نخستین دفتر تعاملات علم و فناوری کشور در دانشگاه شیراز افتتاح شد
نخستین دفتر تعاملات علم و فناوری کشور در دانشگاه شیراز افتتاح شد

به گزارش پگاه خبر؛دفتر تعاملات علم و فناوری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف استفاده از توان علمی متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور راه‌اندازی شده است. معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز به کار این دفتر گفت: […]

به گزارش پگاه خبر؛دفتر تعاملات علم و فناوری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف استفاده از توان علمی متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور راه‌اندازی شده است.

معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز به کار این دفتر گفت: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۴ برنامه منسجمی برای استفاده از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی مقیم خارج از کشور آغاز کرده است و تاکنون مجموعه‌های مختلفی به عنوان پایگاه تخصصی برای بهره‌مندی از دانش و تجربه متخصصان ایرانی غیرمقیم شناسایی شده است.
علی حسینی با اشاره به ظرفیت و تجربیات موفق دانشگاه شیراز در اجرای طرح‌های ملی، افزود: نخستین دفتر تعاملات علم و فناوری کشور در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز با هدف جذب دانش و توان متخصصان ایرانی در خارج از کشور ایجاد شده است و امیدواریم در آینده نزدیک این دفتر به عنوان الگویی سرلوحه دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وشور قرار گیرد.

حسینی استفاده از سرمایه انسانی علمی و حرفه‌ای در خارج از کشور، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، فناورانه و کارآفرین و نیز برقراری ارتباط موثر میان متخصصان غیر مقیم، دانشگاه شیراز و دستگاه‌های اجرایی ذیربط را از جمله اهداف راه اندازی این دفتر برشمرد.
وی افزود: این دفتر با ارائه ۱۰ خدمت از جمله سربازی نخبگان ایرانی غیر مقیم، استاد معین، استارتاپ‌ها و تاسیس شرکت‌های نو زمینه بهره مندی از دانش متخصصان ایرانی غیر مقیم را در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری فراهم خواهد کرد.
رییس دانشگاه شیراز هم با بیان اینکه در مراسم آغاز به کار این دفتر تفاهم‌نامه‌ای بین این دانشگاه و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر دانشگاه شیراز دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس نیز از خدمات و حمایت‌های دفتر تعاملات علم و فناوری بهره‌مند خواهند شد.
دکتر موذنی افزود: در مرحله اول این تفاهم نامه ۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه خدمات این دفتر از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در اختیار دانشگاه شیراز قرار گرفت.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

نخستین دفتر تعاملات