هم افزایی مدیریت مصرف برق در صنایع و تامین برق مشترکان خانگی
هم افزایی مدیریت مصرف برق در صنایع و تامین برق مشترکان خانگی

به گزارش پگاه خبر؛نشست ویدئو کنفرانسی مدیران عامل برق سراسر کشور با حضور آرش کردی مدیر عامل توانیر برگزار شد ، دراین نشست بر لزوم همکاری و هم افزایی برای مدیریت مصرف برق در صنایع و تامین برق مشترکان خانگی در تابستان پیش رو تاکید گردید. آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در این نشست با […]

به گزارش پگاه خبر؛نشست ویدئو کنفرانسی مدیران عامل برق سراسر کشور با حضور آرش کردی مدیر عامل توانیر برگزار شد ، دراین نشست بر لزوم همکاری و هم افزایی برای مدیریت مصرف برق در صنایع و تامین برق مشترکان خانگی در تابستان پیش رو تاکید گردید.

آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در جلسات متعدد با مدیران عامل در وزارت صمت انجام گردیده بر همکاری بخش صنعت در گذر از پیک بار امسال تاکید نمود.
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: آرایش استراتژیک برای ۳ ماه از ۱۵ خردادماه لغایت ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ به صورت ماه اول ۴۰۰۰ مگاوات، ماه دوم ۶۰۰۰ مگاوات و ماه سوم ۴۰۰۰ مگاوات محدودیت کاهش مصرف اجرا خواهد شد و این برنامه و اعداد در نظر گرفته شده طبق کارشناسی و وضعیت عرضه و تقاضای بازار لحاظ شده است.
کردی ، ضمن اهمیت هماهنگی بین بخش‌های مختلف وزارت نیرو و صمت بر تشکیل کارگروه‌های استانی و عقد تفاهم‌نامه بین بخش صنعت و برق استان‌ها بسیار تاکید کرد و برای صنایع بزرگ مانند آلومینیوم در استان‌های فارس، مرکزی و هرمزگان سه عدد ۱۰۰۰ مگاواتی محدودیت اعلام نمود،
در ادامه جلسه خانم دکتر نعمت‌پور مدیرکل امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صمت اظهار نمود: در جلساتی که تشکیل گردیده ۳ گروه صنعت، تجارت و کشاورزی تعیین شد که اعداد و ارقام محدودیت‌ها بر اساس نظرات کارشناسی ارائه شده در جلسات مشترک استانی اخذ شده در برنامه لحاظ شده است .
وی اضافه کرد : بر اساس میزان مصرف عدد محدودیت نیز مشخص گردید و این محدودیت کاهش مصرف‌ها در بخش صنایع مس و آلومینیوم کشور بصورت متناوب و بر اساس محاسبه میزان مصرف خواهد، در بخش سرامیک و کاشی کاهش ۵۰ درصدی و یکنواخت اعمال می‌شود و در نهایت امید است با اجرای یکپارچه این محدودیت‌های کاهش مصرف در قالب طرح مدیریت مصرف برق، ضمن هماهنگی با صنایع در بحث کاهش خاموشی ها نیز مثمر ثمر واقع شود.
مهندس حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ی استان فارس هم در این نشست که با حضور مدیران و معاونان شرکت‌های برق منطقه‌ای فارس و توزیع نیروی برق استان فارس و توزیع نیروی برق شیراز و صنایع استان برای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۱ برگزار شد اظهار داشت : طرح ملی کاهش مصرف انرژی الکتریکی و ضوابط تشویق و اعطای پاداش کاهش مصرف به مشترکان برق از سوی وزیر نیرو ابلاغ گردیده و همه ما موظف به اجرای این ابلاغیه و تلاش برای عبور بی دغدغه و با کمترین تنش از تابستان پیش رو هستیم .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه اقدامات انجام شده به منظور ایجاد امکان اعمال مشوق‌های مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است افزود: با هدف تسهیل تامین برق به ویژه در اوقات اوج مصرف و همچنین افزایش مشارکت مشترکان شبکه برق در تحقق این هدف از ابتدای ماه‌های گرم سال جاری باید اهداف ترسیم شده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .
وی ادامه داد : همه ما وظیفه داریم با مدیریت بار و برنامه ریزی برای کاهش مصرف صنعتی برق ، امکان مشارکت مشترکان خانگی و سایر مصارف را در طرح ملی کاهش مصرف انرژی الکتریکی به ویژه از طریق سامانه‌های ارتباطی نظیر ” برق من ” ایجاد کنیم ، در صورتی که مشترکان مشمول طرح، میزان مصرف برق خود را طی دوره اجرای طرح نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده باشند و میزان مصرف آنها به زیر الگو برسد از تشویق های خوبی بهره مند خواهند شد .
مهندس حقیقی با تشریح برخی از مشوق های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق تابستانی اضافه کرد : مشوق‌های وزرات نیرو برای کاهش مصرف برق بسیار قابل توجه است ، از ابتدای خردادماه، مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۵ برابر تعرفه برق هر کیلووات یعنی معادل ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند ، اعمال این مشوق ها در کنار برنامه ریزی برای کاهش مصرف برق صنعتی می تواند راهکار مناسبی برای گذر از تابستان پیش رو باشد .
وی با بیان اینکه الگوی مصرف در مناطق گرمسیری جنوب فارس و مناطق استان بوشهر با مناطق معمولی متفاوت است و در مناطق گرم امکان صرفه جویی بسیار خوبی وجود دارد، در این مناطق که از کولرهای گازی و اسپلیت‌ها استفاده می‌شود، اگر مشترکان این مناطق بتوانند یک دستگاه را کمتر استفاده کنند، در ماه پاداش قابل توجهی را دریافت می‌کنند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس با تشریح برنامه های انجام شده برای عبور از تابستان گرک امسال و رایزنی و هم افزایی با مدیران صنایع در این استان گفت : نشست های بررسی برنامه های پیک بار هر هفته در استان فارس برگزار می شود این نشست ها با موضوع همکاری صنایع برای گذر از پیک امسال به صورت ویدئو کنفرانسی از مرکز پایش با حضور مدیران ارشد صنعت برق کشور و معاون طرح و برنامه وزارت صمت دنبال می گردد.
مهندس حقیقی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت موضوع و بهره برداری بهتر از نشست ها ، این جلسات با حضور مدیران استانی صنعتی و مدیران شرکت های توزیع ترتیب می یابد افزود: همه تمهیدات برای انعقاد تفاهم نامه های کاهش بار برق صنعتی در تابستان پیش رو و توافق با مدیران صنعتی در فارس انجام شده و امید است با برنامه ریزی ، هم افزایی و تعامل چند جانبه شاهد گذر موفق از تابستان پیش رو باشیم .

انتهای پیام/سمیه یگانه

هم افزایی مدیریت