذایی مردم هم با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات مدیریتی در دولت سیزدهم اظهار کرد: مدیرانی که هستند و علاقمندند در دولت باقی بمانند باید در نظر داشته باشند که‌ ما اعتقاد به کار جمعی و شورایی داریم.
محبی‌پور با تأکید برای خدمات با ویژگی‌های خاص گفت: تغییراتی که در دولت ایجاد می‌شود به دلیل تکذیب خدمات گذشته نیست. چراکه هر کس بر اساس درک و توانایی های خود تلاش کرده است و ما بنا بر تکذیب خدمات دیگران نداریم.
معاون استاندار فارس ادامه داد: فرمانداران و رؤسای ادارات باید شوراها را به عنوان حلقه واسط بین‌ حاکمیت و مردم را که از جنس خود مردم است به رسمیت بشناسند و از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کنند.
وی فسادستیزی را از دیگر ویژگی‌های مدیران شایسته دانست و گفت: ایجاد دولت اسلامی با فساد هم‌خوانی ندارد. فسادستیزی همان مبارزه با فساد است که باید در دستور کار فرمانداران باشد.
مدیران باید در میان مردم باشند
محبی‌پور مردمی بودن را به عنوان مهمترین ویژگی مدیران شایسته قلمداد کرد و افزود: در دولت سیزدهم مدیرانی که با خشونت با مردم رفتار می‌کنند و نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت هستند جایی ندارند.
او با اعتقاد به اینکه کسی که در منصب مدیریتی قرار می‌گیرد باید مردمی باشد و ظرفیت مدیریت داشته باشد، گفت: مردمی بودن یعنی مدیران باید در میان مردم باشند، شرایط مردم را درک کنند، حرف آنها را بشنوند و ظرفیت تحمل انتقاد و گلایه مردم را داشته باشند.
“مدیر منتظر دستور” در دولت سیزدهم نمی‌تواند حرکت کند
وی با بیان اینکه مدیران باید حرکت جهادی داشته باشند، یادآور شد: مدیر پشت میز نشین، مدیر تنبل و منتظر به دستور و مدیری که منتظر بودجه است در دولت سیزدهم نمی‌تواند حرکت کند چراکه هم خودش شکست می‌خورد و هم مردم را دچار شکست می‌کند.
محبی‌پور گفت: حرکت جهادی به معنای جهد و تلاش همراه با خستگی ناپذیر بودن و شبانه روز نشناختن است.

وی ادامه داد: مدیران باید توجه ویژه‌ای به جریان اصیل انقلابی داشته باشند؛ برخی ادعای انقلابیگری می کنند اما رفتارشان با اصول انقلاب منطبق نیست. فردی که مصلحت نظام را به مصلحت خود و اطرافیانش ترجیح دهد و در شرایط دشوار هم پای انقلاب بایستد شایسته حضور در این دولت است.
این مقام مسئول گفت: در گام دوم انقلاب، مدیران باید در مسیر توسعه انقلاب اسلامی فکر کنند. هر مدیر جمهوری اسلامی در کوچکترین اداره باید بداند که شأنش ریاست جمهوری اسلامی است. اگر با این تفکر فعالیت کنیم می‌توانیم توسعه انقلاب اسلامی را رقم بزنیم.
وی افزود: همه مدیران را به خدمت صادقانه و عادلانه توصیه می‌کنیم و قطعا با این همدلی و همراهی می‌توانیم به نتایج بسیار خوبی برسیم.

معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شهرستان ارسنجان گفت: امروز ارسنجان را به عنوان یکی از شهرستان‌های آبرومند استان فارس می‌شناسند. البته همه شهرستان‌های فارس از جایگاه خوبی برخوردار هستند اما شهرستان ارسنجان در برخی ابعاد به عنوان شهرستان شاخص به شمار می‌رود و آنچه این شهرستان در شرایط کنونی دارد حاصل تلاش گذشتگان است.
وی اظهار کرد: ارسنجان ضمن اینکه از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می‌کند. فرماندار باید با مشورت از افراد مجرب فرصت‌ها و تهدیدهای شهرستان را شناسایی کند و از این طریق برای  توسعه این شهرستان تلاش کند.
محبی‌پور به نقش مهم کشاورزی در شهرستان ارسنجان اشاره کرد و گفت: کشاورزی نیاز دارد در الگوی آبیاری، الگوی کشت و برداشت دچار تحول شود. همچنین این شهرستان در راه‌های دسترسی با مناطق مختلف با مشکلاتی مواجه است که باید راه‌های دسترسی این شهرستان به شمال و مرکز استان در اولویت قرار بگیرد.
وی یادآور شد: در شهرستان ارسنجان در بخش بومی گزینی حرکت‌های خوبی صورت گرفته اما لازم است رؤسای ادارات در این شهرستان باید این اعتماد به نفس را داشته باشد که بتواند در سطح ادارات کل استان خود را در معرض مسئولیت و انتخاب قرار دهد.

