۸۶ بیمار مشکوک دارای علایم کووید۱۹ در بیمارستان هابستری هستند
۸۶ بیمار مشکوک دارای علایم کووید۱۹ در بیمارستان هابستری هستند

به گزارش پگاه خبر؛آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه، دوازدهم خرداد ۱۴۰۱، اعلام شد. از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۵۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۸ هزار […]

به گزارش پگاه خبر؛آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه، دوازدهم خرداد ۱۴۰۱، اعلام شد.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۵۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۸ هزار و ۷۶۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۵۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۷۶۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۸۸ هزار و ۵۹۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۰ هزار و ۹۹۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۸۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۵۵۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۸۴ هزار و ۵۳۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۴۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۳۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۲۵۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/محمدرضا ایزدی

۸۶ بیمار مشکوک