نشست صمیمی و تبادل نظر دامداران شیرازی  با مدیران سازمان جهاد کشاورزی فارس
نشست صمیمی و تبادل نظر دامداران شیرازی  با مدیران سازمان جهاد کشاورزی فارس

به گزارش پگاه خبر؛معاون تولیدات دامی استان گفت :کل مسایل و مشکلاتی که در بحث مردمی سازی یارانه ها در زمینه دام و طیور بوجود آمده دو دسته اند یکی مشکلاتی که در استان قابل تصمیم‌گیری است و می‌توان رایزنی کرد و دسته‌ای دیگر مشکلاتی که در مرکز تصمیم‌گیری می‌شود که همه مسائل به آن‌ها […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون تولیدات دامی استان گفت :کل مسایل و مشکلاتی که در بحث مردمی سازی یارانه ها در زمینه دام و طیور بوجود آمده دو دسته اند یکی مشکلاتی که در استان قابل تصمیم‌گیری است و می‌توان رایزنی کرد و دسته‌ای دیگر مشکلاتی که در مرکز تصمیم‌گیری می‌شود که همه مسائل به آن‌ها انتقال می‌یابد.
عبدالمجید رنجبر بعد از شنیدن مشکلات دامداران اظهار کرد :
در بحث قیمت شیر، مبنا بر این است که از کلیه استان‌ها برآورد قیمت شود که در استان فارس قیمت‌ها از اتحادیه‌ها و دامداران گرفته شد و با تحلیل کارشناسان قیمت‌ها به مرکز و شورای اقتصاد اعلام شد و آن‌چیزی که فعلا اعلام‌شده ۱۲ هزار تومان بوده‌است که احتمال تغییر آن وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل سرمایه نقدینگی کارخانجات گفت :
به کارخانجات نیز نقدینگی پرداخت خواهد شد تا خرید شیر انجام شود در جلسه با کارخانجات اعلام شد که هر کارخانه بخواهد از تسهیلات سرمایه در گردش استفاده کند شرط آن است که پول شیر ۲ هفته‌ای بازپرداخت شود.
به گفته او؛ برای خروج دام از استان مشکلی وجود ندارد به شرطی هویت گذاری و اعلام نیاز استان مقصد. رنجبر همچنین در این رابطه اضافه کرد :صادرات دام به خارج از کشور با مشخص کردن سهمیه هر استان آزاد خواهد شد، در ارتباط با استان‌های مرزی مبدا و مقصد باید مشخص باشد در غیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود
رنجبر افزود:با افزایش نظارت حق انتخاب تعاونی‌ها و کارخانه به دامدار داده می‌شود و تسریع در بارگیری نهاده‌ها و یک‌ونیم برابری سهمیه‌های بازارگاه ها در دستور کار قرار دارد تا سهمیه سوخت نشود و دامدار با خیال راحت هر زمان بتواند خریداری کند.
این مقام مسئول در ارتباط باعدم رضایت دامداران از کیفیت نهاده اظهار کرد :
قبل‌از تخلیه نهاده با هماهنگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اگر کیفیت مشکل داشت با هماهنگی و بازدید نماینده دام‌پزشکی و جهاد کشاورزی و تعزیرات بار عودت داده می‌شود.
رنجبر از جدیت سازمان در پلمپ واحدها و انبارهای غیرمجاز بسته‌بندی علوفه خبر داد و افزود :
خروج علوفه از استان منوط به دریافت مجوز از مدیران جهاد کشاورزی هر شهرستان است و در این رابطه صنف بسته‌بندی علوفه تشکیل خواهد شد برای این‌که قیمت‌های خریدوفروش مشخص شود.

مشکلات اقتصادی در جبهه تولید حل می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت :
دامداران در نشستی صمیمانه مشکلات خود را با حذف یارانه ها و استفاده از دامدار کارت عنوان و همچنین پیشنهاداتی راهبردی در این زمینه مطرح کردند.

ذبیح اله سیروسی تصریح کرد :
به واسطه شرایط و تحریم ها کشور درگیر مشکلات اقتصادی شده است که این مشکلات به دست توانای تولید کنندگان و در همین جبهه تولید حل خواهد شد.
به گفته وی؛ یارانه ها باید حذف می شد تا دست دلالان و سودجویان کوتاه شود.

سیروسی در ادامه صحبت های خود از توافق کارساز جهادکشاورزی با بانک سخن گفت و افزود :
دولت کار و کرامت مصمم است تا با گسترش عدالت و توزیع عادلانه نهاده ها به سمت رفع تبعیض و حل مشکلات دامداران گامی مؤثر بردارد و به همین منظور تسهیلاتی در نظر گرفته شده که به ساده ترین و بهترین روش و با حذف بروکراسی های اداری و در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل رفت و آمد دامدار در اختیار وی قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با تشریح جایگاه و رتبه این شهرستان در تولید گوشت و دام داشتی خاطر نشان کرد :
سیاست دولت و سازمان تامین امنیت غذایی و ایجاد زنجیره ارزش است که در این راستا در کنار زحمات قشر بزرگ تولید کننده خود را موظف می دانیم حداکثر تلاش خود را برای تحقق خواسته هایشان به کار ببریم.
در ادامه این نشست که ملک زاده مدیر حراست، تبسم مدیر بازرسی، رنجبر معاون تولیدات دامی و رستم پور مدیر امور دام استان و ضیاعی کارشناس معاونت اقتصادی فرمانداری و نمایندگان دامداران حضور داشتند دامداران با طرح مشکلات خود از قبیل عدم دریافت به موقع نهاده، کیفیت پایین نهاده، حضور دوباره دلالان، عدم رعایت بهداشت در توزیع نهاده و رقم پایین تسهیلات دامدار کارت و… پرداختند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

نشست صمیمی و تبادل