اجرای سایت الگویی- ترویجی پنبه در بخش مرکزی لارستان
اجرای سایت الگویی- ترویجی پنبه در بخش مرکزی لارستان

به گزارش پگاه خبر؛عالیه سادات رفعت حقیقی مسئول پهنه بخش مرکزی از اجرای سایت الگویی- ترویجی تغذیه پنبه در سطح ٣ هکتار خبر داد. عالیه سادات رفعت حقیقی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ارزیابی تاثیر مصرف کود ها در افزایش میزان عملکرد وش در واحد سطح، آشنایی کشاورزان با روشهای صحیح تغذیه محصول […]

به گزارش پگاه خبر؛عالیه سادات رفعت حقیقی مسئول پهنه بخش مرکزی از اجرای سایت الگویی- ترویجی تغذیه پنبه در سطح ٣ هکتار خبر داد.

عالیه سادات رفعت حقیقی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ارزیابی تاثیر مصرف کود ها در افزایش میزان عملکرد وش در واحد سطح، آشنایی کشاورزان با روشهای صحیح تغذیه محصول پنبه، استفاده از ترکیبات بذر مال جهت تسریع در جوانه زنی، تاثیر محلول پاشی عناصر ریز مغذی و مصرف سموم علف کش و آفت کش پیش کاشت بر عملکرد پنبه می باشد.
وی با بیان اینکه این طرح در مزرعه اقای علی خوشکام به مساحت ٣ هکتار در منطقه صحرای نیمه و با سیستم آبیاری تیپ به مرحله اجرا درآمده است، گفت: در این سایت از بذر گواهی شده رقم ساجدی به میزان ۴٠ کیلوگرم در هکتار استفاده شده و عملیات کاشت با دستگاه خطی کار صورت گرفته است.
رفعت حقیقی با اشاره به اینکه بذر مصرفی با سم قارچ کش کربوکسین تیرام و حشره کش گاچو جهت کنترل آفات اول فصل ضد عفونی شده، افزود: به منظور کنترل علفهای هرز نیز، از علف کش پیش رویشی ترفلان استفاده شده است.
این کارشناس با تاکید بر اهمیت تغذیه در بهبود عملکرد کیفی و کمی محصول اظهار کرد: در این سایت تاثیر کودهای پایه در سه قطعه مجزا با تیمارهای کود کامل ویژه، کود نیمه ارگانیک و ترکیب دی آمونیوم فسفات و سولفات پتاسیم مورد مقایسه قرار می گیرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اجرای سایت الگویی۰۰