محبی‌پور با بیان اینکه شهرستان ارسنجان در راه‌های دسترسی با مناطق مختلف با مشکلاتی مواجه است،گفت: باید راه‌های دسترسی این شهرستان به شمال و مرکز استان در اولویت قرار بگیرد.
امام خمینی(ره) بر دل‌ها و قلوب مردم حکومت کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام(ره)، گفت: پس از ارتحال امام خمینی(ره)، وفاداری مردم به تصویر کشیده شد و بزرگترین مراسم تشییع در تاریخ رقم خورد و اگر امکانات بیشتری فراهم بود قطعا جمعیت غیر قابل وصف و غیرقابل شمارشی در تهران حضور پیدا می‌کرد.
محبی‌پور بیان داشت: اگر از دید مادی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد در ده سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به قدری مردم کشور تحت فشار بودند که باورپذیر نبود و برخی تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی در همان سال نخست ساقط می‌شود اما این اتفاق نیفتد.
وی با اعتقاد به اینکه امام خمینی(ره) بر دل‌ها و قلوب مردم حکومت کرد، گفت: او بر دل مردم ایران حاکم شد و با پیمان و عهدی که با خداوند متعال بسته بود در دل‌های رسوخ کرد.
این مقام مسئول عنوان کرد: پس از ارتحال امام (ره) باز هم کسی سکان دار رهبری در کشور شد که همانند امام خمینی (ره) هیچ نقطه ضعفی از حیث شخصیتی، خانوادگی و وابستگی در وجود این بزرگوار نبوده و نیست. مملکت ما مملکت امام زمان (عج) است و به جز نائب امام، کسی نمی‌تواند بر آن حکومت کند.

محبی‌پور با بیان اینکه مسیر انقلاب اسلامی همان اندیشه مرحوم امام(ره) است، به تفکیک ناپذیری دین از سیاست اشاره کرد و گفت:ما نمی‌پذیریم عده‌ای که به ترویج دین می‌پردازند کاری به عرصه حاکمیت نداشته باشند چراکه از نظر ما اسلام دین حاکمیت است. البته در عرصه سیاست هم اعتقاد نداریم که افراد فعال در این عرصه، دین را از معادلات خود خارج کنند.
او با اشاره به اینکه‌ دین و سیاست در تفکرات حکومتی اسلام با یکدیگر عجین هستند و از هم جدا نمی‌شوند، گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی برقرار است به دلیل اعتقاد راسخی است که به تفکیک ناپذیری دین و سیاست وجود داشته است.
وی یادآور شد: سیاست بی دینی مردم را به ذلت می‌نشاند و آنها را از آزادگی دور می‌کند. دین بدون سیاست هم جامعه را به فساد می‌کشاند.
محبی‌پور با تأکید بر تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی گفت: همه مسلمانان و در رأس آن نخبگان و مسئولین مکلف هستند برای ایجاد حکومت اسلامی تلاش کنند. اگر ما اعتقاد داریم اسلام آخرین دینی است که برای سعادت بشر ارائه شده باید حکومتی نیز بر اساس مبانی دینی تشکیل دهیم.
این مقام مسئول بیان کرد: هم‌اکنون‌ عده‌ای در جهان ادعای دفاع از حقوق  بشر می کنند. به اعتقاد من هیچ بشری اجازه ندارد هر رفتاری را در قبال طبیعت،حیوانات و حتی اشیاء بیجان داشته باشد. اجازه ندارد از نعمت‌های خداوند به هر شکلی که بخواهد استفاده کند.
در این مراسم از زحمات رحیم عزیزی فرماندار سابق ارسنجان قدردانی شد و کاووس رضایی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

عناصر حکومت اسلامی