۴۰ درصد از موارد جراحی، در حوزه بیماری های کولورکتال است
۴۰ درصد از موارد جراحی، در حوزه بیماری های کولورکتال است

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین آغاز به کار سیزدهمین همایش سالیانه کولورکتال که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود، اعلام کرد: نزدیک به ۴۰ درصد از موارد عمل های جراحی، مربوط به بیماری های کولورکتال است. دکتر «سیدوحید حسینی» در این آیین نیاز […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین آغاز به کار سیزدهمین همایش سالیانه کولورکتال که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود، اعلام کرد: نزدیک به ۴۰ درصد از موارد عمل های جراحی، مربوط به بیماری های کولورکتال است.

دکتر «سیدوحید حسینی» در این آیین نیاز به همفکری و برگزاری چنین کنگره هایی را در پاسخگویی به پرسش ها و رفع چالش های این رشته بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: ورود تکنولوژی و اقدامات نوین در حوزه تشخیص و درمان بیماری های کولورکتال، با شتاب بیشتری صورت گرفته است.

او با بیان اینکه بیماری کولورکتال نوعی بیماری اختلال عملکردی لگن است که با افزایش سن نیز بیشتر می شود، افزود: سبک زندگی نا سالم، از عوامل مهم در افزایش و شیوع این بیماری در افراد جامعه است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه بیماری کولورکتال، نوعی بیماری مشترک بین رشته ای در حوزه های تخصصی زنان و زایمان، یورولوژی و جراحی است، ادامه داد: در حال حاضر به کمک تکنولوژی های روز، مانند استفاده از دستگاه ماشین دوخت، لاپاراسکوپی و تحریک کننده های عصبی در بیمارانی که دچار بی اختیار مدفوعی هستند، می توان بیماری را با عارضه کمتری درمان کرد.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به حضور نزدیک به ۴۰ پزشک متخصص خارجی و ۷۰ متخصص از ایران در این همایش، اظهار کرد: شرکت کنندگان در طول برگزاری با به اشتراک گذاشتن آخرین یافته های علمی خود در این زمینه، بیماری های پیچیده و حرکتی لگن را بررسی می کنند.

این عضو هیات علمی بخش جراحی کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مرکز آموزشی مرجع، پیشینه ای علمی درمانی در پرداختن به بیماری های ناحیه راست روده دارد، از ۱۵ سال گذشته با برگزاری همایش سالیانه کولورکتال، در ارائه دستاوردهای علمی این حوزه در شیراز تلاش شده و بیماران از سراسر کشور نیز برای درمان، به مراکز درمانی شیراز مراجعه می کنند.

او همچنین از اساتید و بنیانگذاران این رشته در دانشگاه، دست اندرکاران برگزاری این کنگره به ویژه کادر تخصصی بخش کولورکتال در دانشگاه، همچنین اساتید و پزشکان متخصص از کشورهای عراق و آلمان برای حضور در این رویداد علمی قدردانی کرد.

رییس سیزدهمین همایش سالیانه کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این مراسم، هدف از برگزاری این رویداد علمی را بررسی آخرین یافته های مربوط به بیماری های کولورکتال یا روده بزرگ عنوان کرده و محور اصلی همایش سالیانه امسال را بیماری های بی اختیاری و بیماری کف لگن در سطح فوق تخصصی برشمرد.

دکتر «احمد ایزدپناه» با اشاره به اینکه این رویداد علمی به صورت مجازی برای مشارکت کنندگان کنگره از سایر نقاط کشور نیز پخش می شود، ادامه داد: دکتر «فرامرز پاک روان» و پروفسور «والز»، از صاحب نظران این رشته از کشور آلمان به عنوان سخنرانان علمی در این همایش حضور دارند و به ارائه مباحث تئوری و سخنرانی های علمی در این حیطه می پردازند.

دکتر «امیر کشوری» رییس انجمن کولوپروکتولوژی در ایران نیز دیگر سخنران این همایش بود که با اشاره به روند افزایشی شیوع بیماری های کولورکتال گفت: با توجه به شرایط زندگی، بیماری های کولورکتال در کشور رو به افرایش است و باید برای ارتقای وضعیت آموزش این رشته تلاش شود.

در این همایش علمی، پزشکان متخصص و فوق تخصص در حوزه های مختلف مانند جراحی عمومی، کولورکتال، زنان و زایمان، یورولوژی، همچنین پزشکان گروه گوارش و کبد، قلب، بیولوژی و پاتولوژی به تبادل نظر درباره تازه ترین روش های تشخیصی و درمانی بیماری های کولورکتال پرداختند.

دکتر «علی محمد بنان زاده» دبیر علمی سیزدهمین کنگره کولورکتال، دکتر «لیلا قهرمانی»، دیگر دبیر علمی سیزدهمین کنگره کولورکتال دانشگاه و دکتر «سید محمدکاظم تدین» دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره کولورکتال دانشگاه را به عهده دارند.

سیزدهمین همایش سالیانه کولورکتال از امروز پنجشنبه، دوازدهم خرداد ۱۴۰۱به همت مرکز تحقیقات و بخش جراحی کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز شده و تا فردا، سیزدهم خرداد نیز در سالن ابوریحان مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت دانشگاه ادامه دارد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۴۰ درصد از موارد